fireman90 pisze:Oczywiście jest to rozwiązanie nie bardzo komfortowe - rtf będą ładowane tylko przy włączonym głównym wyłączniku prądu.
Ok ale to akurat bardzo duży plus bo w przeciwnym przypadku układ ładowania rtf w kilka dni (czasem 2) rozładuje akumulatory samochodu i nie wyjedziemy.
W przypadku, gdy układ ładowania jest podłączony "przed kluczykiem" producenci zabudów instalują urządzenia chroniące przed rozładowaniem akumulatorów - układ mierzy napięcie instalacji pojazdu i odłącza obciążenie, jeśli to jest zbyt niskie. Np układ montowany przez Szczęśniaka
http://www.protech.emodel.pl/wwwprotech ... -p-52.htmlwww.radkom.pl pisze:Polecam sprawdzić czy zasilacz podłączany pod 230V nie dostarcza czasami do ładowarki 12V. Jeżeli tak jest to wówczas wystarczy kabel z odpowiednim wtykiem do ładowarki podłączyć do akumulatora.
Tak to w większości przypadków działa np podstawy Motorola GP 360 - bezpośrednio do instalacji 12 V pojazdu. W ciężarówkach musi być przetwornica 24/12 V DC.