Artykuły biurowe w OSP

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.

Topic author
Bonk
Posty: 145
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: śr 11 lis 2009, 16:30
OSP (gm., woj.): Łódź - Sikawa (woj. łódzkie)
Kontakt:
Status: Offline

Artykuły biurowe w OSP

Post autor: Bonk »

Witam,

Ponieważ w jednostkach OSP występuje coraz więcej biurokracji, chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Pytam, gdyż wczoraj zastała mnie sytuacja, że faktura za toner do drukarki została odrzucona przez urzędniczkę, gdyż "nie podnosi to gotowości bojowej jednostki".
Co o tym sądzicie i jak wygląda to w Waszych jednostkach ? Czy jest gdzieś szczególnie wymienione, za jakie zakupy urząd ma prawo zwrócić środki, a za jakie nie ?
Obrazek

Ochotnicza Straż Pożarna Łódź - Sikawa
https://www.facebook.com/Ochotnicza-Str ... 705960626/
Awatar użytkownika

JakuB
Posty: 230
Rejestracja: śr 24 cze 2009, 14:27
OSP (gm., woj.): Nowa Wieś woj Pomorskie
Lokalizacja: Nowa Wieś /Gdańsk
Kontakt:
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: JakuB »

My jak już dostajemy to z puli reklamacyjnej (?), czyli notatniki, długopisy itd. Nie pamiętam jak jest z pieczątkami, bo jeszcze nie mieliśmy wyborów w tym roku.

Ustawa mówi o utrzymywaniu jednostek OSP, przecież opłacony rachunek za prąd/wodę też nie utrzymuje jednostki "w gotowości bojowej", a płacą. Moim zdaniem powinni zapłacić.
Z drugiej jednak strony: czy tego papieru i tuszu idzie aż tak dużo, aby OSP nie miała pieniędzy na to (ot chociażby ze składek). Bo gminy przecież ciągle nie mają pieniędzy :evil: ...

Zawsze można spróbować, czy nie da rady drukować odpowiednich papierów w urzędzie.

Nie wiem gdzie jest taki zapis, u nas praktycznie za większość rzeczy gmina zapłaci, pod warunkiem, ze to wcześniej uzgodnimy z komendantem OSP.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika

fireman90
Posty: 638
Rejestracja: sob 03 cze 2006, 10:58
Lokalizacja: śląskie
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: fireman90 »

Bonk pisze: jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Nie, no bez przesady. Na drukarkę Was stać a na cartridge już nie :roll:
Zresztą
JakuB pisze:Z drugiej jednak strony: czy tego papieru i tuszu idzie aż tak dużo, aby OSP nie miała pieniędzy na to (ot chociażby ze składek).
Poza tym nawet w Sprawozdaniu Finansowym jest specjalna rubryka do wpisywania takich kosztów, poniesionych przez OSP.
Jajakobyły

Topic author
Bonk
Posty: 145
Rejestracja: śr 11 lis 2009, 16:30
OSP (gm., woj.): Łódź - Sikawa (woj. łódzkie)
Kontakt:
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: Bonk »

Owszem stać, ale coraz więcej faktur jest odrzucanych i nie mam na myśli tylko art. biurowych, dlatego też wydatków robi się coraz więcej, a przychody są tylko i wyłącznie ze składek członkowskich.
Średnio 500 arkuszy papieru starcza na ok. 2 miesiące, ale dlaczego ? Właśnie przez to, że coraz więcej wymaga od nas Urząd... Komputera też zakupić nie można, a wszystkie szkolenia odbywają się drogą e-learningową - nikt nie bierze pod uwagę tego, że nie każdy ma w domu komputer, a co dopiero internet :roll:
Obrazek

Ochotnicza Straż Pożarna Łódź - Sikawa
https://www.facebook.com/Ochotnicza-Str ... 705960626/

osp_wolamurowana
Posty: 16
Rejestracja: śr 09 lut 2011, 18:57
OSP (gm., woj.): Sitkówka-Nowiny, świętokrzyskie
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: osp_wolamurowana »

Rzeczywiście, z roku na rok biurokracja rośnie w siłę i zaczyna to nas męczyć coraz bardziej kosztem zakupu potrzebnych rzeczy biurowych i poświęcania dużo swojego prywatnego czasu.
W Naszej OSP wszystkie materiały biurowe kupujemy sami. Jesteśmy o tyle w komfortowej sytuacji, że mamy niewielkie środki finansowe z zewnątrz (bez udziału Urzędu Gminy). Co do tego, czy gmina powinna finansować takie rzeczy to w większości zależy od podejścia urzędników a raczej ich dobrej woli.
W kwestii UTRZYMANIA GOTOWOŚCI BOJOWEJ to raczej rzeczy biurowe nic do tego nie mają tylko biurokracja wymusza na Nas.
Dużo sprzętu typu komputer czy drukarka może być załatwione np z gminy, bo tam częściej wymieniają na nowe.
Nie zaszkodzi też zajrzeć do firm gdzie też mogą sobie pozwolić na przekazanie sprzętu biurowego.
Awatar użytkownika

seligow
Posty: 679
Rejestracja: pn 15 mar 2010, 13:31
OSP (gm., woj.): Seligów woj.Łódzkie
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: seligow »

Co do biurokracji, to faktycznie jest coraz gorzej. Rozsyłasz to po całej Polsce i komu to jest potrzebne? Można by przecież uprościć te wszystkie druki.
Bonk napisał(a):
Średnio 500 arkuszy papieru starcza na ok. 2 miesiące
Nie no chyba trochę przesadziłeś...
A co do kupna drukarki, to za szybko się nie zwróci.
Dzisiaj szukałem laserówki koszt ok. 300zl, toner 200zl (wystarcza na 1500 stron wydruku). Można w miarę szybko policzyć jaki jest koszt jednej strony.

A w punkcie xero jedna strona wydruku to koszt ok.24gr., a xero 12gr. (ceny w mojej okolicy).
Starszy sikawkowy

Krzysiek R
Posty: 1
Rejestracja: pt 17 sie 2012, 14:47
OSP (gm., woj.): Staszów, świętokrzyskie
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: Krzysiek R »

Ja prywatnie mogę polecić sklepy i hurtownie internetowe, gdzie właściwie bez problemu można nabyć wszelkiego rodzaju artykuły do wyposażenia biura i innego rodzaju materiały, tusze, tonery, nawet meble biurowe i temu typu podobne.

gnuu
Posty: 164
Rejestracja: czw 14 kwie 2016, 12:42
OSP (gm., woj.): malopolska polskawolska
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: gnuu »

a czy ktos z was zamawiał moze w http://biurwa.pl/ ? bedę robić u nich pierwsze zamówienie i zastanawiam się jak długo czeka się na przesyłkę? :) mam do zamówienia tonery, zapas długopisów i ryzę papieru bo wychodzi u nas na pniu :)

rkantor
Posty: 3
Rejestracja: czw 13 paź 2016, 12:58
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: rkantor »

My kupowaliśmy u nich, kontakt jest sprawy przesyłka też w miarę szybko doszła także mogę polecić
W której walucie najczęściej wykonujesz transfer bankowy? przelewy bankowe kantor

araszka
Posty: 6
Rejestracja: czw 22 wrz 2016, 22:12
OSP (gm., woj.): poznań, wielkopolska
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: araszka »

tutaj http://drukpolska.pl/ zamówicie artykuły biurowe

Feniks
Posty: 146
Rejestracja: pt 09 sie 2013, 18:23
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: Feniks »

A w klopie zrobisz kupę i co? Czy ja zaśmiecam forum dając link do klopa? Na dodatek w niezwiązanym z nim temacie, który wykopuje z zeszłego roku? NIE! Gdzie do jasnej ciasnej jest admin i moderatorzy? W ogóle istnieje coś takiego na tym forum?

Stworek
Posty: 268
Rejestracja: wt 04 kwie 2017, 08:35
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: Stworek »

A ja ciekawa jestem, czy w biurach OSP korzystają np z takich czytników tekstu. Bo jeżeli jest sporo papierkowej roboty, tego rodzaju narzędzie jest super pomocą!

bartosz
Posty: 148
Rejestracja: wt 23 maja 2017, 16:59
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: bartosz »

Szeroki wybór artykułów biurowych spokojnie znajdziesz tutaj https://www.biurodrukserwis.com.pl Sporo moich znajomych robi tam właśnie biurowe zakupy i szczerze to nigdy nie słyszałam złego słowa na ich temat, ludzie bardzo sobie chwalą same ceny jak i jakość produktów.

adrian34
Posty: 258
Rejestracja: czw 18 gru 2014, 11:55
OSP (gm., woj.): gmina chełm województwo lubelskie
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: adrian34 »

Bonk pisze: czw 10 lut 2011, 15:24 Witam,

Ponieważ w jednostkach OSP występuje coraz więcej biurokracji, chciałbym się dowiedzieć, jak wygląda u Was sprawa zakupu artykułów biurowych. Głównie chodzi mi tutaj o drukarki, papier, tusz/toner, pieczątki itp.
Czy jakiekolwiek środki za w/w artykuły są Wam zwracane przez Urząd Gminy/Miasta ?
Pytam, gdyż wczoraj zastała mnie sytuacja, że faktura za toner do drukarki została odrzucona przez urzędniczkę, gdyż "nie podnosi to gotowości bojowej jednostki".
Co o tym sądzicie i jak wygląda to w Waszych jednostkach ? Czy jest gdzieś szczególnie wymienione, za jakie zakupy urząd ma prawo zwrócić środki, a za jakie nie ?
Jak najbardziej powinni płacić. Przecież nie będziecie samodzielnie tego kupowali. Ekiwalent powinien tutaj iść z puli reklamacyjnej. Urzędniczka nie powinna absolutnie odrzucić takiej faktury bo jednak w jednostce musicie tworzyc dokumentację. A do tworzenia takiej dokumentacji jest wymagane wyposażenie biurowe, podstawowe. A takim jest toner.

Od siebie mogę polecic również to miejsce:
https://biurpap.pl/

Aktualnie mają dobre ceny na artykuły biurowe, warto jest się rozejrzeć.

otylia
Posty: 253
Rejestracja: pn 21 mar 2022, 11:09
Status: Offline

Re: Artykuły biurowe w OSP

Post autor: otylia »

A co z salą konferencyjną? Wiecie juz, jak ją urządzić oraz wyposażyć? Gdybyście szukali cennych wskazówek na ten temat, to polecam odwiedzić stronę https://meble.lobos.pl/blog/sala-konfer ... y-poradnik - Ten poradnik na pewno was zaciekawi.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat