księgowość

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.

strazak10
Posty: 51
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: sob 04 cze 2011, 09:03
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: strazak10 »

My zatrudniamy księgowa na umowę zlecenie, bo dlaczego ma robić to za free? Pracy jest duzo. Jednocześnie pani jest członkiem naszej OSP i skarbnikiem jednocześnie.
Awatar użytkownika

kwas
Posty: 380
Rejestracja: wt 13 cze 2006, 19:52
Lokalizacja: dolnośląskie
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: kwas »

A w statucie masz zapewne wpisane że członkowie OSP wykonują swoją pracę nieodpłatnie.

strazak10
Posty: 51
Rejestracja: sob 04 cze 2011, 09:03
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: strazak10 »

Nie, W statucie mam zapis: Działalność OSP opiera się na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swoich spraw może zatrudnić pracowników, w tym swoich członków.
Tyle w temacie :)

klepi
Posty: 53
Rejestracja: wt 16 lut 2016, 07:20
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: klepi »

Napiszę ktoś ile taka przyjemność- kosztuje? Ile rocznie to wychodzi? I jak to robicie? Dajecie wszystkie dokumenty?W naszej gminie próbowaliśmy to w tym roku zrobić i każda jednostka szukała na swoje konto jakis ksiegowych i konkluzja jest taka że żadna się nie chciała podpisać pod tym. Były np takie teksty.; przy wynajmie sali nawet na darowiznę nie możemy pobierać opłat za prąd gdyż wychodZi na to ze co dalej odsprzedajemy. A osp nie ma do tego prawa.
Awatar użytkownika

kwas
Posty: 380
Rejestracja: wt 13 cze 2006, 19:52
Lokalizacja: dolnośląskie
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: kwas »

Strażak10. Nie abym się czepiał. Ale taki zapis zgodnie ze zmieniona ustawą o stowarzyszeniach może obowiązywać od 20 maja bieżącego roku. Do tego czasu zgodnie z ustawą obowiązuje zapis "Do prowadzenia swoich spraw może zatrudnić pracowników". Ale jak wam sąd w statucie tego wcześniej nie zakwestionował to macie szczęście.

bożena33
Posty: 1
Rejestracja: czw 07 kwie 2016, 19:32
OSP (gm., woj.): ochotnicza straż pożarna
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: bożena33 »

Witam.
Nie ważne kto prowadzi księgowość. Istotne jest to, że niektóre rodzaje dokumentów trzeba przez jakiś czas przechowywać. A dokumenty kadrowe przechowuje się trwale. Wtedy warto powierzyć przechowywanie dokumentów odpowiedniej firmie archiwizacyjnej np. http://www.archeon.pl .Z ich ofertą można się zapoznać na stronie.
Awatar użytkownika

kwas
Posty: 380
Rejestracja: wt 13 cze 2006, 19:52
Lokalizacja: dolnośląskie
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: kwas »

Ukryta reklama firmy?
Dokumenty finansowe praktycznie przechowujemy 6 lat.
Dokumenty kadrowe maksymalnie przechowujemy 50 lat.
Z dokumentami kadrowymi będziemy mieli do czynienia w sytuacji kiedy zatrudniamy pracowników na umowę o pracę. Co w sumie w OSP chyba się nie zdarza.

M.Ziołkowski
Posty: 1
Rejestracja: pn 11 kwie 2016, 10:01
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: M.Ziołkowski »

Zgodnie z ustawą o rachunkowości (rozdział 8a) prowadzeniem księgowości w przedsiębiorstwie może zajmować się każda osoba spełniająca następujące warunki: mająca pełną zdolność do czynności prawnych, nie będąca skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, mieniu, obrotowi gospodarczemu, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, za przestępstwo skarbowe oraz za przestępstwa określone w rozdziale 9. Wynika z tego jasno, że prowadzeniem może zając się skarbnik OSP jeżeli spełnia te wymogi.

Jednak jeżeli skarbnik uważa, że nie powinien zajmować się księgowością, warto skorzystać z pomocy biura rachunkowego. Jego usługi nie są drogie, a ma się pełny komfort. Polecam biuro in-nova.pl

galencja
Posty: 7
Rejestracja: wt 22 wrz 2015, 23:16
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: galencja »

zakres prac o których mówisz to wąska specjalizacja biura taxpit.pl - myślę że mogą Ci pomóc w tej sprawie

uelce
Posty: 1
Rejestracja: czw 14 kwie 2016, 12:29
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: uelce »

Lepiej takie rzeczy oddać specjalistom. Często jest to trudna praca, trzeba wiedzieć co gdzie i jak.

amelowe
Posty: 1
Rejestracja: wt 14 cze 2016, 08:45
OSP (gm., woj.): kartuzy, pomorskie
Kontakt:
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: amelowe »

Zgadzam się z przedmówcą, z doświadczenia wiemy, że lepiej takie rzeczy oddać specjalistom niż później mieć problemy z urzędami.

sosna
Posty: 3
Rejestracja: śr 31 sie 2016, 18:37
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: sosna »

Przecież bioura rachunkowe obecnie nie mają żadnych licencji. Każdy może otworzyc biuro rachunkowe (nie mylić z doradztwem podatkowym).

Nadzieja
Posty: 748
Rejestracja: wt 30 gru 2014, 08:56
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: Nadzieja »

Moim zdaniem lepiej postawić na biuro rachunkowe, niż samodzielną księgową. Oni bardziej stawiają na rozwój. Przeczytajcie jak rozliczyć koszty google adwords dzięki stronie noy.pl można się wiele dowiedzieć. Na przykład, na co zwrócić uwagę szukając dobrej księgowej i co powinna ona wiedzieć, zwłaszcza jeśli chodzi o nowinki, takie jak adwords.

gumiska
Posty: 21
Rejestracja: sob 25 maja 2013, 22:58
OSP (gm., woj.): Wilamowice, śląskie
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: gumiska »

Księgowość to odpowiedzialność. To nie tylko podpisywanie, ale prowadzenie wszystkiego czysto by nikt się nie czepiał. Najbardziej boje się teraz dwu rzeczy. JPK (Jednolitego Pliku Kontrolnego) i płatności przelewami za towary powyżej 15 000 zł. Zastanawiam się czy w tym ostatnim przypadku płatność kartą będzie dozwolona. Kto dziś wyda towar na termin płatności przelewem. Z drugiej strony ciężko oczekiwać pro formy i stu procentowej przedpłaty. Na wszelki wypadek chyba przekażę prowadzenie księgowości do banku gdzie mamy konto. Wprowadzili taką usługę łącznie z rozliczeniem kadr http://www.ingksiegowosc.pl/dla-kogo .

karolewski
Posty: 6
Rejestracja: śr 21 wrz 2016, 15:04
OSP (gm., woj.): Rzejowice, łódzkie
Status: Offline

Re: księgowość

Post autor: karolewski »

Najbardziej przerażają mnie różnice w interpretacji przepisów. Szczególnie między różnymi Urzędami Skarbowymi. Ten ciekawy problem rozstrzygaliśmy niedawno ze znajomymi na weselu. W moim mieście sale weselne nie maja w swojej ofercie alkoholu. Nie chcą mieć koncesji na napoje alkoholowe bo to spory i niepotrzebny wydatek. Za to oczywiście chętnie serwują alkohol który muszą osobno zakupić młodzi. Jednak na Podkarpaciu w myśl interpretacji przepisów tamtejszych Urzędów to przestępstwo. Noszenie alkoholu powierzonego przez kelnerów jest niedopuszczalne. Dlatego sale weselne muszą tam mieć koncesje na sprzedaż trunków. Może to jest odpowiedź na pytanie dlaczego niektóre rejony Polski rozwijają się wolniej. Pewnie tam nadal panuje komuna.
Ciekawe są również interpretacje przy przetargach. Podstawieni licytatorzy, pomijanie zasad przetargowych itp. Aż dziwne że nie szanuje się przepisów jakie ustala FIDIC - Międzynarodowa Federacja Inżynierów Konsultantów. Powstała ona w 1913 roku w celu nadzoru przepisów o zamówieniach publicznych w państwach zrzeszonych w tej Organizacji. Obecnie obejmuje ona 94 kraje. Polska przystąpiła do tej organizacji dopiero w 2000 roku. Mimo to najlepiej przy przetargach, czy w codziennej działalności korzystać z asysty prawniczej. Ja na stałe korzystam z Kancelarii Radcy Prawnego Magdaleny Grzybowskiej - http://www.mglex.pl/en/
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat