Sprawozdanie finansowe za rok 2017 dla OSP

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.

Kreator publikacji
Luis
Posty: 38
Rejestracja: wt 19 kwie 2016, 14:11
OSP (gm., woj.): Ochotnicza Straż Pożarna Płociczno
Kontakt:
Status: Offline

Sprawozdanie finansowe za rok 2017 dla OSP

Postautor: Luis » śr 03 sty 2018, 20:27

Witam
Jak wiadomo od 2018 roku obowiązuje nowa dokumentacja (sprawozdanie finansowe dla osp).
Czy wie ktoś jak dokładnie to wypełnić ? (Chyba trzeba zatrudnić księgową)

Jak ma wyglądać:
- Wprowadzenie - dotyczy podstawowych informacji o OSP
- Informacja dodatkowa - informacje uzupełniające do bilansu, które OSP podają wg swojej specyfiki


Dokumentacja ze strony (http://www.zosprp.pl/?q=content/wzory-d ... -2018-roku)
Sprawozdanie finansowe i plan finansowy OSP
a. Dla organizacji pozarządowych wg Załącznika nr 6 Ustawy o rachunkowości
- Bilans
- Rachunek zysków i strat
- Wprowadzenie - dotyczy podstawowych informacji o OSP
- Informacja dodatkowa - informacje uzupełniające do bilansu, które OSP podają wg swojej specyfiki
b. Dla jednostek prowadzących pełną księgowość wg Załącznika nr 1 Ustawy o rachunkowości
- Bilans
- Rachunek zysków i strat wariant porównawczy
- Rachunek zysków i strat wariant kalkulacyjny
- Wprowadzenie - dotyczy podstawowych informacji o OSP
- Informacja dodatkowa - informacje uzupełniające do bilansu, które OSP podają wg swojej specyfiki


Pozdrawiam
Awatar użytkownika

marcing2508
Posty: 42
Rejestracja: czw 17 kwie 2014, 17:05
Status: Offline

Re: Sprawozdanie finansowe za rok 2017 dla OSP

Postautor: marcing2508 » pt 05 sty 2018, 19:12

Podpinam sie pod pytanie i dodaję cząstkę od siebie :D
Czyli od tego roku nie ma do wypełnienia Załącznika nr 3 do protokołu z walnego zebrania? Tak jak to było zawsze. Sprawozdanie plus plan finansowy.

Bo nie czaję póki co tych zmian.

Kreator publikacji
Luis
Posty: 38
Rejestracja: wt 19 kwie 2016, 14:11
OSP (gm., woj.): Ochotnicza Straż Pożarna Płociczno
Kontakt:
Status: Offline

Re: Sprawozdanie finansowe za rok 2017 dla OSP

Postautor: Luis » sob 06 sty 2018, 12:10

Z tego co dowiedziałem się na stan obecny większość jednostek obowiązuje trzecia forma.

Cytat:

Trzecią formą prowadzenia działalności jest: uproszona ewidencja przychodów i kosztów

Możliwość stosowania uproszczonej ewidencji pojawiła się od 2015 roku. Organizacja nie prowadzi pełnej księgowości, tylko uproszoną ewidencję przychodów i kosztów. Jest także zwolniona z obowiązku przygotowywania corocznego sprawozdania finansowego, a także nie musi posiadać polityki rachunkowości.
Organizacje , które mogą prowadzić uproszczoną ewidencję przychodów i kosztów:
a. prowadzą działania w sferze zadań publicznych określonych w art. 4 ust. 1 ustawy o pożytku,
b. nie prowadzą działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej,
c. nie mają statusu organizacji pożytku publicznego,
d. osiągają przychody wyłącznie z:
1. działalności nieodpłatnej pożytku publicznego z tytułu składek członkowskich, darowizn, zapisów, spadków, dotacji, subwencji, przychodów pochodzących z ofiarności publicznej,
2. działalności odpłatnej pożytku publicznego z tytułu sprzedaży towarów i usług,
3. tytułu sprzedaży, najmu lub dzierżawy składników majątkowych,
4. tytułu odsetek od środków pieniężnych na rachunkach bankowych lub rachunkach w spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, prowadzonych w związku z wykonywaną działalnością, w tym także odsetek od lokat terminowych oraz innych form oszczędzania, przechowywania lub inwestowania, tworzonych na tych rachunkach,
e. w roku poprzedzającym rok wyboru prowadzenia uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów osiągnęły przychody wyłącznie z tytułów, o których mowa w pkt d. w wysokości nieprzekraczającej 100 000 zł.
Organizacja musi podjąć formalną decyzję, że rezygnuje z prowadzenia pełnej lub dedykowanej NGO księgowości na rzecz uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów. Decyzję taką musi podjąć organ zatwierdzający zgodnie ze statutem sprawozdanie finansowe, np. w stowarzyszeniu jest to zwykle Walne Zebranie. Jeśli chce wprowadzić tę zmianę w 2017 roku, to najpóźniej do 31 stycznia 2018 r. musi poinformować o zmianie właściwy jej Urząd Skarbowy.
Uproszczona ewidencja a dotacje
W uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów nie ma miejsca na księgowe wyodrębnienie kosztów projektów finansowanych z dotacji (co w przypadku większości dotacji jest obowiązkowe). W takiej sytuacji organizacja stosująca tę formę księgowości musi we własnym zakresie opracować sposób wyodrębnienia księgowego kosztów finansowanych z poszczególnych dotacji. Może to zrobić, opracowując tabelę pomocniczą, zawierającą wyodrębnione koszty finansowane z dotacji, do której będą wpisywane koszty poszczególnej dotacji, z równoczesnym wpisaniem ich do UEPiK. Ważne jest przy tym, by pomocnicza tabela zawierała numery wpisu każdego dokumentu w UEPiK.
Więcej na temat http://poradnik.ngo.pl/na-czym-polega-uepik-formularze


Ale jak dokładnie ma to wyglądać to niestety jeszcze nie wiem. W przyszłym tygodniu udaje się do księgowej może uda się zaczerpnąć informacji dokładniejszych.

Wróć do „Porady prawne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości

Zaloguj się  •  Zarejestruj się