Pytanie o rozliczenie

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.
Awatar użytkownika

Topic author
paweljo13
Posty: 21
Rejestracja: sob 28 sty 2012, 18:48
OSP (gm., woj.): Turobin, lubelskie
Status: Offline

Pytanie o rozliczenie

Post autor: paweljo13 » czw 06 mar 2014, 13:07

Witam, sprawa przedstawia się następująco: Złożyliśmy wniosek o nadanie NIP, zostaliśmy poinformowani o tym, że powinniśmy złożyć deklarację CIT-8 oraz CIT-8/0. Proszę o podpowiedź, jak powinniśmy wypełnić te deklaracje, skoro w naszej OSP nie było żadnego przepływu pieniędzy (żadnych składek, dotacji, darowizn etc.), jedyne co otrzymaliśmy to drobny sprzęt (węże, prądownica) do użytkowania, który także nie stanowi naszej własności (jest własnością gminy). Nie ponieśliśmy też żadnych strat, bo w latach wcześniejszych z pieniędzmi bywało dokładnie tak, jak teraz. Chcieliśmy uregulować sprawy formalne, w związku z tym, iż mamy zamiar pozyskać w końcu jakieś fundusze :) Moja prośba jest taka: Jak powinny wyglądać w świetle powyższych faktów te deklaracje, jak ją wypełnić, oraz czy trzeba, oprócz tych dwóch CITów dostarczyć jakieś określone dokumenty. Proszę o rady i z góry dziękuje za pomoc :)

marten10
Posty: 75
Rejestracja: pt 27 sty 2012, 19:26
OSP (gm., woj.): Radzieje(Węgorzewo,Warmińsko-Mazurskie)
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: marten10 » czw 06 mar 2014, 14:52

Też tak zaczynałem na pierwszym moim rozliczeniu były same zera,i dla skarbówki liczy się złożony papier.

JakubZ
Posty: 132
Rejestracja: pt 29 kwie 2011, 00:20
OSP (gm., woj.): Pilzno, woj. Podkarpackie
Lokalizacja: Pilzno
Kontakt:
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: JakubZ » czw 06 mar 2014, 16:10

paweljo13 pisze: w naszej OSP nie było żadnego przepływu pieniędzy (żadnych składek, dotacji, darowizn etc.),


To nie wpłacacie żadnych składek? Dla sądu nie jesteście członkami OSP, bo nie wpłacacie składek - z doświadczenia to wiem. Po za tym w sąsiedniej OSP był wypadek śmiertelny - pierwsze pytanie ubezpieczyciela: Czy dany druh wpłacił składke za dany rok?
Obrazek

XCerber
Posty: 421
Rejestracja: czw 31 maja 2012, 12:04
OSP (gm., woj.): Pinczyn, Zblewo, Pomorskie
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: XCerber » czw 06 mar 2014, 16:53

moze skoro jeszcze nie sa zarejestrowani czyli moze stowarzyszenie nie funkcjonuje w machinie biurokracji to nie trzeba opłacać składek...
Awatar użytkownika

Topic author
paweljo13
Posty: 21
Rejestracja: sob 28 sty 2012, 18:48
OSP (gm., woj.): Turobin, lubelskie
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: paweljo13 » czw 06 mar 2014, 17:29

Jesteśmy zarejestrowani już bardzo długo, praktycznie od zmian w 2001 r. Z tym, ze było sporo zaniedbań. Co do składek, bardzo niewiele jednostek je prowadzi, szczerze mówiąc w mojej okolicy nie słyszałem o takiej jednostce, która składki członkowskie zbiera. Jednak nie o składki tutaj chodzi :)

JakubZ
Posty: 132
Rejestracja: pt 29 kwie 2011, 00:20
OSP (gm., woj.): Pilzno, woj. Podkarpackie
Lokalizacja: Pilzno
Kontakt:
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: JakubZ » pt 07 mar 2014, 09:55

paweljo13 pisze:Jesteśmy zarejestrowani już bardzo długo, praktycznie od zmian w 2001 r. Z tym, ze było sporo zaniedbań. Co do składek, bardzo niewiele jednostek je prowadzi, szczerze mówiąc w mojej okolicy nie słyszałem o takiej jednostce, która składki członkowskie zbiera. Jednak nie o składki tutaj chodzi :)


Wiem, że wiele jednostek nie prowadzi. Pobliska jednostka miała kontrole z skarbówki, prokuratury i zarządzili im że jeśli członek nie płaci składek, nie złożył ślubowania nie jest członkiem OSP więc nie należy do OSP i nie przysługuje mu żadne odszkodowanie w razie wypadku. Miesięc później zmarł strażak (w innej jednosce) podczas akcji i nie wypłacili rodzinie odszkodowania ze względu na powyższe uchybienia.
Obrazek

lord
Posty: 28
Rejestracja: pt 14 maja 2010, 08:31
OSP (gm., woj.): v-ce prezes zop
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: lord » pt 07 mar 2014, 14:55

kolego jak chcecie bawić się w osp tak na poważnie to pierwsze co trzeba zrobić to uporządkować papiery . począwszy od KRS u, nip-u , regonu , ale przede wszystkim przeczytajcie statut .składki członkowskie muszą być wpłacane przez członków OSP , choćby po parę groszy ale muszą. co do cit-u .Cit 8 musi być złozony do US 14 dni od walnego zebrania sprawozdawczego najpóźniej do 31 marca . i nie ważne czy nie mieliście żadnych dochodów musowo ten cit zlożyć . inaczej będzie kontrola i na pewno mandaty .
święty Florianie - miej Nas w opiece
Awatar użytkownika

Topic author
paweljo13
Posty: 21
Rejestracja: sob 28 sty 2012, 18:48
OSP (gm., woj.): Turobin, lubelskie
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: paweljo13 » pt 07 mar 2014, 21:14

A jakie są wysokości składek np. w Waszych jednostkach?
Awatar użytkownika

fireman90
Posty: 638
Rejestracja: sob 03 cze 2006, 10:58
Lokalizacja: śląskie
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: fireman90 » pt 07 mar 2014, 23:24

Jajakobyły

bucia1977
Posty: 6
Rejestracja: sob 15 mar 2014, 16:07
OSP (gm., woj.): Wilczęta, warmińsko mazurskie
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: bucia1977 » sob 15 mar 2014, 16:56

każde OSP mające swój numer KRS jest organizacją pozarządową i ma osobowość prawną.
kiedyś jednostki były rejestrowane w sądach rejonowych i tych obowiązków sprawozdawczych nie miały , potem z automatu przerejestrowane je do KRS, i tu się zaczyna ciekawie robić.
organizacja jeśli prowadzi działalność o obszarze pożytku publicznego( cele działalności OSP są żywcem skopiowane i dostosowane do potrzeb jednostki, nie musisz mieć ich wszystkich ale pamiętaj żeby wziąć szerszy zakres żeby nie zmieniać statutu co chwilę) zwolniona jest z podatku dochodowego od osób prawnych - CIT, ale nie jest zwolniona z obowiązku sprawozdawczego - bilans, rachunek wyników, informacja dodatkowa + CIT 8 i CIT 8/0 . Termin do 31 marca.
nawet jeśli nie było przychodu - a zgodnie ze statutem powinny być jakieś składki a to jest przychód - to obowiązek sporządzania dokumentów jest.

nie wiem czy stronę ktoś sprawdza i uaktualnia. Strona www.ms.gov.pl - jest wyszukiwarka organizacji , wydruk jest darmowy i obowiązujący , zaś na stronie ZOSP jest info że jest odpłatność.

Za zmiany w KRS nie płaci się, wyjątek jeśli decydujecie się na prowadzenie działalności gospodarczej.

zachęcam do przeczytania i uaktualnienia statutu , więcej możliwości na działania i pewność że się nikt do tyłka nie dobierze. Za finanse w organizacji odpowiada zarząd , nawet prywatnym majątkiem

karol1118
Posty: 501
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 18:10
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: karol1118 » pn 17 mar 2014, 17:42

My zawsze podajemy że nie było dochodu i jest ok inna osp nie oddała i dostała mandat..
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny

bucia1977
Posty: 6
Rejestracja: sob 15 mar 2014, 16:07
OSP (gm., woj.): Wilczęta, warmińsko mazurskie
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: bucia1977 » wt 18 mar 2014, 21:18

karol1118 pisze:My zawsze podajemy że nie było dochodu i jest ok inna osp nie oddała i dostała mandat..



ważne jest aby pamiętać o terminach - nikt tam nie będzie nas traktował ulgowo - dzień po terminie - i sory - płać mandat :(

legalizujcie dochody - róbcie przejrzyście - wtedy macie pewność że nikt się nie czepnie, a dla innych też jesteście wiarygodni że nie czekacie z wyciągniętą ręką
są możliwości, różne , na prawdę - warto szukać
Awatar użytkownika

yrahsjd
Posty: 71
Rejestracja: pt 31 maja 2013, 09:47
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: yrahsjd » wt 18 mar 2014, 23:46

Jeśli nie prowadzicie działalności gospodarczej a pozyskane środki (darowizny, składki członkowskie) przeznaczacie na cele statutowe, nie ma mowy o jakikolwiek podatku. Ten cały CIT to tylko formalność, tak jak piszą druhowie.... .
Jeśli potrzebujesz jakiś punktów prawnych odnoszących się do tego co napisałem pisz na priv
Awatar użytkownika

Topic author
paweljo13
Posty: 21
Rejestracja: sob 28 sty 2012, 18:48
OSP (gm., woj.): Turobin, lubelskie
Status: Offline

Re: Pytanie o rozliczenie

Post autor: paweljo13 » pn 24 mar 2014, 18:16

No dobra, mam wypełniony CIT - 8, oraz CIT - 8/0, jakie dokumenty muszę jeszcze dostarczyć do US? Bilans? rachunek wyników? Wszędzie na CIT-ach są wprowadzone wartości "0" (co jest zresztą zgodne z prawdą), to dodatkowo mam też wpisać na bilansie i rachunku wyników? Czy jeszcze jakieś dokumenty są potrzebne?
ODPOWIEDZ