Posiadam możliwości uzupełnienia nawigacji satelitarnych "tomtom" o tzw. punkty POI, którymi punktami mogą być:
- HYDRANTY
- SŁUPY LINII WYSKIEGO NAPIĘCIA
- STACJE TRAFO
- STACJE GAZU (PRZEPOMPOWNIE)
- SYGNALIZACJE ŚWIETLNE
- PROGI ZWALNIAJĄCE
- WĄSKIE (NISKIE) MOSTY
- ZWĘŻENIA JEZDNI (stałe/czasowe)
- NIEBEZPIECZNE MIEJSCA
- Oraz inne punkty na życzenie zamawiającego
Działanie systemu polega na naniesieniu punktów na mapę w oparciu o współrzęde (dlugość i szerokość geograficzną), istnieje możliwość zastosowania nawigacji tomtom do telefonów komórkowych NOKIA z systemem oper. SYMBIAN S60 w wersji v. 9,1 lub v. 9,2
skuteczność:
np. Będąc podczas akcji gaśniczej wprowadza sie NAWIGUJ DO: "HYDRANT" i w ciągu 2-3 sekund system wskazuje sieć najbliższych hydrantów wokół miejsca akcji.
Zastosowanie nawigacja posiada również
w przypadku dojazdu do miejsca zdarzenia
kontakt: ffwpietras@interia.eu
Nawigacja satelitarna GPS dla OSP/PSP
-
Topic author - Posty: 54
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: ndz 18 maja 2008, 23:52
- Lokalizacja: MYSŁOWICE - JANÓW
- Status: Offline
Re: Nawigacja satelitarna GPS dla OSP/PSP
wątpię żeby to nie robiło przekłamań bo nawet u nas w gminie nie mogą dojść z kanalizacją co i jak i gdzie postawili
Re: Nawigacja satelitarna GPS dla OSP/PSP
Dodanie punktów POI nie jest bardzo trudne. My akurat używamy Garmina - dostępne są aplikacje i jest wiele informacji o tym jak przygotowywać własne POI do tego urządzenia. Jak ktoś ma zacięcie to może nawet własne mapy robić. Problemem jest (jak Piotrek zauważył) zdobycie i przygotowanie danych. Żeby zagrało to chyba najlepiej byłoby zabrać urządzenie i chodzić od obiektu do obiektu i nanosić. Potem ewentualnie korekta przy pomocy PC. Trochę to pracochłonne.
Dla zainteresowanych ciekawe linki:
http://gpsmaniak.com/ strona gościa który robi topograficzna mapę turystyczną i chętnie dzieli się swoją wiedzą
konkretnie tu o przygotowywaniu POI http://gpsmaniak.com/new/soft-poiloader.htm
http://ump.waw.pl/ strona projektu darmowej mapy Polski także z wieloma informacjami
Dla zainteresowanych ciekawe linki:
http://gpsmaniak.com/ strona gościa który robi topograficzna mapę turystyczną i chętnie dzieli się swoją wiedzą
konkretnie tu o przygotowywaniu POI http://gpsmaniak.com/new/soft-poiloader.htm
http://ump.waw.pl/ strona projektu darmowej mapy Polski także z wieloma informacjami
Sylwek
www.strazak.pl
www.strazak.pl
-
Topic author - Posty: 54
- Rejestracja: ndz 18 maja 2008, 23:52
- Lokalizacja: MYSŁOWICE - JANÓW
- Status: Offline
Re: Nawigacja satelitarna GPS dla OSP/PSP
Dokładność punktów POI zależy od dokładności współrzednych, jezeli punkt zostanie wpisany do mapy z dokładnościa
000°00'00,00" E
000°00'00,00" N
To wtedy wpisanie punktów jest dokładne i ma sens.
Jezeli jest to tylko wpisane z dokładnością
000°00'0" E
000°00'0" N
to dokładność takiego punktu ma charakter informacyjny z dokładnościa "gdzieś mniej-wiecej TU"
Z drugiej strony można zrobić punkty na piechote ale robiąc mape dla Miasta o powierzchni ponad 6500 ha to można się nieżle (.....) !!!
a do tego w TomTom-ie do dodanego punktu można przyporządkować alarm,
czyli jadąć alarmowo 90 Km/h w odległości 350 metrów przed progiem zwalniającym otrzymuje alarm o "niespodziance" czyli moge bezpiecznie wyhamowywać samochód i bezpiecznie przejechać bez szkody dla samochodu jak i załogi i innych uczestników ruchu.
000°00'00,00" E
000°00'00,00" N
To wtedy wpisanie punktów jest dokładne i ma sens.
Jezeli jest to tylko wpisane z dokładnością
000°00'0" E
000°00'0" N
to dokładność takiego punktu ma charakter informacyjny z dokładnościa "gdzieś mniej-wiecej TU"
Z drugiej strony można zrobić punkty na piechote ale robiąc mape dla Miasta o powierzchni ponad 6500 ha to można się nieżle (.....) !!!
a do tego w TomTom-ie do dodanego punktu można przyporządkować alarm,
czyli jadąć alarmowo 90 Km/h w odległości 350 metrów przed progiem zwalniającym otrzymuje alarm o "niespodziance" czyli moge bezpiecznie wyhamowywać samochód i bezpiecznie przejechać bez szkody dla samochodu jak i załogi i innych uczestników ruchu.