odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu


Topic author
sslawek77
Posty: 445
Rejestracja: pn 17 maja 2010, 20:06
Lokalizacja: z OSP
Kontakt:
Status: Offline

odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: sslawek77 » pt 18 lis 2011, 20:08

W związku z licznymi kontrowersjami myślę że teraz się wyjaśniło 99% własnych interpretacji.
Myślę że poniższe pismo będzie można wykorzystywać na odprawach jak i na zawodach podczas argumentowania sprzeciwów.

Obrazek Obrazek




a tu przepisana:


Opinia Przewodniczącego Zarządu Krajowego
Kolegium Sędziów Zarządu Głównego ZOSP RP
Zasady ogólne:
1. Opinia nie odnosi się do zawodów zakończonych.
Końcowe ustalenia Komisji sędziowskiej zawodów
odczytane na zakończenie zawodów są ostateczne
i nie podlegają oprotestowaniu.
2. Opinia niniejsza dotyczy tylko zawodów odbywajacych
się zgodnie z Regulaminem 1/2011 z urzyciem sprzętu
o jednakowych parametrach bez przeróbek.

Odpowiedzi:

1. Czy klucze mogą być położone na koszu ?
ODP. TAK
2. Czy klucze mogą być podane razem ze smokiem?
ODP. Klucze nie mogą być położone na zaczepy łacznika,
podanie ich razem ze smokiem jest trudne, ale regulamin tego nie zabrania
3. Czy mechanik może podać klucz w sposób dogodny dla łaczących
ODP. TAK, ale nie nakładajac ich na łaczniki ani smoka ani węża.
4. Czy układając weże ssawne na murawie zawodnicy mogą je wsadzić w ich gniazda łaczenia?
ODP. TAK, ale każda próba ich skręcenai to błąd.
5. Czy pomocnik może sam włożyć zaczep łącznika węża w gniazdo smoka i lekko złączyć
czekajac na przodownika z kluczem aby razem dokręcić łączenie ?
ODP. Jest to nieprawidłowość pracy
6. Jaka jest właściwa wysokość unoszenia węży ssawnych ponad murawę ?
ODP. Łączenie na murawie jest niedozwolone, wąż musi być uniesiony.
Uniesienie węża ocenai sędzia ( nie moge rozszyfrować, chyba) nr 3.
Praktycznie nieznaczne uniesieinie łączonych węży wystarcza.
7. Jaka jest prawidłowa odległość rozwijania lini gaśniczej przez przodowniak roty?
ODP. W połowie odległości pomiędzy linią domniemanego ustawienia rozdzielacza a linią
stanowiska gaśniczego.
8. Czy rozwinięcie przez pomocnika roty węża wyrzucając go tak aby upadł za linią 47m jest prawidłowe?
ODP. Jest prawidłowe jeśli nastąpiło bez „wypadnięcia” z ręki.
9. Czy pozycja pomocnika leżąc jest prawidłowa po rzuceniu się na wąż ?
ODP. TAK, ma to znaczenie w pracy roty 2. Podtrzymanie należy rozumieć z encyklopedyczną
interpretacja jako utrwalenie pozycji węża, aby przodownik wężem z prądownicą mógł swobodnie operować – celować.

Troche pkt 5 jest nie jasny, bo raczej powinno byc na odwrót, bo w tej sytuacji pomocnik by musiał wkładać w kosz który trzyma mechanik.



więc reasumując:
1.Klucz może leżeć na koszu, klucz nie może być położony na zaczepy na koszu, może leżeć w innym miejscu i wtedy może tak być podany, mechanik nie może założyć klucza na smok czy tez łacznik na wężu.
2.Układając węże ssawne jeden za drugim, można go wsadzić jeden w drugi ale nie można ich skręcić
3. Nie można samemu łączyć linii ssawnej, trzeba ją naraz wykonać przez obu zawodników.
4. Węże ssawne muszą być podniesione do łączenia, wystarczy nieznacznie, czyli nieznacznie można zaliczyć że jest to już od części dziesiątych mm.
5. Rozwinięcie przez przodownika ma się odbyć w połowie czyli w okolicach 19 metra od linii ustawienia rozdzielacza
6. Pomocnik może wyrzucić wąż przed linią ustawienia rozdzielacza, niema znaczenia skąd byle by upadł za linią.
7. Pomocnik może się rzucić na węża i leżeć na nim podczas celowania przez przodownika.
Awatar użytkownika

malczan4
Posty: 92
Rejestracja: pn 03 maja 2010, 17:09
OSP (gm., woj.): Wierzbanowa (Wiśniowa, małopolskie)
Kontakt:
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: malczan4 » pn 21 lis 2011, 19:18

Oooo ! :) Bardzo się to przyda szczególnie u nas. Dzięki wielkie.

slawek.998
Posty: 516
Rejestracja: ndz 31 gru 2006, 11:16
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: slawek.998 » wt 10 sty 2012, 22:45

Prawidłowa interpretacja regulaminu - sprzęt o jednakowych parametrach bez przeróbek. Czy zawody z takim sprzętem odbyły się wogóle gdzieś w Polsce?
Awatar użytkownika

JakuB
Posty: 230
Rejestracja: śr 24 cze 2009, 14:27
OSP (gm., woj.): Nowa Wieś woj Pomorskie
Lokalizacja: Nowa Wieś /Gdańsk
Kontakt:
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: JakuB » śr 11 sty 2012, 20:19

Na pewno w większości zawodów gminnych. Tylko, że jednostki z tych zawodów idąc na powiatowe kończą na ostatnich miejscach :/

Palonek
Posty: 11
Rejestracja: czw 19 kwie 2012, 20:41
OSP (gm., woj.): OSP Czułczyce gm. Sawin woj. lubelskie
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: Palonek » śr 16 maja 2012, 08:17

Witam, mam szybkie pytanie, w regulaminie jest napisane że drużyna układa sprzęt na podeście w dowolny sposób, czy można ustawić motopompę w prawym rogu od zbiornika aby ssawna była wrzucana z prawej a nie lewej strony?
Ostatnio zmieniony śr 16 maja 2012, 10:02 przez Palonek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika

artur_wyszonki
Posty: 272
Rejestracja: wt 10 sty 2012, 16:30
OSP (gm., woj.): OSP Wyszonki Kościelne (gm. Klukowo woj. podlaskie)
Lokalizacja: Wyszonki Kościelne (Podlaskie)
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: artur_wyszonki » śr 16 maja 2012, 09:05

Wydaje mi sie ze mozna...

kacper93
Posty: 33
Rejestracja: wt 13 mar 2012, 15:26
OSP (gm., woj.): Troszyn Polski (gm. Gąbin, woj. Mazowieckie)
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: kacper93 » śr 16 maja 2012, 12:11

Nie wiem tylko jak Ci to wyjdzie technicznie. U nas zawsze stawiamy motopompę mniej więcej na środku podestu tak żeby przed nią zmieściły się ssawne. Ale według regulaminu możesz tak zrobić. Możesz nawet odwrotnie motopompę postawić z tym, że wtedy nie będzie jak ssawnej do pompy podłączyć :mrgreen:
OSP Troszyn Polski
Polska -> woj. Mazowieckie -> powiat Płocki -> gmina Gąbin -> Troszyn Polski
Obrazek

Tiger
Posty: 124
Rejestracja: czw 18 gru 2003, 13:41
Kontakt:
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: Tiger » śr 16 maja 2012, 12:31

Palonek pisze:Witam, mam szybkie pytanie, w regulaminie jest napisane że drużyna układa sprzęt na podeście w dowolny sposób, czy można ustawić motopompę w prawym rogu od zbiornika aby ssawna była wrzucana z prawej a nie lewej strony?

Co nie jest zabronione, jest dozwolone - oczywiście, że można, nawet pod skosem - my tak robimy i wtedy jest jeszcze miejsce na węże po prawej stronie pompy, najczęściej 2xW-75 + rozdzielacz. Zależnie od drugiej roty, niektórzy "skitrają" sobie tam jeszcze nawet swoje zabawki. Poza tym, jeśli pompa stoi prosto przy prawej krawędzi, może być mało miejsca na przejście i rozłożenie ssawnych.
O!polskie ratownictwo - http://ratownictwo.opole.pl

Topic author
sslawek77
Posty: 445
Rejestracja: pn 17 maja 2010, 20:06
Lokalizacja: z OSP
Kontakt:
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: sslawek77 » śr 16 maja 2012, 18:17

ustawiasz jak chcesz, byle nie wystawała poza podest
Awatar użytkownika

mietek
Posty: 7
Rejestracja: pn 11 cze 2012, 23:40
OSP (gm., woj.): Tychowo, Zachodniopomorskie
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: mietek » ndz 08 lip 2012, 12:55

Witam Druhów,
ja mam pytanie co to regulaminu zawodów w CTIF, konkretnie chodzi mi i o drużyny.
Jak to jest z drużyną mieszaną? Chodzi mi o to do jakiej grumy ona się zalicza?
Są przecież trzy grupy na zawodach:
-OSP
-PSP
-kobiece OSP
Pozdrawiam. :D
Obrazek
Awatar użytkownika

TadekB
Posty: 301
Rejestracja: pn 07 lut 2005, 13:20
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: TadekB » wt 10 lip 2012, 22:32

Do OSP (lub PSP, jeśli są to kobiety-zawodowcy). Odpowiedź znajdziesz w punkcie 2.2 regulaminu CTIF.
W regulaminach CTIF (dla dorosłych i dla MDP) jeśli drużyna nie składa się w 100% z kobiet/dziewcząt (nie licząc rezerwowego), to startuje w grupie OSP/chłopców. Ciekawostką jest, że drużyna 9 kobiet/dziewcząt z rezerwowym facetem jest drużyną kobiecą/dziewczęcą. Jeśli jednak rezerwowy będzie musiał wejść na sztafetę, to drużynę przenosi się do grupy OSP/chłopięcej.
998 + 112 = 1110 !

yellow.submarine
Posty: 23
Rejestracja: śr 14 sie 2013, 11:45
OSP (gm., woj.): Olsztynek, warmińsko-mazurskie
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: yellow.submarine » czw 15 sie 2013, 13:28

Regulaminy, święta rzecz, trzeba przestrzegać :)

poduszkowiec
Posty: 4
Rejestracja: pn 26 sie 2013, 22:20
OSP (gm., woj.): Kraków, małopolskie
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: poduszkowiec » pn 26 sie 2013, 22:22

Regulamin jest po to, żeby go łamać :)


Nie no - żartowałem :) hehe. To rzecz święta. Amen :)
Awatar użytkownika

TadekB
Posty: 301
Rejestracja: pn 07 lut 2005, 13:20
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: TadekB » wt 27 sie 2013, 07:34

A potem dostawać karne i się dziwić, za co...
998 + 112 = 1110 !

lajkonik
Posty: 1
Rejestracja: wt 27 sie 2013, 14:24
Status: Offline

Re: odgórne wyjaśnienia prawidłowej interpretacji regulaminu

Post autor: lajkonik » wt 27 sie 2013, 15:00

Mam pytanie odnośnie jeszcze jednej kwesti nie wyjaśnionej, a bardzo kontorwersyjnej, czyli udziale kluczy przy skręcaniu odcinków lini ssawnej. Regulamin mówi, że "...Przodownik z pomocnikiem łączą smok ssawny z pierwszym odcinkiem węża ssawnego kluczami otrzymanymi od mechanika..." później "...Przodownik z pomocnikiem łączą węże ssawne z wykorzystaniem kluczy w sposób opisany wcześniej. Nałożenie kluczy na łączniki przed łączeniem węży ssawnych nie jest błędem..." i na końcu "...Następnie przodownik okraczając ostatni odcinek węża ssawnego łączy go przy użyciu klucza z nasadą ssawną motopompy..."

1. Czy można skręcić dwie części odcinka np smoka z wężem lub węża z motopompą samymi rękami, a następnie nałożyć klucz na łącznik i lekko przekręcić w dół bez obrotu łącznika/łączników?
2. Czy można lekko skręcić dwie części odcinka np smoka z wężem lub węża z motopompą samymi rękami, a następnie nałożyć klucz na łącznik i przekręcić w dół tak aby obrócił się łącznik/łączniki?
3. Jeżeli nie można skręcać odcinków rękami to czy można rękami włożyć jedynie ząbki jednej części do drugiej a następnie dokręcić je kluczami?

Ciężko jest odpowiedzieć na te pytania patrząc na regulamin, dlatego dobrze by było gdyby ktoś mi pomógł.
ODPOWIEDZ