motorola DP 1400

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Kreator publikacji
klepi
Posty: 53
Rejestracja: wt 16 lut 2016, 07:20
Status: Offline

motorola DP 1400

Postautor: klepi » pn 25 wrz 2017, 12:50

Witam
Mam takie pytanie bo kompletnie się nie znam. mamy na stanie dwie motorole dp1400 z sztandarowymi ładowarkami pod 230v. wiąże się to z koniecznością ładowania w garażu co za tym idzie do każdej akcji trzeba o nich nie zapomnieć. chcemy aby mogły się ładować na aucie i teraz moje pytanie. czy da się te ładowarki które mamy przerobić na napięcie auta? czy trzeba kupować nowe które są strasznie drogie jak widzę

fire_marines
Posty: 22
Rejestracja: pt 02 wrz 2016, 12:01
OSP (gm., woj.): Taplary gm. Zabłocie
Status: Offline

Re: motorola DP 1400

Postautor: fire_marines » wt 26 wrz 2017, 05:47

można zamontować na samochodzie przetwornicę na 230V i po kłopocie
Awatar użytkownika

fireman90
Posty: 638
Rejestracja: sob 03 cze 2006, 10:58
Lokalizacja: śląskie
Status: Offline

Re: motorola DP 1400

Postautor: fireman90 » wt 26 wrz 2017, 11:03

Myślę że dobrym i niedrogim rozwiązaniem będzie zamontowanie układu ładowania rtf z takich elementów : przetwornica step-down (już od ok. 5 zł, pod linkiem konkretna z radiatorem za 10 zł) http://allegro.pl/przetwornica-step-dow ... 83856.html . Do niej obudowa np taka http://allegro.pl/lispol-obudowa-300b-c ... 85730.html i do kompletu przewód do gniazda zapalniczki, np. taki http://allegro.pl/zlacze-wtyk-zapalnicz ... 6e96780420 . Jeśli z elektryką Ci nie po drodze poproś kogoś znającego trochę temat o pomoc. W skrócie- przecinamy przewód i wlutowujemy część z wtykiem gn. zapalniczki na wejście przetwornicy a część z wtykiem zasilacza, na wyjściu. Najważniejsza rzecz- regulacja napięcia -włączamy wtyk do gniazda zapalniczki a do przewodu wyjściowego podłączamy multimetr i ustawiamy napięcie takie jak na zasilaczu sieciowym (7,5 V?, nie znam tego typu). Przetwornicę chowamy do obudowy , wtyk zasilacza włączamy do podstawki radia i gotowe.
Oczywiście jest to rozwiązanie nie bardzo komfortowe- rtf będą ładowane tylko przy włączonym głównym wyłączniku prądu.
Jajakobyły

Kreator publikacji
klepi
Posty: 53
Rejestracja: wt 16 lut 2016, 07:20
Status: Offline

Re: motorola DP 1400

Postautor: klepi » śr 27 wrz 2017, 09:44

dzięki
ważne że się da. auto będzie oddawane do mechanika więc myślę że on to ogarnie.

fire_marines
Posty: 22
Rejestracja: pt 02 wrz 2016, 12:01
OSP (gm., woj.): Taplary gm. Zabłocie
Status: Offline

Re: motorola DP 1400

Postautor: fire_marines » śr 27 wrz 2017, 12:42

jak by nie ogarnął to pomogę ten problem rozwiązać
Awatar użytkownika

www.radkom.pl
Posty: 59
Rejestracja: sob 14 mar 2015, 11:40
Status: Offline

Re: motorola DP 1400

Postautor: www.radkom.pl » pt 20 paź 2017, 19:52

Polecam sprawdzić czy zasilacz podłączany pod 230V nie dostarcza czasami do ładowarki 12V. Jeżeli tak jest to wówczas wystarczy kabel z odpowiednim wtykiem do ładowarki podłączyć do akumulatora.

Sylwek
Posty: 684
Rejestracja: czw 14 kwie 2005, 08:26
Kontakt:
Status: Offline

Re: motorola DP 1400

Postautor: Sylwek » śr 25 paź 2017, 13:29

fireman90 pisze:Oczywiście jest to rozwiązanie nie bardzo komfortowe - rtf będą ładowane tylko przy włączonym głównym wyłączniku prądu.

Ok ale to akurat bardzo duży plus bo w przeciwnym przypadku układ ładowania rtf w kilka dni (czasem 2) rozładuje akumulatory samochodu i nie wyjedziemy.
W przypadku, gdy układ ładowania jest podłączony "przed kluczykiem" producenci zabudów instalują urządzenia chroniące przed rozładowaniem akumulatorów - układ mierzy napięcie instalacji pojazdu i odłącza obciążenie, jeśli to jest zbyt niskie. Np układ montowany przez Szczęśniaka http://www.protech.emodel.pl/wwwprotech ... -p-52.html

www.radkom.pl pisze:Polecam sprawdzić czy zasilacz podłączany pod 230V nie dostarcza czasami do ładowarki 12V. Jeżeli tak jest to wówczas wystarczy kabel z odpowiednim wtykiem do ładowarki podłączyć do akumulatora.


Tak to w większości przypadków działa np podstawy Motorola GP 360 - bezpośrednio do instalacji 12 V pojazdu. W ciężarówkach musi być przetwornica 24/12 V DC.

Wróć do „Sprzęt strażacki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Zaloguj się  •  Zarejestruj się