Strona 2 z 2

Re: Projekt ustawy o dodatkach do emerytur dla członków OSP

: wt 28 lut 2017, 15:40
autor: ksoniek
mikele, Proszę abyś czytał od początku do końca, potem odpowiadał, bo jak widzę bardziej pianę bijesz niż wnosisz coś do dyskusji.
Od kilku lat działa system przyznawania odznak za wysługę lat gdzie są wpisani po PESELach członkowie i na tej podstawie sprawdzani są czy juz mogą otrzymać czy nie. Nie w każdym powiecie system działa!
W Polsce nie ma jednej jedynej, słusznej interpretacji przepisów. Część gmin traktuje wypłaty ekwiwalentu jak wypłata nieobciążonych (ZUS, podatki) środków. Wtedy kodeks pracy jest brany pod uwagę w dokumentacji itd. Powtórzę - w części gmin
co to takiego "karta pracy"? U nas ekwiwalent wypłacany jest na podstawie wniosku zawierającego wykaz akcji, w których strażak uczestniczył.
Wniosek o którym piszesz może być "kartę pracy", może nim być raport z działań, czy sprawozdanie z meldunku. Czytaj to co napisałem - czekajmy (o ile wejdzie ustawa) na rozporządzenia wykonawcze.

Powiem tak: bijemy pianę o coś czego jeszcze nie ma! Nawet jeżeli zmienią ustawę to zanim ona wejdzie w życie poczekamy jeszcze. W tym czasie odpowiednie ministerstwa będą musiały przygotować odpowiednie rozporządzenia, zarządzenia czy uchwały (w zależności na jakim poziomie będzie to rozpatrywane). Może być też taka sytuacja, że Dodatek nie będzie wypłącany przez ZUS, a przez gminę/powiat/województwo, a może i coś jeszcze innego. Różnie w gminach, a tym bardziej w województwach są zbierane informacje o OSP, więc może być też tak, że w województwo X będą sprawdzać raporty wysyłane do PSP, a w województwie Y sprawdzą daty przynależności do OSP i sprawozdawczość gminną itd. itp. Wróżenie z fusów.