problem z szybkim natarciem

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Topic author
jarpen
Posty: 5
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: pt 27 lip 2012, 18:40
Status: Offline

problem z szybkim natarciem

Post autor: jarpen »

witam wszystkich Druhów

mamy problem z szybkim natarciem w mercedesie atego 1329, może ktoś się spotkał z czymś takim?

Po rozwinięciu szybkiego natarcia i "puszczeniu" wody przez kilka sekund jest odpowiednie ciśnienie wody( aż wyrywa turbo-jet z ręki) a po kilku sekundach drastycznie spada mimo, że autopompa cały czas pracuje tak samo jak na początku.

Co może być przyczyną takiego defektu? uszkodzony zawór ?
Awatar użytkownika

misiu8514
Posty: 138
Rejestracja: ndz 28 cze 2009, 16:43
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: misiu8514 »

a wartośc ciśnienia na manometrze wysokiego też spada czy zostaje bez zmian?

Topic author
jarpen
Posty: 5
Rejestracja: pt 27 lip 2012, 18:40
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: jarpen »

jest bez zmian, cały czas jest ta sama wartość
Awatar użytkownika

strazak102
Posty: 138
Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: strazak102 »

A jak z podawaniem wody na zwykłe linie tłoczne 75/52? Te same objawy?
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"

"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
Awatar użytkownika

czester0
Posty: 252
Rejestracja: pt 30 sty 2009, 22:31
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: czester0 »

Jak na manometrze masz te same ciśnienie to przyczyną może być rozwarstwiony wąż lub zmień prądownice ( coś ją przytyka).

Topic author
jarpen
Posty: 5
Rejestracja: pt 27 lip 2012, 18:40
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: jarpen »

strazak102 pisze:A jak z podawaniem wody na zwykłe linie tłoczne 75/52? Te same objawy?
normalnie na węże 75/52 nie ma problemu, jest słałe ciśnienie wody i cały czas się utrzymuje
czester0 pisze:Jak na manometrze masz te same ciśnienie to przyczyną może być rozwarstwiony wąż lub zmień prądownice ( coś ją przytyka).
na pewno nie jest to zatkana prądownica - turbo-jet, ponieważ próbowaliśmy już puścić wodę bez prądownicy i efekt ten sam, najpierw ciśnienie normalnie/ odpowiednie że mało 1 chłopa nie przewróci a kilku sek. jak z węża ogrodowego.


Aha zapomniałem napisać chyba o najważniejszym wąż przy tym staje się ciepły wręcz gorący

Sylwek
Posty: 684
Rejestracja: czw 14 kwie 2005, 08:26
Kontakt:
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: Sylwek »

Woda grzeje się w pompie jeśli nie może z niej wypływać. To faktycznie wygląda na zatkany/uszkodzony wąż.
Co pokazują manometry?

Możecie jeszcze go odkręcić od zwijadła i zobaczyć co się dzieje.

Topic author
jarpen
Posty: 5
Rejestracja: pt 27 lip 2012, 18:40
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: jarpen »

pewnie tak trzeba będzie zrobić z tym odkręceniem od zwijadła. Wszystkie wskaźniki są na takim samym poziomie, nie ma żadnych wahań

JRG 998
Posty: 1
Rejestracja: sob 13 lis 2010, 14:58
OSP (gm., woj.): OSP POLSKA Polska
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: JRG 998 »

Witam,
kolego co masz ten problem z szybkim natarciem napisz mi gdzie kupiliście ten samochód.
to ci może coś podpowiem.
pozdrawiam

Topic author
jarpen
Posty: 5
Rejestracja: pt 27 lip 2012, 18:40
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: jarpen »

Samochód kupiony w firmie Bocar rok temu Atego 1329
Awatar użytkownika

wujo2010
Posty: 436
Rejestracja: ndz 15 maja 2011, 12:10
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: wujo2010 »

W Atego Moto Truck koledzy z sasiedniej jednostki maja podobny problem. Auto tez roczne.
Awatar użytkownika

czester0
Posty: 252
Rejestracja: pt 30 sty 2009, 22:31
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: czester0 »

Jeżeli to jest samochód z Bocaru to podaj jeszcze jakie masz ciśnienie na manometrze. Za tablicą rozdzielczą na górze autopompy masz zamontowany filterek wysokiego ciśnienia i on jest zatkany, Musisz odkręcić obudowę filtra i wyczyścić sitko , które jest w obudowie. U mnie też się zatkało i ciśnienie max miałem 22 atm , a wcześniej 40 atm. Jeżeli chcesz to prześle Ci zdjęcie filtra tylko podaj maila lub nr.tel
Awatar użytkownika

czester0
Posty: 252
Rejestracja: pt 30 sty 2009, 22:31
Status: Offline

Re: problem z szybkim natarciem

Post autor: czester0 »

Pomogły moje informacje ?
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat