Artykuły biurowe w OSP
-
Topic author - Posty: 145
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: śr 11 lis 2009, 16:30
- OSP (gm., woj.): Łódź - Sikawa (woj. łódzkie)
- Kontakt:
- Status: Offline
Artykuły biurowe w OSP
Witam,
Ponieważ w jednostkach OSP występuje coraz więcej biurokracji, chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Pytam, gdyż wczoraj zastała mnie sytuacja, że faktura za toner do drukarki została odrzucona przez urzędniczkę, gdyż "nie podnosi to gotowości bojowej jednostki".
Co o tym sądzicie i jak wygląda to w Waszych jednostkach ? Czy jest gdzieś szczególnie wymienione, za jakie zakupy urząd ma prawo zwrócić środki, a za jakie nie ?
Ponieważ w jednostkach OSP występuje coraz więcej biurokracji, chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Pytam, gdyż wczoraj zastała mnie sytuacja, że faktura za toner do drukarki została odrzucona przez urzędniczkę, gdyż "nie podnosi to gotowości bojowej jednostki".
Co o tym sądzicie i jak wygląda to w Waszych jednostkach ? Czy jest gdzieś szczególnie wymienione, za jakie zakupy urząd ma prawo zwrócić środki, a za jakie nie ?
-
- Posty: 230
- Rejestracja: śr 24 cze 2009, 14:27
- OSP (gm., woj.): Nowa Wieś woj Pomorskie
- Lokalizacja: Nowa Wieś /Gdańsk
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Artykuły biurowe w OSP
My jak już dostajemy to z puli reklamacyjnej (?), czyli notatniki, długopisy itd. Nie pamiętam jak jest z pieczątkami, bo jeszcze nie mieliśmy wyborów w tym roku.
Ustawa mówi o utrzymywaniu jednostek OSP, przecież opłacony rachunek za prąd/wodę też nie utrzymuje jednostki "w gotowości bojowej", a płacą. Moim zdaniem powinni zapłacić.
Z drugiej jednak strony: czy tego papieru i tuszu idzie aż tak dużo, aby OSP nie miała pieniędzy na to (ot chociażby ze składek). Bo gminy przecież ciągle nie mają pieniędzy ...
Zawsze można spróbować, czy nie da rady drukować odpowiednich papierów w urzędzie.
Nie wiem gdzie jest taki zapis, u nas praktycznie za większość rzeczy gmina zapłaci, pod warunkiem, ze to wcześniej uzgodnimy z komendantem OSP.
Pozdrawiam
Ustawa mówi o utrzymywaniu jednostek OSP, przecież opłacony rachunek za prąd/wodę też nie utrzymuje jednostki "w gotowości bojowej", a płacą. Moim zdaniem powinni zapłacić.
Z drugiej jednak strony: czy tego papieru i tuszu idzie aż tak dużo, aby OSP nie miała pieniędzy na to (ot chociażby ze składek). Bo gminy przecież ciągle nie mają pieniędzy ...
Zawsze można spróbować, czy nie da rady drukować odpowiednich papierów w urzędzie.
Nie wiem gdzie jest taki zapis, u nas praktycznie za większość rzeczy gmina zapłaci, pod warunkiem, ze to wcześniej uzgodnimy z komendantem OSP.
Pozdrawiam
Re: Artykuły biurowe w OSP
Nie, no bez przesady. Na drukarkę Was stać a na cartridge już nieBonk pisze: jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Zresztą
Poza tym nawet w Sprawozdaniu Finansowym jest specjalna rubryka do wpisywania takich kosztów, poniesionych przez OSP.JakuB pisze:Z drugiej jednak strony: czy tego papieru i tuszu idzie aż tak dużo, aby OSP nie miała pieniędzy na to (ot chociażby ze składek).
Jajakobyły
-
Topic author - Posty: 145
- Rejestracja: śr 11 lis 2009, 16:30
- OSP (gm., woj.): Łódź - Sikawa (woj. łódzkie)
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Artykuły biurowe w OSP
Owszem stać, ale coraz więcej faktur jest odrzucanych i nie mam na myśli tylko art. biurowych, dlatego też wydatków robi się coraz więcej, a przychody są tylko i wyłącznie ze składek członkowskich.
Średnio 500 arkuszy papieru starcza na ok. 2 miesiące, ale dlaczego ? Właśnie przez to, że coraz więcej wymaga od nas Urząd... Komputera też zakupić nie można, a wszystkie szkolenia odbywają się drogą e-learningową - nikt nie bierze pod uwagę tego, że nie każdy ma w domu komputer, a co dopiero internet
Średnio 500 arkuszy papieru starcza na ok. 2 miesiące, ale dlaczego ? Właśnie przez to, że coraz więcej wymaga od nas Urząd... Komputera też zakupić nie można, a wszystkie szkolenia odbywają się drogą e-learningową - nikt nie bierze pod uwagę tego, że nie każdy ma w domu komputer, a co dopiero internet
-
- Posty: 16
- Rejestracja: śr 09 lut 2011, 18:57
- OSP (gm., woj.): Sitkówka-Nowiny, świętokrzyskie
- Status: Offline
Re: Artykuły biurowe w OSP
Rzeczywiście, z roku na rok biurokracja rośnie w siłę i zaczyna to nas męczyć coraz bardziej kosztem zakupu potrzebnych rzeczy biurowych i poświęcania dużo swojego prywatnego czasu.
W Naszej OSP wszystkie materiały biurowe kupujemy sami. Jesteśmy o tyle w komfortowej sytuacji, że mamy niewielkie środki finansowe z zewnątrz (bez udziału Urzędu Gminy). Co do tego, czy gmina powinna finansować takie rzeczy to w większości zależy od podejścia urzędników a raczej ich dobrej woli.
W kwestii UTRZYMANIA GOTOWOŚCI BOJOWEJ to raczej rzeczy biurowe nic do tego nie mają tylko biurokracja wymusza na Nas.
Dużo sprzętu typu komputer czy drukarka może być załatwione np z gminy, bo tam częściej wymieniają na nowe.
Nie zaszkodzi też zajrzeć do firm gdzie też mogą sobie pozwolić na przekazanie sprzętu biurowego.
W Naszej OSP wszystkie materiały biurowe kupujemy sami. Jesteśmy o tyle w komfortowej sytuacji, że mamy niewielkie środki finansowe z zewnątrz (bez udziału Urzędu Gminy). Co do tego, czy gmina powinna finansować takie rzeczy to w większości zależy od podejścia urzędników a raczej ich dobrej woli.
W kwestii UTRZYMANIA GOTOWOŚCI BOJOWEJ to raczej rzeczy biurowe nic do tego nie mają tylko biurokracja wymusza na Nas.
Dużo sprzętu typu komputer czy drukarka może być załatwione np z gminy, bo tam częściej wymieniają na nowe.
Nie zaszkodzi też zajrzeć do firm gdzie też mogą sobie pozwolić na przekazanie sprzętu biurowego.
-
- Posty: 679
- Rejestracja: pn 15 mar 2010, 13:31
- OSP (gm., woj.): Seligów woj.Łódzkie
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Artykuły biurowe w OSP
Co do biurokracji, to faktycznie jest coraz gorzej. Rozsyłasz to po całej Polsce i komu to jest potrzebne? Można by przecież uprościć te wszystkie druki.
A co do kupna drukarki, to za szybko się nie zwróci.
Dzisiaj szukałem laserówki koszt ok. 300zl, toner 200zl (wystarcza na 1500 stron wydruku). Można w miarę szybko policzyć jaki jest koszt jednej strony.
A w punkcie xero jedna strona wydruku to koszt ok.24gr., a xero 12gr. (ceny w mojej okolicy).
Nie no chyba trochę przesadziłeś...Bonk napisał(a):
Średnio 500 arkuszy papieru starcza na ok. 2 miesiące
A co do kupna drukarki, to za szybko się nie zwróci.
Dzisiaj szukałem laserówki koszt ok. 300zl, toner 200zl (wystarcza na 1500 stron wydruku). Można w miarę szybko policzyć jaki jest koszt jednej strony.
A w punkcie xero jedna strona wydruku to koszt ok.24gr., a xero 12gr. (ceny w mojej okolicy).
Starszy sikawkowy
-
- Posty: 1
- Rejestracja: pt 17 sie 2012, 14:47
- OSP (gm., woj.): Staszów, świętokrzyskie
- Status: Offline
Re: Artykuły biurowe w OSP
Ja prywatnie mogę polecić sklepy i hurtownie internetowe, gdzie właściwie bez problemu można nabyć wszelkiego rodzaju artykuły do wyposażenia biura i innego rodzaju materiały, tusze, tonery, nawet meble biurowe i temu typu podobne.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: czw 14 kwie 2016, 12:42
- OSP (gm., woj.): malopolska polskawolska
- Status: Offline
Re: Artykuły biurowe w OSP
a czy ktos z was zamawiał moze w http://biurwa.pl/ ? bedę robić u nich pierwsze zamówienie i zastanawiam się jak długo czeka się na przesyłkę? mam do zamówienia tonery, zapas długopisów i ryzę papieru bo wychodzi u nas na pniu
Re: Artykuły biurowe w OSP
My kupowaliśmy u nich, kontakt jest sprawy przesyłka też w miarę szybko doszła także mogę polecić
W której walucie najczęściej wykonujesz transfer bankowy? przelewy bankowe kantor
-
- Posty: 6
- Rejestracja: czw 22 wrz 2016, 22:12
- OSP (gm., woj.): poznań, wielkopolska
- Status: Offline
Re: Artykuły biurowe w OSP
tutaj http://drukpolska.pl/ zamówicie artykuły biurowe
Re: Artykuły biurowe w OSP
A w klopie zrobisz kupę i co? Czy ja zaśmiecam forum dając link do klopa? Na dodatek w niezwiązanym z nim temacie, który wykopuje z zeszłego roku? NIE! Gdzie do jasnej ciasnej jest admin i moderatorzy? W ogóle istnieje coś takiego na tym forum?
Re: Artykuły biurowe w OSP
A ja ciekawa jestem, czy w biurach OSP korzystają np z takich czytników tekstu. Bo jeżeli jest sporo papierkowej roboty, tego rodzaju narzędzie jest super pomocą!
Re: Artykuły biurowe w OSP
Szeroki wybór artykułów biurowych spokojnie znajdziesz tutaj https://www.biurodrukserwis.com.pl Sporo moich znajomych robi tam właśnie biurowe zakupy i szczerze to nigdy nie słyszałam złego słowa na ich temat, ludzie bardzo sobie chwalą same ceny jak i jakość produktów.
-
- Posty: 258
- Rejestracja: czw 18 gru 2014, 11:55
- OSP (gm., woj.): gmina chełm województwo lubelskie
- Status: Offline
Re: Artykuły biurowe w OSP
Jak najbardziej powinni płacić. Przecież nie będziecie samodzielnie tego kupowali. Ekiwalent powinien tutaj iść z puli reklamacyjnej. Urzędniczka nie powinna absolutnie odrzucić takiej faktury bo jednak w jednostce musicie tworzyc dokumentację. A do tworzenia takiej dokumentacji jest wymagane wyposażenie biurowe, podstawowe. A takim jest toner.Bonk pisze: ↑czw 10 lut 2011, 15:24 Witam,
Ponieważ w jednostkach OSP występuje coraz więcej biurokracji, chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Pytam, gdyż wczoraj zastała mnie sytuacja, że faktura za toner do drukarki została odrzucona przez urzędniczkę, gdyż "nie podnosi to gotowości bojowej jednostki".
Co o tym sądzicie i jak wygląda to w Waszych jednostkach ? Czy jest gdzieś szczególnie wymienione, za jakie zakupy urząd ma prawo zwrócić środki, a za jakie nie ?
Od siebie mogę polecic również to miejsce:
https://biurpap.pl/
Aktualnie mają dobre ceny na artykuły biurowe, warto jest się rozejrzeć.
Re: Artykuły biurowe w OSP
A co z salą konferencyjną? Wiecie juz, jak ją urządzić oraz wyposażyć? Gdybyście szukali cennych wskazówek na ten temat, to polecam odwiedzić stronę https://meble.lobos.pl/blog/sala-konfer ... y-poradnik - Ten poradnik na pewno was zaciekawi.