Strona 1 z 1

Artykuły biurowe w OSP

: czw 10 lut 2011, 15:24
autor: Bonk
Witam,

Ponieważ w jednostkach OSP występuje coraz więcej biurokracji, chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Pytam, gdyż wczoraj zastała mnie sytuacja, że faktura za toner do drukarki została odrzucona przez urzędniczkę, gdyż "nie podnosi to gotowości bojowej jednostki".
Co o tym sądzicie i jak wygląda to w Waszych jednostkach ? Czy jest gdzieś szczególnie wymienione, za jakie zakupy urząd ma prawo zwrócić środki, a za jakie nie ?

Re: Artykuły biurowe w OSP

: czw 10 lut 2011, 21:00
autor: JakuB
My jak już dostajemy to z puli reklamacyjnej (?), czyli notatniki, długopisy itd. Nie pamiętam jak jest z pieczątkami, bo jeszcze nie mieliśmy wyborów w tym roku.

Ustawa mówi o utrzymywaniu jednostek OSP, przecież opłacony rachunek za prąd/wodę też nie utrzymuje jednostki "w gotowości bojowej", a płacą. Moim zdaniem powinni zapłacić.
Z drugiej jednak strony: czy tego papieru i tuszu idzie aż tak dużo, aby OSP nie miała pieniędzy na to (ot chociażby ze składek). Bo gminy przecież ciągle nie mają pieniędzy :evil: ...

Zawsze można spróbować, czy nie da rady drukować odpowiednich papierów w urzędzie.

Nie wiem gdzie jest taki zapis, u nas praktycznie za większość rzeczy gmina zapłaci, pod warunkiem, ze to wcześniej uzgodnimy z komendantem OSP.

Pozdrawiam

Re: Artykuły biurowe w OSP

: pt 11 lut 2011, 00:24
autor: fireman90
Bonk pisze: jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Nie, no bez przesady. Na drukarkę Was stać a na cartridge już nie :roll:
Zresztą
JakuB pisze:Z drugiej jednak strony: czy tego papieru i tuszu idzie aż tak dużo, aby OSP nie miała pieniędzy na to (ot chociażby ze składek).
Poza tym nawet w Sprawozdaniu Finansowym jest specjalna rubryka do wpisywania takich kosztów, poniesionych przez OSP.

Re: Artykuły biurowe w OSP

: pt 11 lut 2011, 15:41
autor: Bonk
Owszem stać, ale coraz więcej faktur jest odrzucanych i nie mam na myśli tylko art. biurowych, dlatego też wydatków robi się coraz więcej, a przychody są tylko i wyłącznie ze składek członkowskich.
Średnio 500 arkuszy papieru starcza na ok. 2 miesiące, ale dlaczego ? Właśnie przez to, że coraz więcej wymaga od nas Urząd... Komputera też zakupić nie można, a wszystkie szkolenia odbywają się drogą e-learningową - nikt nie bierze pod uwagę tego, że nie każdy ma w domu komputer, a co dopiero internet :roll:

Re: Artykuły biurowe w OSP

: pt 18 lut 2011, 12:04
autor: osp_wolamurowana
Rzeczywiście, z roku na rok biurokracja rośnie w siłę i zaczyna to nas męczyć coraz bardziej kosztem zakupu potrzebnych rzeczy biurowych i poświęcania dużo swojego prywatnego czasu.
W Naszej OSP wszystkie materiały biurowe kupujemy sami. Jesteśmy o tyle w komfortowej sytuacji, że mamy niewielkie środki finansowe z zewnątrz (bez udziału Urzędu Gminy). Co do tego, czy gmina powinna finansować takie rzeczy to w większości zależy od podejścia urzędników a raczej ich dobrej woli.
W kwestii UTRZYMANIA GOTOWOŚCI BOJOWEJ to raczej rzeczy biurowe nic do tego nie mają tylko biurokracja wymusza na Nas.
Dużo sprzętu typu komputer czy drukarka może być załatwione np z gminy, bo tam częściej wymieniają na nowe.
Nie zaszkodzi też zajrzeć do firm gdzie też mogą sobie pozwolić na przekazanie sprzętu biurowego.

Re: Artykuły biurowe w OSP

: pt 18 lut 2011, 15:56
autor: seligow
Co do biurokracji, to faktycznie jest coraz gorzej. Rozsyłasz to po całej Polsce i komu to jest potrzebne? Można by przecież uprościć te wszystkie druki.
Bonk napisał(a):
Średnio 500 arkuszy papieru starcza na ok. 2 miesiące
Nie no chyba trochę przesadziłeś...
A co do kupna drukarki, to za szybko się nie zwróci.
Dzisiaj szukałem laserówki koszt ok. 300zl, toner 200zl (wystarcza na 1500 stron wydruku). Można w miarę szybko policzyć jaki jest koszt jednej strony.

A w punkcie xero jedna strona wydruku to koszt ok.24gr., a xero 12gr. (ceny w mojej okolicy).

Re: Artykuły biurowe w OSP

: pt 17 sie 2012, 14:49
autor: Krzysiek R
Ja prywatnie mogę polecić sklepy i hurtownie internetowe, gdzie właściwie bez problemu można nabyć wszelkiego rodzaju artykuły do wyposażenia biura i innego rodzaju materiały, tusze, tonery, nawet meble biurowe i temu typu podobne.

Re: Artykuły biurowe w OSP

: pn 12 wrz 2016, 17:33
autor: gnuu
a czy ktos z was zamawiał moze w http://biurwa.pl/ ? bedę robić u nich pierwsze zamówienie i zastanawiam się jak długo czeka się na przesyłkę? :) mam do zamówienia tonery, zapas długopisów i ryzę papieru bo wychodzi u nas na pniu :)

Re: Artykuły biurowe w OSP

: czw 13 paź 2016, 16:59
autor: rkantor
My kupowaliśmy u nich, kontakt jest sprawy przesyłka też w miarę szybko doszła także mogę polecić

Re: Artykuły biurowe w OSP

: wt 08 sie 2017, 14:29
autor: araszka
tutaj http://drukpolska.pl/ zamówicie artykuły biurowe

Re: Artykuły biurowe w OSP

: wt 08 sie 2017, 18:44
autor: Feniks
A w klopie zrobisz kupę i co? Czy ja zaśmiecam forum dając link do klopa? Na dodatek w niezwiązanym z nim temacie, który wykopuje z zeszłego roku? NIE! Gdzie do jasnej ciasnej jest admin i moderatorzy? W ogóle istnieje coś takiego na tym forum?

Re: Artykuły biurowe w OSP

: pt 19 kwie 2019, 12:16
autor: Stworek
A ja ciekawa jestem, czy w biurach OSP korzystają np z takich czytników tekstu. Bo jeżeli jest sporo papierkowej roboty, tego rodzaju narzędzie jest super pomocą!

Re: Artykuły biurowe w OSP

: wt 03 mar 2020, 13:12
autor: bartosz
Szeroki wybór artykułów biurowych spokojnie znajdziesz tutaj https://www.biurodrukserwis.com.pl Sporo moich znajomych robi tam właśnie biurowe zakupy i szczerze to nigdy nie słyszałam złego słowa na ich temat, ludzie bardzo sobie chwalą same ceny jak i jakość produktów.

Re: Artykuły biurowe w OSP

: czw 20 paź 2022, 07:23
autor: adrian34
Bonk pisze: czw 10 lut 2011, 15:24 Witam,

Ponieważ w jednostkach OSP występuje coraz więcej biurokracji, chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Pytam, gdyż wczoraj zastała mnie sytuacja, że faktura za toner do drukarki została odrzucona przez urzędniczkę, gdyż "nie podnosi to gotowości bojowej jednostki".
Co o tym sądzicie i jak wygląda to w Waszych jednostkach ? Czy jest gdzieś szczególnie wymienione, za jakie zakupy urząd ma prawo zwrócić środki, a za jakie nie ?
Jak najbardziej powinni płacić. Przecież nie będziecie samodzielnie tego kupowali. Ekiwalent powinien tutaj iść z puli reklamacyjnej. Urzędniczka nie powinna absolutnie odrzucić takiej faktury bo jednak w jednostce musicie tworzyc dokumentację. A do tworzenia takiej dokumentacji jest wymagane wyposażenie biurowe, podstawowe. A takim jest toner.

Od siebie mogę polecic również to miejsce:
https://biurpap.pl/

Aktualnie mają dobre ceny na artykuły biurowe, warto jest się rozejrzeć.

Re: Artykuły biurowe w OSP

: śr 30 lis 2022, 07:36
autor: otylia
A co z salą konferencyjną? Wiecie juz, jak ją urządzić oraz wyposażyć? Gdybyście szukali cennych wskazówek na ten temat, to polecam odwiedzić stronę https://meble.lobos.pl/blog/sala-konfer ... y-poradnik - Ten poradnik na pewno was zaciekawi.