star 266 "żółw"

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Topic author
lynx338
Posty: 7
Rejestracja: pt 01 maja 2009, 11:05
Status: Offline

star 266 "żółw"

Post autor: lynx338 » pt 01 maja 2009, 11:18

witam. w mojej jednostce mamy m.in stara 266 GBA 2,3/20. dobry wóz ale... po wyjeździe do zdarzenia przez pierwsze 15 kilometrów nie jest w stanie rozwinąć większej prędkości jak 40 - 50 km/h. :oops: można rzec, że widzi górki, których my nie widzimy... moje pytanie dotyczy waszych doświadczeń z takimi wozami. czy to w nich normalne, a jeśli nie to w czym może być problem :(

Sylwek
Posty: 684
Rejestracja: czw 14 kwie 2005, 08:26
Kontakt:
Status: Offline

Re: star 266 "żółw"

Post autor: Sylwek » pt 01 maja 2009, 23:32

Problem jak zgaduję może być w temperaturze silnika. Po prostu silnik, żeby pracować optymalnie musi mieć te kilkadziesiąt stopni a to w Waszym przypadku trwa.
Poczytaj to:
http://www.motofakty.pl/artykul/zimowe_ ... lnika.html

Na początek sprawdziłbym termostat cieczy chłodzącej - akurat w swoim prywatnym autku wymieniałem tej zimy - zablokował się jako otwarty i wskazówka temperatury praktycznie się nie podnosiła, ogrzewania oczywiście nie było.

Prawidłowo działający termostat jest zamknięty co przypiesza rozgrzanie silnika. Kiedy temperatura się podnosi powoli się otwiera.

Jak tego będzie Wam mało to można się jeszcze pokusić o np takie rozwiązanie:
http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL& (tu bajer bo ma ogrzewanie silnika, wnętrza i ładowanie akumulatora)
http://ogrzewania-hary.pl/viewpage.php?page_id=6
http://www.autoklimatyzacja.com.pl/?page=ogrzewanie

tu przykład ogrzewania spalinowego, którego jednak nie da się zastosować w zamkniętym garazu przez spaliny... ale poczytać warto: http://www.abs.org.pl/truck/index.php?aid=54

chłopaki eksperymentatorzy:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic425090.html (tego z farelką nie próbuj http://www.ptpiree.pl/?d=4&s=press&a=de ... 4&ia=14167, facet już jest po rozprawie - ostro mu dowalili)

Generalnie ogrzewanie postojowe to fajna rzecz tylko że drogie w instalacji, bardzo drogie w eksploatacji (praca grzałki 2kW to sporo pieniążków) no i pewne ryzyko pożaru samochodu. Gdybym ja się za to zabierał to zainstalowałbym maksymalnie dużą grzałkę do tego urządzenia i dodatkowy patent żeby uruchamianie było razem z syreną - ciekawe ile by się zagrzało do wyjazdu... na pewno byłoby lepiej niż na zimnym.

Topic author
lynx338
Posty: 7
Rejestracja: pt 01 maja 2009, 11:05
Status: Offline

Re: star 266 "żółw"

Post autor: lynx338 » śr 06 maja 2009, 16:36

dzięki za podpowiedzi :)

FFWPIETRAS
Posty: 54
Rejestracja: ndz 18 maja 2008, 23:52
Lokalizacja: MYSŁOWICE - JANÓW
Status: Offline

Re: star 266 "żółw"

Post autor: FFWPIETRAS » ndz 10 maja 2009, 22:41

W odpowiedzi do postu "star 266 zółw" chciałem dodać ze za zbyt niską prędkość jazdy i prędkość obrotową silnika nalezy obwinić nienależycie pracujący regulator obrotów. W tym przypadku jest to zbyt wczesna ingerencja tegoż urządzenia. Silnik S539M osiaga swoją moc 150KM przy 2800 obr. (silnki stosowany w STAR 200, STAR 244, STAR 266 ) jeżeli regulator za wcześnie zareaguje wtedy silnik jest słaby i wolno takim autem sie pojedzie. Czasami podobne sytuacje zdarzaja sie gdy pompa wtryskowa i regulator obrotów pracują na SUCHO !!! Do pompy wlawa się olej ten sam co do silnika i ten olej musi tam byc. I po paru przejażdzkach wraca wszystko do normy. Jezeli nigdy nie robiłeś przy pompach wtryskowych to nie ruszaj tylko oddaj do serwisu.

części do tego silnika dostaniesz tu
www.sklep.starkop.pl

na tej stronce też jest podgląd na częsci składowe silnika

z pozdrowieniami: ffwpietras

karol1118
Posty: 501
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 18:10
Status: Offline

Re: star 266 "żółw"

Post autor: karol1118 » śr 28 mar 2012, 17:49

Mamy podobny problem z starem 266 gdy jest zimny strasznie muli i wydaje mi sie , ze problem również tkwi w pompie wtryskowej Czy ,ktoś miał taki przypadek i jak sobie z nim poradził.
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny
ODPOWIEDZ