Wybrakowywanie sprzętu zakupionego ze środków KSRG

Pytania i rady na temat funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

Kreator publikacji
naczelnikospmrocza
Posty: 116
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 19:17
OSP (gm., woj.): Mrocza , kujawsko-pomorskie
Status: Offline

Wybrakowywanie sprzętu zakupionego ze środków KSRG

Postautor: naczelnikospmrocza » śr 08 paź 2014, 22:56

Witam wszystkich serdecznie . Mam taki o to problem i proszę Was o pomoc. Jestem naczelnikiem jednostki która od 1996 r jest w KSRG. od tego czasu prowadzimy rejestr zakupu sprzętu i umundurowania ze środków KSRG . wiele z tych rzeczy nie nadaje się już do użytku lub straciła atesty .trzeba to teraz wszystko ściągnąc ze stanów , jak to się robi , czy musi byc powołana jakaś komisja specjalna z funkcjonariuszami PSP czy można to zrobic w postaci protokołu przez komisje powołaną w wewnątrz naszej jednostki ? czy są jakieś pecjalne druki do tego . może ktoś wie gdzie są jakieś wytyczne co do tego tematu lub ktos ma wiedzę jak to zrobic . z góry dziękuję za pomoc. ( przejrzałem internet i niestety nic nie znalazłem na ten temat)

Kreator publikacji
naczelnikospmrocza
Posty: 116
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 19:17
OSP (gm., woj.): Mrocza , kujawsko-pomorskie
Status: Offline

Re: Wybrakowywanie sprzętu zakupionego ze środków KSRG

Postautor: naczelnikospmrocza » śr 15 paź 2014, 21:57

Naprawdę nikt nic nie wie na ten temat ?
Awatar użytkownika

misiu8514
Posty: 134
Rejestracja: ndz 28 cze 2009, 16:43
OSP (gm., woj.): kujawsko-pomorskie
Status: Offline

Re: Wybrakowywanie sprzętu zakupionego ze środków KSRG

Postautor: misiu8514 » pn 20 paź 2014, 22:22

Obiło mi się o uszy że po 5 latach można zbyć to co jest nabyte z KSRG ale nie jestem pewny( U nas jest to zapisane w umowie jaką się zawiera w KP/KM na zakupy z KSRG). Jeśli jest to ubranie specjalne lub koszarowe to mówi się iż jest to do technicznego zużycia- czyli jak jest dziurawe to na upartego można zdjąc ze stanu bo nie spełnia swojego zadania i uznaje się za zużyte. Podobnie jest z atestem- brak atestu czyli sprzęt nie nadaje się wg.przepisów do użytku(można go używać ale inspekcja gotowości ci to wykaże jako błąd, i druga sprawa jak pracujesz na tym bez atestu i coś się stanie to nie ma odszkodowania) więc jest podstawa do skreślenia ze stanu. Komisja najlepiej żeby był ktoś z komisji rewizyjnej, członek zarządu, i może być ktoś z UG/UM jeśli oni współfiansowali coś z listy rzeczy do wybrakowania ponieważ oni też mogą mieć u siebieto na stanie lub mają faktury a protokół z kasacji sprzętu może być im czasem przydatny. Naczelnik/gospodatrz robi listę rzeczy do wybrakowania, i przedmioty do wybrakowania układa się i po kolei (że faktycznie są)i skreśla ze stanu a wtedy------>kierunek złom,inna osp może być drugie życie dla sprzętu.
Pozdrawiam

Fistach
Posty: 919
Rejestracja: pn 06 cze 2011, 17:21
OSP (gm., woj.): Kraków, Małopolska
Status: Offline

Re: Wybrakowywanie sprzętu zakupionego ze środków KSRG

Postautor: Fistach » wt 21 paź 2014, 07:14

misiu8514 pisze:i druga sprawa jak pracujesz na tym bez atestu i coś się stanie to nie ma odszkodowania) więc jest podstawa do skreślenia ze stanu.

A o jakim ubezpieczeniu Kolega mówi?

Bo w mojej OSP umowa ubezpieczenia ma 3 wskazania do jego niewypłacenia:

1) strażak bez kursu podstawowego i badań lekarskich nie dostanie ubezpieczenia
2) strażak nie może być pijany ani naćpany - jeżeli jednak to nie będzie miało wpływu na zajście wypadku to strażak i tak odszkodowanie dostanie (np. jeżeli ktoś siedzi w kabinie załogi, ma 0,25 promila, a kierowca wozu bojowego spowoduje wypadek to odszkodowanie i tak się należy.
3) w czasie gdy zaszedł wypadek podczas akcji bądź ćwiczeń strażak nie może próbować popełnić przestępstwa

Więc gdzie tu jest o jakiś atestach? Chyba, że kolega ma w umowie zapisane coś takiego - wtedy sugeruję jak najszybszą zmianę ubezpieczyciela bo od razu widać, że sobie z Was jaja robi.

Kreator publikacji
naczelnikospmrocza
Posty: 116
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 19:17
OSP (gm., woj.): Mrocza , kujawsko-pomorskie
Status: Offline

Re: Wybrakowywanie sprzętu zakupionego ze środków KSRG

Postautor: naczelnikospmrocza » wt 21 paź 2014, 16:15

Dziękuje kolego za informacje. Jeżeli chodzi o sprzęt zakupiony przy udziale gminy to już wraz z gmina zrobiliśmy kascję , chodziło mi głównie o temat kasacji sprzętu i umundurowania zakupionego tylko i wyłącznie ze środków KSRG . powołamy komisje w oparciu o komisje rewizyjną i tyle , niestety tak jak myślałem nie jest to nigdzie sprecyzowane a protokół z kasacji prześlemy do naszej PSP ponieważ oni muszą na bieżąco byc poinformowani jakim sprzętem dysponujemy. Wydaje mi się że tak będzie ok , co o tym sądzisz?
Awatar użytkownika

misiu8514
Posty: 134
Rejestracja: ndz 28 cze 2009, 16:43
OSP (gm., woj.): kujawsko-pomorskie
Status: Offline

Re: Wybrakowywanie sprzętu zakupionego ze środków KSRG

Postautor: misiu8514 » śr 22 paź 2014, 09:42

Co do komisji to dobre rozwiązanie ale ja bym dorzucił kogoś z zarządu jeszcze. Co do ubezpieczenia to dlaczego kupują wszyscy sprzęt z atestem ?? Przecież można taki sam sprzęt kupić dużo taniej w jakimś markecie, po co wam butla nowa jak można kupić jakąs starszą używaną bez atestu(legalizacji) w końcu to i to butla a ile taniej :D . Dopiero jak coś się stanie to ubezpieczyciel szuka kruczka jak nie dać ubezpieczenia i podstawą do tego jest sprżet z brakiem dopuszczenia,legalizacji. I jeszcze mi pewnie Fistach powiesz że u was to linki,pasy to używacie po 15 lat a ci z kontroli gotowości bojowej to jak sprawdzają to napewno wszystko gra jak pas ma czas użytkowania 5 lat tak jak i linki. pozdrawiam,

Wróć do „Krajowy System Ratowniczo-Gaśniczy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się  •  Zarejestruj się