Strona 1 z 1
jak kupić auto gaśnicze
: pt 04 gru 2009, 09:03
autor: andrzej67
witam wszystkich mam pytanie jakie formalności musi spełnić gmina i jakie są procedury aby można było kupić auto używane dla osp na przykład z allegro Czy trzeba ogłaszać przetarg lub inną formę zbierania ofert
Re: jak kupić auto gaśnicze
: sob 05 gru 2009, 10:23
autor: sedi
wszystko zależy od ceny pojazdu. Całość reguluje ustawa o zamówieniach publicznych.
Re: jak kupić auto gaśnicze
: sob 05 gru 2009, 20:40
autor: nico
Jak chcecie bez przetargu to niech gmina da wam kasę na wasze konto, kupicie bez przetargu bo "za własną kasę".
Re: jak kupić auto gaśnicze
: czw 06 maja 2010, 08:55
autor: aspirancik
nico pisze:Jak chcecie bez przetargu to niech gmina da wam kasę na wasze konto, kupicie bez przetargu bo "za własną kasę".
Witam,
Mam pytanie, czy takie załatwienie sprawy ma jakieś uzasadnienie gdzieś w przepisach? My byśmy tak właśnie chcieli zakupić samochód. Proszę o szybką odpowiedź
Re: jak kupić auto gaśnicze
: pt 07 maja 2010, 09:16
autor: Sylwek
Jeśli rozporządzasz publicznymi pieniędzmi to musisz się stosować do ustawy o zamówieniach publicznych (wpisz w goglarce i poczytaj albo poproś kogoś z gminy, kto się tym zajmuje o poradę bo sama ustawa ma kilkadziesiąt stron). Dużo zależny od kwoty zamówienia - czasem trzeba przetarg, czasem nie.
Jeśli dojdzie do przetargu to najważniejsze jest określenie precyzyjnie wymagań i specyfikacji samochodu - w przypadku starszych raczej nie powinno być problemu, żeby kupić taki jak potrzebujecie.
Co do zakupu to zależy od kogo chcecie kupować. Jeśli od firmy albo jakiejś instytucji to powinni również mieć doświadczenie i po prostu złożyć ofertę. Jeśli samodzielnie chcecie sprowadzić samodzielnie albo kupić od jakiegoś szemranego pośrednika, który nie prowadzi działalności to chyba najłatwiej znaleźć jakąś firmę (może wojewódzki ZOSP RP się podejmie?), która przepchnie dokumenty za odpowiednia kwotę i zwrot kosztu postępowania.
Re: jak kupić auto gaśnicze
: sob 08 maja 2010, 06:56
autor: aspirancik
Dzięki za info, kwota jaką będziemy mieli od miasta to 25-30tys., natomiast nasz wkład to 50 tys.
Chyba będziemy musieli zrobić ten przetarg

Pozdrawiam