Jakie auto wybrać??
-
- Posty: 128
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: pn 19 lip 2010, 23:48
- OSP (gm., woj.): województwo Śląskie
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Czester0 ładnie teraz zaszalałeś, przekładając jakość na ilość nie jest najlepszym rozwiązaniem, ale ok Twój wybór. Osobiście wolałem dołożyć kilka groszy do wykonania nad ilością organizując przetarg pod samochód dla swojej jednostki.
Pietruch to co mówisz to święta racja, tak powinna postępować każda jednostka kupująca/dostająca samochód z dotacji ZOSPRP lub nawet UE. Ale zauważ, że większość przetargów organizowanych przez ZOSPRP jest organizowana przez Zarząd Wojewódzki. Zapewne dotyczy się to samo przetargów z pieniędzy UE. Niewiele jednostek ma możliwość samodzielnie napisania przetargu ponieważ jest to niesamowicie skomplikowane, a pomocną rękę na pewno jest gmina danej jednostki, która to pomaga, albo pisze przetarg z wcześniejszym uzgodnieniem z władzami OSP co ma być na aucie. I zapewne w przypadku takiej pomocy urzędnicy z gminy sięgają po pomoc do zarządów wojewódzkich o przesłanie kserokopii listy przetargowej tj. siwz.
O problemach z Atego można już wiele wyczytać, problemy z poduszkami kabiny teraz piszesz, że nieszczelność kabiny. A to jest nowy samochód co będzie za kilka lat? Może czasem warto się zastanowić i poświęcić jakiś sprzęt dodatkowy nad markę.
Pietruch to co mówisz to święta racja, tak powinna postępować każda jednostka kupująca/dostająca samochód z dotacji ZOSPRP lub nawet UE. Ale zauważ, że większość przetargów organizowanych przez ZOSPRP jest organizowana przez Zarząd Wojewódzki. Zapewne dotyczy się to samo przetargów z pieniędzy UE. Niewiele jednostek ma możliwość samodzielnie napisania przetargu ponieważ jest to niesamowicie skomplikowane, a pomocną rękę na pewno jest gmina danej jednostki, która to pomaga, albo pisze przetarg z wcześniejszym uzgodnieniem z władzami OSP co ma być na aucie. I zapewne w przypadku takiej pomocy urzędnicy z gminy sięgają po pomoc do zarządów wojewódzkich o przesłanie kserokopii listy przetargowej tj. siwz.
O problemach z Atego można już wiele wyczytać, problemy z poduszkami kabiny teraz piszesz, że nieszczelność kabiny. A to jest nowy samochód co będzie za kilka lat? Może czasem warto się zastanowić i poświęcić jakiś sprzęt dodatkowy nad markę.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: czw 17 mar 2011, 12:24
- OSP (gm., woj.): Rogów, lubelskie
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Lukasz masz rację jednak co do tego przetargu się nie zgodzę. Gminy różne są i róznie są ludzie nastawieni z jednymi żyją lepiej z drugimi gorzej na trzecich odrazu im się krev gotuje, przetargi same się nie piszą tylko robią to ludzie. Gdzieś kiedyś jakiś akt prawny znalazłem traktujący o tym że OSP jako stowarzyszenie cośtam cośtam nie podlega pod ustawę o prawie zamówień publicznych. Co innego jak Gmina auto bierze na siebie.
Podstawą podkreślam to z całą stanowczością dobrego zakupu przy przetargu jest dobrze napisana SIWZ.
Jeżeli to zrobicie należycie to producent pojazdu niemal nie ma możliwości manewru i kombinowania w pojeździe.
Zauważyłem tak jak Łukasz piszesz oglądając strony różnych ZWZOSPRP że głównie w przetargach na średni 4x4 wygrywają shitowe atego z kabiną załogową. Czemu?? Jak zwykle pewnie chodzi o $$$$.
Nie wiem jak u newaudi ze sprzętem wszelakim, warto zauważyc że np cena ok 600k netto za midluma 4x4 GBA od ISS {dane z sierpnia 2011} to cena pustego pojazdu.
Chcąc wyposażyć auto trzeba liczyć się z kosztami rzędu kolejnych 100k zł. O ile odcinek W75 kosztuje tyle że sam mogę kupić je do samochodu o tyle 6 radiostacji nasobnych czy zestawu RatTech dla przykładu Holmatro bo mam wycenę {wrzesień 2011} ZESTAW - CU 4035 C NCT II, SP 4240 C, DPU 60 PC, C 10 X2 to 53k zł netto.
Samo auto to tylko albo aż woda i możliwość przewiezienia jej oraz ludzi jednak chcąc wyposażyć taki pojazd trzeba się liczyć że koszty rosną bardzo szybko tym bardziej że podstawą w myśleniu powinno być to co napisał Łukasz nie ilość a jakość. Poprostu nie stać nas na kupowanie badziewu.
Tyle mojego.
Pozdro Piotrek
Podstawą podkreślam to z całą stanowczością dobrego zakupu przy przetargu jest dobrze napisana SIWZ.
Jeżeli to zrobicie należycie to producent pojazdu niemal nie ma możliwości manewru i kombinowania w pojeździe.
Zauważyłem tak jak Łukasz piszesz oglądając strony różnych ZWZOSPRP że głównie w przetargach na średni 4x4 wygrywają shitowe atego z kabiną załogową. Czemu?? Jak zwykle pewnie chodzi o $$$$.
Nie wiem jak u newaudi ze sprzętem wszelakim, warto zauważyc że np cena ok 600k netto za midluma 4x4 GBA od ISS {dane z sierpnia 2011} to cena pustego pojazdu.
Chcąc wyposażyć auto trzeba liczyć się z kosztami rzędu kolejnych 100k zł. O ile odcinek W75 kosztuje tyle że sam mogę kupić je do samochodu o tyle 6 radiostacji nasobnych czy zestawu RatTech dla przykładu Holmatro bo mam wycenę {wrzesień 2011} ZESTAW - CU 4035 C NCT II, SP 4240 C, DPU 60 PC, C 10 X2 to 53k zł netto.
Samo auto to tylko albo aż woda i możliwość przewiezienia jej oraz ludzi jednak chcąc wyposażyć taki pojazd trzeba się liczyć że koszty rosną bardzo szybko tym bardziej że podstawą w myśleniu powinno być to co napisał Łukasz nie ilość a jakość. Poprostu nie stać nas na kupowanie badziewu.
Tyle mojego.
Pozdro Piotrek
-
- Posty: 128
- Rejestracja: pn 19 lip 2010, 23:48
- OSP (gm., woj.): województwo Śląskie
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Piotr nie do końca Cię rozumiem z tym przetargiem. Z tego co się orientuje to przetarg trzeba organizować po przekroczeniu xx EURO (nie znam dokładnej kwoty). Moja jednostka organizowała przetarg pod siebie, a nie gmina. Tzn. OSP jest właścicielem samochodu, nie gmina.
Zarząd w mojej OSP na tyle ma rozsądku, że nie patrzył na ilość tylko jakość. Również mogliśmy zakupić Atego bądź MANa z wyposażeniem, tj. hydraulika itp. Na szczęście nie zdecydowaliśmy się na taki ruch. Jeździliśmy po producentach i orientowali w ofertach i jakościach wykonania samej zabudowy jak i pojazdu. Po wszystkim zdecydowaliśmy się na współprace z PS Szczęśniak, robi naprawdę solidnie. Nie można się do niczego doczepić. Nawet w późniejszym terminie po zakupie sprzętu wykonali mocowania pod sprzęt bez żadnych problemów i również z ogromną starannością i za free, chłopakom należy się po dużym piwie! Oczywiście później głowiliśmy się nad dobrym SIWZem, ale udało się i jesteśmy ogromnie zadowoleni z nowej Scanii.
Oglądaliśmy nowość na polskim rynku tj. VOLVO FMX z Bocaru. Niestety byliśmy strasznie rozczarowani. Wykonanie zabudowy i skrytek fatalne. Na pewno niektóre z tych rozwiązań dość ciekawe ale wymaga dopracowania, a po wykonaniu można było zauważyć, że ładnie to tylko wygląda. Kabina z zewnątrz śliczna, w środku niestety delikatne rozczarowanie. Ogromna ilość miejsca nie wykorzystana, 0 jakichkolwiek skrytek na drobny sprzęt dla załogi. Miejsca na tyle, że można się gonić i chyba po to ono tam jest bo VOLVO od siebie nie dało nic więcej. Co nas też strasznie ruszyło to drzwi. Obicia przednich i tylnych drzwi były w innym kolorze tapicerki. Jak można taką kaszane zrobić w aucie za 400tys. zł.? Niektórzy będą się czepiać, że rozchodzi mi się o kolor, ale jak coś się robi niech robi się starannie i z precyzją. O spawach na kabinie nie wspomnę. Łączenie kabiny wyglądało jak w Jelczach czy też Starach przez firmy ("zrób to sam"). Tragedia, czy nie można było tej kabiny jakoś zespolić żeby nie pozostawić śladów, tylko spawy jakby ktoś pierwszy raz spawał, a raczej uczył się spawać. Więcej nie powiem bo trzeba by było się tym autem przejechać. Kto wie czy poduszki są przystosowane pod taką kabinę czy tylko tak jak w Atego jest doklejona na silikonie, a w terenie trzęsie jak na wibratorze.
Tak niestety jest z jakością produktów w naszych polskich firmach. Może jest to spowodowane złymi SIWZ ale też nie do końca skoro producent wypuszcza takie, a nie inne podwozie. Dla ludzi rozsądnych na pewno ważniejsze jest wykonanie od ilości. Niestety w dzisiejszym świecie większość patrzy na ilość nie jakość. Czasem na drodze stają pieniądze, ale kupując nowe GCBA ATEGO z wyposażeniem za ponad 150tys. zł. Zastanawiam się co nabywca miał na myśli. Może chciał zakupić jakiś sprzęt, a przy okazji wziął jakiś tam samochód z nowym lakierem czy chęć zaszpanowania przed innymi pobliskimi jednostkami. "Bo my mamy nowy samochód i sprzęt, a wy nie". Nie mi jest to oceniać i decydować o wyborach innych jednostek, ale zastanawia mnie to i to czym się kierują.
To jest tylko moje skromne zdanie.
Pozdrawiam
Zarząd w mojej OSP na tyle ma rozsądku, że nie patrzył na ilość tylko jakość. Również mogliśmy zakupić Atego bądź MANa z wyposażeniem, tj. hydraulika itp. Na szczęście nie zdecydowaliśmy się na taki ruch. Jeździliśmy po producentach i orientowali w ofertach i jakościach wykonania samej zabudowy jak i pojazdu. Po wszystkim zdecydowaliśmy się na współprace z PS Szczęśniak, robi naprawdę solidnie. Nie można się do niczego doczepić. Nawet w późniejszym terminie po zakupie sprzętu wykonali mocowania pod sprzęt bez żadnych problemów i również z ogromną starannością i za free, chłopakom należy się po dużym piwie! Oczywiście później głowiliśmy się nad dobrym SIWZem, ale udało się i jesteśmy ogromnie zadowoleni z nowej Scanii.
Oglądaliśmy nowość na polskim rynku tj. VOLVO FMX z Bocaru. Niestety byliśmy strasznie rozczarowani. Wykonanie zabudowy i skrytek fatalne. Na pewno niektóre z tych rozwiązań dość ciekawe ale wymaga dopracowania, a po wykonaniu można było zauważyć, że ładnie to tylko wygląda. Kabina z zewnątrz śliczna, w środku niestety delikatne rozczarowanie. Ogromna ilość miejsca nie wykorzystana, 0 jakichkolwiek skrytek na drobny sprzęt dla załogi. Miejsca na tyle, że można się gonić i chyba po to ono tam jest bo VOLVO od siebie nie dało nic więcej. Co nas też strasznie ruszyło to drzwi. Obicia przednich i tylnych drzwi były w innym kolorze tapicerki. Jak można taką kaszane zrobić w aucie za 400tys. zł.? Niektórzy będą się czepiać, że rozchodzi mi się o kolor, ale jak coś się robi niech robi się starannie i z precyzją. O spawach na kabinie nie wspomnę. Łączenie kabiny wyglądało jak w Jelczach czy też Starach przez firmy ("zrób to sam"). Tragedia, czy nie można było tej kabiny jakoś zespolić żeby nie pozostawić śladów, tylko spawy jakby ktoś pierwszy raz spawał, a raczej uczył się spawać. Więcej nie powiem bo trzeba by było się tym autem przejechać. Kto wie czy poduszki są przystosowane pod taką kabinę czy tylko tak jak w Atego jest doklejona na silikonie, a w terenie trzęsie jak na wibratorze.
Tak niestety jest z jakością produktów w naszych polskich firmach. Może jest to spowodowane złymi SIWZ ale też nie do końca skoro producent wypuszcza takie, a nie inne podwozie. Dla ludzi rozsądnych na pewno ważniejsze jest wykonanie od ilości. Niestety w dzisiejszym świecie większość patrzy na ilość nie jakość. Czasem na drodze stają pieniądze, ale kupując nowe GCBA ATEGO z wyposażeniem za ponad 150tys. zł. Zastanawiam się co nabywca miał na myśli. Może chciał zakupić jakiś sprzęt, a przy okazji wziął jakiś tam samochód z nowym lakierem czy chęć zaszpanowania przed innymi pobliskimi jednostkami. "Bo my mamy nowy samochód i sprzęt, a wy nie". Nie mi jest to oceniać i decydować o wyborach innych jednostek, ale zastanawia mnie to i to czym się kierują.
To jest tylko moje skromne zdanie.
Pozdrawiam
-
Topic author - Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lis 2011, 22:19
- OSP (gm., woj.): Maniowy (Czosztyn, Małopolskie)
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Co do SIWZ to w okolicznej jednostce JRG jest pewien Pan który już coś takiego nie raz pisał. Jak wspominali koledzy z jednostki dla której pisał specyfikacje to mają wszystko co tylko chcieli i tam gdzie chcieli.
Co do sprzętu to trochę nowego nam teraz przybyło. Węży mamy zapas na całe auto. Ale nowy sprzęt hydrauliczny by się przydał bo ten co mamy to trochę już wysłużony.
Może nam się uda nazbierać jeszcze z 50 tyś a z tego co patrzyłem to na nową Scanie nie wystarczy. Ja dobrze wiem że nie ma co patrzyć na ilość tylko na jakość. Ale z drugiej strony trzeba patrzeć realistycznie. Jak nie uda się nazbierać coś więcej na Scanie to trzeba będzie napisać dobry SIWZ i brać co będzie w zasięgu tej ceny. Pewnych spraw nie przeskoczymy.
Będziemy jeździć pytać po producentach i zobaczymy co uda nam się wywalczyć.
Co do sprzętu to trochę nowego nam teraz przybyło. Węży mamy zapas na całe auto. Ale nowy sprzęt hydrauliczny by się przydał bo ten co mamy to trochę już wysłużony.
Może nam się uda nazbierać jeszcze z 50 tyś a z tego co patrzyłem to na nową Scanie nie wystarczy. Ja dobrze wiem że nie ma co patrzyć na ilość tylko na jakość. Ale z drugiej strony trzeba patrzeć realistycznie. Jak nie uda się nazbierać coś więcej na Scanie to trzeba będzie napisać dobry SIWZ i brać co będzie w zasięgu tej ceny. Pewnych spraw nie przeskoczymy.
Będziemy jeździć pytać po producentach i zobaczymy co uda nam się wywalczyć.
-
Topic author - Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lis 2011, 22:19
- OSP (gm., woj.): Maniowy (Czosztyn, Małopolskie)
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Witam wszystkich. Wczoraj w mojej wiosce wybuchł pożar dachu budynku mieszkalnego. Spalił się doszczętnie. Nie było mnie na akcji ale z opowieści kolegów wynika że paliło się i to zdrowo. Niestety na naszym samochodzie brakło wody a sąsiednie jednostki dopiero wyjeżdżały ze swoich remiz. Wieczorem jak rozmawiałem z komendantem doszliśmy do wniosku że na nowym samochodzie musi być większy zbiornik. Teraz będziemy mieć żywy przykład jeśli ktoś zacznie dyskusje że dużego zbiornika nam nie trzeba. Ale tak to już chyba jest że musi się coś złego wydarzyć żeby niektórych przekonać.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: czw 17 mar 2011, 12:24
- OSP (gm., woj.): Rogów, lubelskie
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Przykro to czytać jednak taka jest specyfika tego sprzętu, zbiornik nie jest bez dna.
Skoro pożar był rozległy, do tego kilka linii gaśniczych, i nawet 5000 litrów skończy się po kilku chwilach.
Weź poprawkę na to że większy zbiornik ograniczy ilość miejsca w schowkach lub powiększy [jednocześnie podniesie cenę] samochód.
Skoro pożar był rozległy, do tego kilka linii gaśniczych, i nawet 5000 litrów skończy się po kilku chwilach.
Weź poprawkę na to że większy zbiornik ograniczy ilość miejsca w schowkach lub powiększy [jednocześnie podniesie cenę] samochód.
-
Topic author - Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lis 2011, 22:19
- OSP (gm., woj.): Maniowy (Czosztyn, Małopolskie)
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Z tego co mi wiadomo to były 2 linie gaśnicze ale pomoc z innych jednostek nie nadjeżdżała dość długo a hydrantu nie mogli znaleźć bo był pod śniegiem.
Wiadomo że auto z większym zbiornikiem zachowuje się inaczej na drodze i miejsca też może być mniej w skrytkach ale myśląc przyszłościowo musimy brać pod uwagę sytuacje taka jak miała miejsce. Jeśli udało nam się kupić auto z 4 tyś. litrów wody i mając obecnego Stara z 2,5 tyś litrów wody to już możemy pewniej działać do przyjazdu wsparcia.
Dziś jest się z czego cieszyć bo zainstalowali nam terminal DTG-53 na którym to bardzo mi zależało.
Wiadomo że auto z większym zbiornikiem zachowuje się inaczej na drodze i miejsca też może być mniej w skrytkach ale myśląc przyszłościowo musimy brać pod uwagę sytuacje taka jak miała miejsce. Jeśli udało nam się kupić auto z 4 tyś. litrów wody i mając obecnego Stara z 2,5 tyś litrów wody to już możemy pewniej działać do przyjazdu wsparcia.
Dziś jest się z czego cieszyć bo zainstalowali nam terminal DTG-53 na którym to bardzo mi zależało.
-
Topic author - Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lis 2011, 22:19
- OSP (gm., woj.): Maniowy (Czosztyn, Małopolskie)
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Witam witam. Wczoraj komendant przekazał mi wspaniałą informację że zaczęły się realne działania w sprawie zakupu nowego samochodu. Jako pierwsza z ofertą zgłosiła się firma BOCAR http://www.bocar.com.pl/indexCar.php?id_car=116
Przeglądając ofertę nasunęły mi się pewne pytania na które mam nadzieje dacie mi odpowiedz:
1. Zacytuje z przesłanej oferty "Oznakowanie pojazdu uprzywilejowanego (Lampa Zespolona "Straż"-LED i lampa LED z tyłu) z nagłośnieniem 200W" . Jak napisać w SIWZ żeby była to belka i lampa Federal oraz jaki model polecacie?
2. "Generator sygnałów-BOS". Co to jest?? Jakiej to firmy i jak się sprawuje?? Jaki model Federala polecacie??
Dzisiaj mamy zebranie zarządu gminnego tak że nowe pytania i wątpliwości będą.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i zrozumienie. Pozdrawiam
Przeglądając ofertę nasunęły mi się pewne pytania na które mam nadzieje dacie mi odpowiedz:
1. Zacytuje z przesłanej oferty "Oznakowanie pojazdu uprzywilejowanego (Lampa Zespolona "Straż"-LED i lampa LED z tyłu) z nagłośnieniem 200W" . Jak napisać w SIWZ żeby była to belka i lampa Federal oraz jaki model polecacie?
2. "Generator sygnałów-BOS". Co to jest?? Jakiej to firmy i jak się sprawuje?? Jaki model Federala polecacie??
Dzisiaj mamy zebranie zarządu gminnego tak że nowe pytania i wątpliwości będą.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i zrozumienie. Pozdrawiam
-
- Posty: 2
- Rejestracja: śr 11 kwie 2012, 09:48
- OSP (gm., woj.): Sędziszów Małopolski
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Dołączę się do tematu
Zacznę od tego, że w naszej jednostce jest Star 244 - ponad 30 lat na karku, ale dzięki niemu jednostka jest w KSRG. Powiedzmy, że kiedyś będzie wymieniony na coś nowego/lepszego.
No i nasuwa mi się pytanie - mając 600 tys złotych do dyspozycji - co wybrać.
I tu was zdziwię, bo NA PEWNO bym nie wybrał żadnych tworów typu Atego, Midlum, Eurocargo ect. Dlaczego? A myślał ktoś z was nad kosztami utrzymania takiego auta w przyszłości? Jeśli mamy do czynienia z układem wtryskowym CR (common-rail) jak i z pompowtryskiwaczami należy uwzględnić niską wrażliwość na jakość paliwa - a każda usterka układu będzie kosztować na prawdę duże pieniądze.
Dwa - taki samochód uruchamia się, po czym zazwyczaj jedzie się szybko - często zimny silnik trzeba katować dużymi obrotami, a w przypadku nowoczesnych jednostek (Euro 4 i 5) ich żywot może się skrócić znacząco.
I stąd moje pytanie - nie lepiej zainwestować w np. Tatrę (np z demobilu), którą można naprawiać w każdych warunkach, która pokona każdy teren, a za pieniądze które zostaną kupić na nią tyle sprzętu żeby się resory ugięły?
Niestety nowe auta ciężarowe nie reprezentują tej trwałości co dawniej (a sądząc po trendzie w autach osobowych - będzie jeszcze gorzej) - dlatego czy nie lepiej zastosować pewniejsze rozwiązanie i cieszyć się nim przez długie lata?
Zacznę od tego, że w naszej jednostce jest Star 244 - ponad 30 lat na karku, ale dzięki niemu jednostka jest w KSRG. Powiedzmy, że kiedyś będzie wymieniony na coś nowego/lepszego.
No i nasuwa mi się pytanie - mając 600 tys złotych do dyspozycji - co wybrać.
I tu was zdziwię, bo NA PEWNO bym nie wybrał żadnych tworów typu Atego, Midlum, Eurocargo ect. Dlaczego? A myślał ktoś z was nad kosztami utrzymania takiego auta w przyszłości? Jeśli mamy do czynienia z układem wtryskowym CR (common-rail) jak i z pompowtryskiwaczami należy uwzględnić niską wrażliwość na jakość paliwa - a każda usterka układu będzie kosztować na prawdę duże pieniądze.
Dwa - taki samochód uruchamia się, po czym zazwyczaj jedzie się szybko - często zimny silnik trzeba katować dużymi obrotami, a w przypadku nowoczesnych jednostek (Euro 4 i 5) ich żywot może się skrócić znacząco.
I stąd moje pytanie - nie lepiej zainwestować w np. Tatrę (np z demobilu), którą można naprawiać w każdych warunkach, która pokona każdy teren, a za pieniądze które zostaną kupić na nią tyle sprzętu żeby się resory ugięły?
Niestety nowe auta ciężarowe nie reprezentują tej trwałości co dawniej (a sądząc po trendzie w autach osobowych - będzie jeszcze gorzej) - dlatego czy nie lepiej zastosować pewniejsze rozwiązanie i cieszyć się nim przez długie lata?
-
- Posty: 128
- Rejestracja: pn 19 lip 2010, 23:48
- OSP (gm., woj.): województwo Śląskie
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
@zkar
skoro macie środki finansowe na nowy samochód to raczej nie możecie zakupić używanego podwozia. Musisz kupić nowy samochód. Sam musisz dokładniej zbadać ten temat.
@newaudi
Jeśli mogę podpowiedzieć.
U mnie w jednostce przed zakupem samochodu oglądaliśmy dokładnie wszystko co musi być i można było włożyć do samochodu. Mieliśmy na oku belkę świetlną firmy CODE3 "21TR". Jak wiadomo nie wolno podać nazwy firmy, ale ominęliśmy to w ten sposób, że w SIWZ wypisaliśmy wymiary w/w belki z delikatnym zapasem, tzn. do każdego wymiaru dodaliśmy około 1cm i zaznaczyli, że belka świetlna składała się np z 15 modułów ledowych niebieskich. Co prawda zgodziliśmy się na podobną belkę tylko z tej racji, że goniły nas terminy, a czas wykonania konkretnej belki dla nas przedłużał się w czasie (import z USA), a w zamian za niemal identyczny odpowiednik PS Szczęśniak zaproponował nam dodatkowe wyposażanie.
Tak więc wam proponuje to samo, żeby koniecznie zaznaczyć to w SIWZ jeżeli macie na oku jakąś belkę świetlną.
Co do modulatora, najważniejsze będzie napisać żeby nie był on sterowany pilotem (np. dla PA300), plus zaznaczyć, że obsługuje 200W. Zaznaczając to na pewno wykluczycie polskie modulatory bo jak oglądałem przed zakupem to żaden polski modulator nie ogarnie głośników 2x100W. max bodajże 150W co mogą dać polskie produkty.
Należy też napisać żeby głośniki były 2x100W to z kolei wykluczy belki świetlne z głośnikami, bo one nie mają takiej mocy.
Jeśli się odezwiesz to podeśle fragment SIWZ z mojego przetargu i będziesz mógł popatrzeć co napisaliśmy.
Co do modulatorów, coraz bardziej popularne robią się PA300, nie powiem są eleganckie i głośne. AS 380 również bardzo głośne jednak posiadają pilot (w SIWZ zaznaczyć, że wzmacniacz ma modulować przynajmniej 4 dźwięki +obsługa 200W)
"Generator sygnałów-BOS" będzie to ich rodzimy produkt http://www.youtube.com/watch?v=l2zrVeLOZME dosyć przyzwoity, wg. mnie na pewno najlepszy polski produkt.
Jeśli chodzi o modulatory to na pewne warte uwagi są firmy CODE3 oraz WHELEN.
Osobiście wybraliśmy "CODE3 MasterCom", pod uwagę braliśmy również "Whelen 295SLSA6".
Przy wyborze wzmacniacza braliśmy pod uwagę funkcjonalność i wygodę obsługi oraz to, że kierowca nie może myśleć o przełączaniu sygnałów jak również dowódca żeby miał wolne ręce podczas jazdy. Pierdoły ale często bardzo ważne (przecież zawsze może z ręki wypaść lub trzeba prowadzić korespondencje, ewentualnie wprowadzić drogę w gps).
Zawsze jak się już przekonacie do jakiegoś producenta to możecie się z nim dogadać (niestety z własnego doświadczenia wiem, że Bocar nie bardzo chce z klientem pójść na kompromis i za wszelką cenę będzie chciał wcisnąć wszystko co jest wymagane przez prawo). Nam nie zgodził się na rezygnacje z agregatu prądotwórczego jak również radiostacji przewoźnej. Suma tego sprzętu wynosi około 6 tys. a inni producenci w zamian za w/w sprzęt proponowali inny sprzęt.
Trzeba indywidualnie porozmawiać z przedstawicielami i dogadać się.
PS. samochód jaki kupiliśmy w ubiegłym roku http://www.czerwonesamochody.com/detail ... ode=search na YT można znaleźć filmy
PS 2. Przykro mi to mówić na forum ale sam przedstawiciel handlowy w rozmowie z nami zaznaczał kilka razy, że Atego ze zbiornikiem wody o pojemności 5tys. wody jest nieudanym samochodem. tzn nie tyle nie udanym co masa całkowita tego samochodu i konstrukcja są totalną porażką i nie wiadomo co będzie za kilka lat z tym samochodem. Bo jak powiedzieli "jest to GCBA dla biednych straży, którzy chcą za wszelką cenę ciężki wóz z 5tys. wody za niewielkie pieniądze".
Pozdrawiam
skoro macie środki finansowe na nowy samochód to raczej nie możecie zakupić używanego podwozia. Musisz kupić nowy samochód. Sam musisz dokładniej zbadać ten temat.
@newaudi
Jeśli mogę podpowiedzieć.
U mnie w jednostce przed zakupem samochodu oglądaliśmy dokładnie wszystko co musi być i można było włożyć do samochodu. Mieliśmy na oku belkę świetlną firmy CODE3 "21TR". Jak wiadomo nie wolno podać nazwy firmy, ale ominęliśmy to w ten sposób, że w SIWZ wypisaliśmy wymiary w/w belki z delikatnym zapasem, tzn. do każdego wymiaru dodaliśmy około 1cm i zaznaczyli, że belka świetlna składała się np z 15 modułów ledowych niebieskich. Co prawda zgodziliśmy się na podobną belkę tylko z tej racji, że goniły nas terminy, a czas wykonania konkretnej belki dla nas przedłużał się w czasie (import z USA), a w zamian za niemal identyczny odpowiednik PS Szczęśniak zaproponował nam dodatkowe wyposażanie.
Tak więc wam proponuje to samo, żeby koniecznie zaznaczyć to w SIWZ jeżeli macie na oku jakąś belkę świetlną.
Co do modulatora, najważniejsze będzie napisać żeby nie był on sterowany pilotem (np. dla PA300), plus zaznaczyć, że obsługuje 200W. Zaznaczając to na pewno wykluczycie polskie modulatory bo jak oglądałem przed zakupem to żaden polski modulator nie ogarnie głośników 2x100W. max bodajże 150W co mogą dać polskie produkty.
Należy też napisać żeby głośniki były 2x100W to z kolei wykluczy belki świetlne z głośnikami, bo one nie mają takiej mocy.
Jeśli się odezwiesz to podeśle fragment SIWZ z mojego przetargu i będziesz mógł popatrzeć co napisaliśmy.
Co do modulatorów, coraz bardziej popularne robią się PA300, nie powiem są eleganckie i głośne. AS 380 również bardzo głośne jednak posiadają pilot (w SIWZ zaznaczyć, że wzmacniacz ma modulować przynajmniej 4 dźwięki +obsługa 200W)
"Generator sygnałów-BOS" będzie to ich rodzimy produkt http://www.youtube.com/watch?v=l2zrVeLOZME dosyć przyzwoity, wg. mnie na pewno najlepszy polski produkt.
Jeśli chodzi o modulatory to na pewne warte uwagi są firmy CODE3 oraz WHELEN.
Osobiście wybraliśmy "CODE3 MasterCom", pod uwagę braliśmy również "Whelen 295SLSA6".
Przy wyborze wzmacniacza braliśmy pod uwagę funkcjonalność i wygodę obsługi oraz to, że kierowca nie może myśleć o przełączaniu sygnałów jak również dowódca żeby miał wolne ręce podczas jazdy. Pierdoły ale często bardzo ważne (przecież zawsze może z ręki wypaść lub trzeba prowadzić korespondencje, ewentualnie wprowadzić drogę w gps).
Zawsze jak się już przekonacie do jakiegoś producenta to możecie się z nim dogadać (niestety z własnego doświadczenia wiem, że Bocar nie bardzo chce z klientem pójść na kompromis i za wszelką cenę będzie chciał wcisnąć wszystko co jest wymagane przez prawo). Nam nie zgodził się na rezygnacje z agregatu prądotwórczego jak również radiostacji przewoźnej. Suma tego sprzętu wynosi około 6 tys. a inni producenci w zamian za w/w sprzęt proponowali inny sprzęt.
Trzeba indywidualnie porozmawiać z przedstawicielami i dogadać się.
PS. samochód jaki kupiliśmy w ubiegłym roku http://www.czerwonesamochody.com/detail ... ode=search na YT można znaleźć filmy
PS 2. Przykro mi to mówić na forum ale sam przedstawiciel handlowy w rozmowie z nami zaznaczał kilka razy, że Atego ze zbiornikiem wody o pojemności 5tys. wody jest nieudanym samochodem. tzn nie tyle nie udanym co masa całkowita tego samochodu i konstrukcja są totalną porażką i nie wiadomo co będzie za kilka lat z tym samochodem. Bo jak powiedzieli "jest to GCBA dla biednych straży, którzy chcą za wszelką cenę ciężki wóz z 5tys. wody za niewielkie pieniądze".
Pozdrawiam
-
Topic author - Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lis 2011, 22:19
- OSP (gm., woj.): Maniowy (Czosztyn, Małopolskie)
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
@1986 lukasz Wiem że Mercedes nie jest najlepszym samochodem pod takie obciążenie ale mając nieco ponad 600 tys. zł. nie możemy marudzić. Ja zawsze chciałem i marzyłem żeby w naszej jednostce była podobna Scania jaką wy posiadacie ale pewnych spraw nie damy rady przeskoczyć . Co do Bocar-u to chyba zmienili podejście bo można sie z nimi dogadać i w tej cenie jeszcze jakieś gratisy dają.
Takie jeszcze jedno pytanie: Ma albo miał ktoś styczność bądź używa na samochodzie gaśniczym łańcuchów podrzutowych pod koła? Jak się to sprawuje?
Takie jeszcze jedno pytanie: Ma albo miał ktoś styczność bądź używa na samochodzie gaśniczym łańcuchów podrzutowych pod koła? Jak się to sprawuje?
-
- Posty: 73
- Rejestracja: wt 13 gru 2011, 09:48
- OSP (gm., woj.): Puńców (goleszów, śląskie)
- Lokalizacja: Puńców
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Mercedesa osobiście nie polecam, 2 jednostki u nas maja i obie narzekają na ten najtańszy samochód, jak na podhale to polecam Mana, Osp Koniaków u nas ma takiego od roku i świetnie sie spisuje.
"Idę tam, gdzie wszyscy inni uciekają przed śmiercią."
-
Topic author - Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lis 2011, 22:19
- OSP (gm., woj.): Maniowy (Czosztyn, Małopolskie)
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
To chyba też zależy od zabudowy. Ja się pytałem w 3 jednostkach i sobie chwalą Mercedesa. Są gusta i guściki. A to ile za tego Man-a dali i kiedy??
-
- Posty: 73
- Rejestracja: wt 13 gru 2011, 09:48
- OSP (gm., woj.): Puńców (goleszów, śląskie)
- Lokalizacja: Puńców
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
ceny dokladnie niewiem, ale coś chyba koło 700, Koniaków w zeszłym roku a istebna rok wcześniej
"Idę tam, gdzie wszyscy inni uciekają przed śmiercią."
-
Topic author - Posty: 17
- Rejestracja: ndz 27 lis 2011, 22:19
- OSP (gm., woj.): Maniowy (Czosztyn, Małopolskie)
- Status: Offline
Re: Jakie auto wybrać??
Właśnie o to chodzi że my o takiej kasie nie możemy marzyć. Trzeba mierzyc siły na możliwości.
Dzisiaj mieliśmy spotkanie odnośnie kupna samochodu. Wyszła taka sprawa ze brakuje nam od 50 do 70 tys. zł na zakup samochodu ciężkiego. Niektórzy mówią żeby zamiast ciężkiego kupić średni i po sprawie, ale komendant i paru innych druhów uważamy ze warto dozbierać i kupić coś większego.
Teraz was pytanie : Gdzie jeszcze szukac pieniędzy?
Dzisiaj mieliśmy spotkanie odnośnie kupna samochodu. Wyszła taka sprawa ze brakuje nam od 50 do 70 tys. zł na zakup samochodu ciężkiego. Niektórzy mówią żeby zamiast ciężkiego kupić średni i po sprawie, ale komendant i paru innych druhów uważamy ze warto dozbierać i kupić coś większego.
Teraz was pytanie : Gdzie jeszcze szukac pieniędzy?