Strona 2 z 2

xxx

: śr 25 cze 2008, 21:46
autor: Jan Wyszogrodzki
xxx

Re: Motopompy na zawody.

: pn 07 lip 2008, 13:02
autor: strażak974
Witam. Chciałbym zapytać gdzie można przeprowadzić remont motopompy aby miała takie osiągi jak poście wyżej (18do 19 sekund zasysanie i przetłaczanie)? Kto sie tym zajmuje i jaki jest przybliżony koszt takiego remontu. Dodam tylko że silnik mamy po kapitalnym remoncie i jest zmieniony zapłon (nie ma już cewek i przerywaczy), dodatkowo jest również przerobiony zawór tłoczny a mimo to czas ten wynosi : ssanie ok 6 sekund , przetłaczanie około 20 sekund więc razem jakieś 26 sek.

Re: Motopompy na zawody.

: śr 26 maja 2010, 14:07
autor: sys
Witam
Poszukuję książki (instrukcji) do motopompy PO5. Jak ktoś by mógł pomóc w poszukiwaniach to byłbym bardzo wdzięczny. Przygotowujemy się do zawodów i mamy motopompę w częściach. Wszystkim którzy mogli by pomóc z góry serdecznie dziękuję. mój e-mail to sylwio.b@wp.pl.

Re: Motopompy na zawody.

: pn 31 maja 2010, 11:43
autor: gryzek_
Witam!!
Również mam prośbę o przesłanie instrukcji naprawy PO5 na maila. Nasza jednostka wykonała kapitalny remont motopompy 4 lata temu. Naprawa wystarczyła na jeden sezon ćwiczeń plus zawody. Naprawy wykonywanie w powiatowym warsztacie są..( nawet nie są bo nic tam nie jest naprawiane) tragiczne- rok temu dostaliśmy zupełnie nie ruszana PO5 z kwitem że została naprawiona. Jedynym ratunkiem są mechanicy druhowie, którzy też są zawodowymi mechanikami, tyle że nikt motopompy nigdy nie naprawiał. Z góry dziękuję i pozdrawiam, mój e-mail: marcin-gryzlo@wp.pl

Re: Motopompy na zawody.

: pn 31 maja 2010, 19:07
autor: Artur
Koledzy Druhowie! Jest taka strona WWW.FLAMIS.PL i można na niej znaleźć dużo ciekawych informacji link do części podręcznika o motopompie proszę http://www.flamis.pl/pdf/index.php?show_pdf=242

Re: Motopompy na zawody.

: sob 12 cze 2010, 14:26
autor: sslawek77
a ja mam pytanko odnosnie przeróbki wydechu, któa koncepcja bedzie lepsza?? pierwsza czy druga

Obrazek

Re: Motopompy na zawody.

: pn 21 cze 2010, 22:31
autor: sslawek77
znalazłem takie info, co wy na to:


Trzeba wykonać następujące przeróbki:
1.Zwiększyć szybkość obrotową silnika(planowanie głowicy o ok.5 mm)co zwiększa moc po zastosowaniu lepszej klasy paliwa i przyśpieszeniu zapłonu
2.Dokładnie uszczelnić tradycyjnym szczeliwem pompę na tak zwanej dławicy
i sprawdzić ją na szczelność ,podpiąć 2 ssawniaki podnieść do góry i zalać ich wodą nie powinno cieknąć , lub zassać na sucho z pokrywą 110 na nasadzie ssawnej i sprawdzić ile trzyma.
3.Możliwa przeróbka rurki wyprowadzającej powietrze z aparatu zasysającego
rozwiertakiem stożkowym od 9mm do ok 12 przy wylocie poprawia szybkość zasysania.
4.Powiększyć otwór wylotowy spalin z głowicy do aparatu zasysającego o ok 2mm
5.Można przerobić wirnik pompy na dwustopniowy podobnie jak to ma pompa Tohatsu
6.Istotna sprawa to pominięcie oporów tłoczenia w chłodnicy ,znam na to kilka sposobów : usunąć wnętrze chłodnicy w całości lub w połowie od stronu zaworu tłocznego wykorzystywanego w trakcie konkurencji ,bardziej profesjonalny sposób to zastosować specjalnie ukształtowaną rurę kierunkową połączoną z zaworem tłocznym-po tych przeróbkach chłodnicy pompa nie ma chłodzenie nie wolno długo pracować. Tyle znam sposobów życzę sukcesów,bo w zawodach wygrywa sprzęt i drużyna.

KONIEC


Można jeszcze przerobić zapłon. Zrezygnować z magneta i zastosować cewki zapłonowe od samochodu + akumulator, tylko trzeba pilnować akumulatora jak padnie to nie będzie iskry. Osobiście startowałem na takiej pompie i nie było problemu. Oprócz tego stosowałem mieszankę paliwa z olejem do pilarek STIHL 1:50, olej dużo lepszy od zwykłego mixolu. Możesz spróbować z tą mieszanką, na mixolu 1:30 pompa dawała jakieś 9 bar, przy stihlu 1:50 na manometrze było 11 bar.

KONIEC


1Silnik : polerka wszystkigo co się dało wypolerować w silniku, elektroniczny zapłon (100zł), rozwiercanie dysz w gaźniku,planowanie głowicy (najlepiej sprawdzić plasteliną ile można), szlif tuleji, większe tłoki (na zamówienie), świece polskie, wypełninie na wale korbowym,stworzenie okienek na tłokach, powiększenie okienek wylotowych iwlotowych, wypełnienie komory korbowodowej
2 Pompa: uszczelnienie, rurka o większej średnicy, rozwiercenie zasysacza, wyrzucenie zasysacza piany, podtoczenie gwintów na zaworach (zostało tylko na 2 obroty), dobre łożyska,
PS
motopompa moźe działać przez 2 min,po tym czasie musi być wymieniony płyn chłodniczy.
zasysa w 8 sek, a od ciśnienia węźe pękają

KONIEC

Re: Motopompy na zawody.

: śr 06 paź 2010, 00:46
autor: knopers998
Uważam, że sprzęt ma służyć przede wszystkim do działań ratowniczo-gaśniczych. jest gro biednych jednostek, które z jedną PO5 jeżdżą do akcji i na zawody i co w tedy??? podrasowana pompa do zawodów jest guzik warta w działaniach operacyjnych, bo przez tuning jej zużycie wzrasta. A kapitalny remont może przedłużyć jej żywotność i funkcjonalność. Pamiętajmy, że zawody, to przede wszystkim pokaz naszej dyspozycji i naszej sprawności, dzięki czemu ludzie mogą nas podziwiać i czuć się bezpieczniejsi.

Re: Motopompy na zawody.

: wt 18 sty 2011, 12:29
autor: osp_żurawie
witam, przeczytalem ten watek od poczatku macie duzo racji ale:
jesli psp przywiezie pompe nawet 2 PO5 to ile maja trwac zawody? pompa po puszczeni pierwszym wody ma najwieksze osiagi po rozgrzaniu i dalszych startach ostatnia druzyna miala by duzo gorszy czas zassania i pompowania wody, dobrze zrobiona pompa ma nie duzo gorszy czas po pompie "po tiuningu" wiec duzo tez zalezy od zgrania i ludzi ktorzy startuja. pozdrawiam

Re: Motopompy na zawody.

: czw 18 maja 2017, 10:32
autor: mlody2490
Witam,

Czy posiada może ktoś jeszcze instrukcję do motopompy PO5? Prosił bym o podesłanie na szmidt27@op.pl.
Z góry dziękuję.

Pozdrawiam