Różnice między napędem 4x4 a 4x2

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Topic author
tomsi
Posty: 64
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: śr 28 maja 2008, 23:15
Status: Offline

Różnice między napędem 4x4 a 4x2

Post autor: tomsi »

Witam,
mam takie pytanie... Jaka jest różnica w użytkowaniu samochodu GBA z napędem 4x4 a 4x2. Chodzi mi o to, czy np. jest duża różnica w dynamice jazdy, zwinności przy jeździe po drogach. Chodzi mi konkretnie o Mercedesa ATEGO.

Sylwek
Posty: 684
Rejestracja: czw 14 kwie 2005, 08:26
Kontakt:
Status: Offline

Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2

Post autor: Sylwek »

Poczytaj: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7257958,4 ... emnic.html
pomimo, że dotyczy mniejszych autek niż Cię interesują myślę, że odrobina wiedzy na początek nie zaszkodzi...
O "dynamice jazdy" raczej nie decyduje to, czy auto jest 4x2 czy 4x4 a moc i moment obrotowy silnika i stosunek mocy do masy całkowitej pojazdu. O "zwinności" chyba decyduje promień skrętu - wystarczy porównać te dane bo są podawane w katalogach. Oczywiście nic z dobrego "małego" promienia 4x2 jeśli Twój teren jest taki, że auto Ci się zatopi. Trzeba się zdecydować co jest priorytetem i jak samochód ma być użytkowany... no i pamiętać że nowe 4x4 kosztuje jakieś 100 tys więcej niż 4x2.

PS: nie sądzę, żeby ktoś miał w jednostce 2 Mercedesy Atego, jednego 4x2 a drugiego 4x4, żeby to porównywać... poza tym i tak, pewnie każdy z nich jest dostępny z gamą conajmnije kilku silników.

ccharlottenz33
Posty: 5
Rejestracja: pt 26 lut 2010, 07:56
OSP (gm., woj.): gmbfgfdgfdgfgf woj
Status: Offline

Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2

Post autor: ccharlottenz33 »

Sylwek pisze:Poczytaj: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7257958,4 ... emnic.html
pomimo, że dotyczy mniejszych autek niż Cię interesują myślę, że odrobina wiedzy na początek nie zaszkodzi...
O "dynamice jazdy" raczej nie decyduje to, czy auto jest 4x2 czy 4x4 a moc i moment obrotowy silnika i stosunek mocy do masy całkowitej pojazdu. O "zwinności" chyba decyduje promień skrętu - wystarczy porównać te dane bo są podawane w katalogach. Oczywiście nic z dobrego "małego" promienia 4x2 jeśli Twój teren jest taki, że auto Ci się zatopi. Trzeba się zdecydować co jest priorytetem i jak samochód ma być użytkowany... no i pamiętać że nowe 4x4 kosztuje jakieś 100 tys więcej niż 4x2.

PS: nie sądzę, żeby ktoś miał w jednostce 2 Mercedesy Atego, jednego 4x2 a drugiego 4x4, żeby to porównywać... poza tym i tak, pewnie każdy z nich jest dostępny z gamą conajmnije kilku silników.
Mam sam komentarz ...


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mexico hotels

BoNes
Posty: 12
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 19:06
OSP (gm., woj.): Białystok, Podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Status: Offline

Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2

Post autor: BoNes »

Jestem mechanikiem to mogę coś o tym powiedzieć.
4x4 to nie wszystko, muszą być do tego kompletu blokady mostów i takie załączane z kabiny a nie na piaście koła.
Różnica jest duża, jeździłem 2 autami Audi, napęd tylko na dupę i 4x4, 4x4 przyspiesza gorzej ale lepiej trzyma się w zakrętach, i możliwości terenowe są o wiele większe.
Pamiętajmy o tym iż jak mamy napęd tylko na dupę (czasem przód) to mamy lepsze przyspieszenie i większa ekonomia, a to dlatego iż w tym sposobie nie mamy reduktora który by zabierał dużo mocy. Jeśli autem ktoś ma zamiar popylać po wioskach to się opłaca wziąć 4x4, w mieście ten napęd do niczego się nie przyda i wciągnie tylko w koszty użytkownika.
Awatar użytkownika

kamil237
Posty: 472
Rejestracja: pn 06 lip 2009, 21:30
Status: Offline

Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2

Post autor: kamil237 »

Jest tutaj jakiś MODERATOR??!
Bo na tym forum zaczyna robić się już kompletny burdel...
Syrena wyje a ja jeszcze tutaj?!

sedi
Posty: 153
Rejestracja: wt 14 sie 2007, 16:23
Status: Offline

Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2

Post autor: sedi »

BoNes pisze:Jeśli autem ktoś ma zamiar popylać po wioskach to się opłaca wziąć 4x4, w mieście ten napęd do niczego się nie przyda i wciągnie tylko w koszty użytkownika.
Dokładnie jeśli macie tylko wyjazdy po utwardzonych drogach nie warto kupować 4x4. jeśli jeździcie do traw lasów lub macie górzyste ukształtowanie terenu to polecam 4x4, zresztą myślę że większość OSP zwłaszcza te poza wielkimi aglomeracjami powinna mieć 4x4 bo która taka jednostka nie gasi traw czy ściernisk.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat