Problem z PO5

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Topic author
rubid
Posty: 7
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: sob 21 lip 2012, 17:45
Status: Offline

Problem z PO5

Post autor: rubid »

Witam Druhów,
Mamy problem z motopompą po5
Objawy:
Odpala bez problemu, pracuje ładnie…
Problem się zaczyna gdy pompa podczas tłoczenia wody przez linię główną zaczyna „kucać” tzn. przerywać i tak jak by nie miała siły dotłoczyć już tej wody do pyszczka prądownic. Niby cały czas tłoczy ale tak jak by się dusiła, często już trzeba ją na półgazie bo się dusi.
Początkowo myśleliśmy, że wina może leżeć w pierścieniach i tłokach ( że nie ma sprężenia i dlatego nie ma siły). Ale w tej chwili są zarzucone nowe tłoki i pierścienie i niestety to samo.
Proszę o waszą pomoc, ponieważ nie ma środków aby oddać ją do remontu. Więc jeśli jej sami nie zrobimy to z zawodów nici.

star
Posty: 88
Rejestracja: ndz 19 lut 2012, 11:28
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: star »

witam.witam.najbardziej prawdopodobny powód to problem z paliwem...sprawdzaliście kranik..tz. jak szybko leci paliwo..po 5 potrzebuje kranika o dużej przepustowości...jaki macie kranik?odpisz

tomk334433
Posty: 3
Rejestracja: ndz 22 lip 2012, 12:55
OSP (gm., woj.): Stężyca Lubelskie
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: tomk334433 »

W tych pompach jest kranik z uszczelką korkową po kilku latach ona się rozpada i zatyka przepływ paliwa i wtedy dzieją się takie rzeczy. Rozbierzcie kranik i wszystko będzie wiadomo.

Topic author
rubid
Posty: 7
Rejestracja: sob 21 lip 2012, 17:45
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: rubid »

Opcje z paliwem też braliśmy pod uwagę (bo w sumie na to objawy wskazywały)natomiast wykluczyliśmy ją, ponieważ nawet przy tłoczeniu wody( na wysokich obrotach) paliwo cały czas znajduje się w przewodzie paliwowym, nie brakuje go.

tomk334433
Posty: 3
Rejestracja: ndz 22 lip 2012, 12:55
OSP (gm., woj.): Stężyca Lubelskie
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: tomk334433 »

Pompę macie standardową czy po przeróbkach.

star
Posty: 88
Rejestracja: ndz 19 lut 2012, 11:28
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: star »

ja stawiam że to kranik albo brudny zbiornik.jeszcze jeden powód z kturym się spotkałem to brud przy zaworku w komorze pływaka.przytyka otwór i w gażniku braknie paliwa a w szlaufiku będzie.sprubujcie.niema dużo roboty

Topic author
rubid
Posty: 7
Rejestracja: sob 21 lip 2012, 17:45
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: rubid »

Jeśli chodzi o pompę to jest po przeróbkach.
Zbiornik czyściłem już trzy razy, kranik też był rozbierany (od tego ogólnie zaczęliśmy). Gaźnik też był rozebrany i przedmuchnięty.
Natomiast obserwowałem ją podczas pracy i widać, że paliwo sobie swobodnie spływa do gaźnika i tak jak pisałem wyżej nawet przy większym poborze widać że nadąży spływać ( nie było sytuacji, że brakuje paliwa w wężyku).

star
Posty: 88
Rejestracja: ndz 19 lut 2012, 11:28
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: star »

jakiś macie dziwny problem....a pompa jest używana często czy tylko na zawody...bo miałem kiedyś przypadek z pompą od GBM ale ona więcej chodziła i kapała z niej woda z pompy...na prubach na zawody dawała wode do rozdzielacza i koniec... sami przerabialiście

Topic author
rubid
Posty: 7
Rejestracja: sob 21 lip 2012, 17:45
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: rubid »

Pompa chodzi tyle co na ćwiczeniach przed zawodami i na samych zawodach. A przeróbkę robiła firma zajmująca się tego typu przeróbkami. No mamy niezłą zagadkę, niby taki prosty ten silnik ale za nic nie możemy dojść przyczyny i dosłownie brakuje już pomysłów co jej może dolegać.
Dlatego pytam bo być może ktoś przerabiał taki sam problem u siebie, bądź zna się na PO5 lepiej niż my.

star
Posty: 88
Rejestracja: ndz 19 lut 2012, 11:28
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: star »

a zapłon macie jaki .zwykły czy eloktroniczny

Topic author
rubid
Posty: 7
Rejestracja: sob 21 lip 2012, 17:45
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: rubid »

Zapłon jest elektroniczny

ospniwica
Posty: 2
Rejestracja: pt 20 maja 2016, 08:19
OSP (gm., woj.): Trzebiel, lubuskie
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: ospniwica »

Witam

Dołączam się do problemu , mamy taki sam problem
Pompa odpala na dotyk ( wcześniej wymieniliśmy chłodnicę bo ciekła) , wymieniliśmy kranik , wyczyściliśmy gaźnik, zmieniliśmy kondensatory, wymieniliśmy świece i pompa nadal przy tłoczeniu działa na półgazie, tzn. wodę tłoczy mocno przez jakieś 3 sekundy potem dusi się i trzeba zmniejszyć przepustnicę na półgwizdka i tak będzie chodziła - ale na zawodach to możemy nie doczekać się wody w prądownicach.

Przy wolnym tłoczeniu nie ma strzelania zapłonu chodzi równo, ale jak dodajemy gazu pompa zwalnia i gaśnie. I żeby odpalić ponownie to trzeba troszkę kręcić rozrusznikiem.

Czy może być to wina gaźnika??? może powiększyć otwory w dyszach - za mała dawka paliwa?? , paliwo leci cały czas przez wężyk zresztą widać.

Już ręce opadają , naprawdę , już nie mamy siły na nią....

może jakieś pomysły ???
dzięki za odpowiedź
osp niwica

ospniwica
Posty: 2
Rejestracja: pt 20 maja 2016, 08:19
OSP (gm., woj.): Trzebiel, lubuskie
Status: Offline

Re: Problem z PO5

Post autor: ospniwica »

No w końcu rozwiązaliśmy problem z po5

Problem tkwił w małej dawce paliwa, po wymianie kranika na inny większy, pompa działa jak należy.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat