
co to jest ?
-
Topic author - Posty: 446
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: pn 17 maja 2010, 20:06
- Lokalizacja: z OSP
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: co to jest ?

Ostatnio zmieniony śr 19 paź 2011, 17:41 przez fireman90, łącznie zmieniany 1 raz.
Jajakobyły
-
Topic author - Posty: 446
- Rejestracja: pn 17 maja 2010, 20:06
- Lokalizacja: z OSP
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: co to jest ?
kolego chyba musisz troszkę zweryfikować swoją wiedzę na temat budowy motopompy, bo dławica to jest na wale a nie na bloku chłodnicy, ( widoczne na zdjęciu po niżej po prawej stronie z czarnym łepkiem pokrętła), o ile każda ori po5 ma własnie to do uszczelniania, tak nie każda ma to o co ja pytam
Re: co to jest ?
Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
-
- Posty: 36
- Rejestracja: śr 08 lut 2012, 18:55
- OSP (gm., woj.): Skrzyszów(Godów,śląskie)
- Status: Offline
Re: co to jest ?
Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
-
Topic author - Posty: 446
- Rejestracja: pn 17 maja 2010, 20:06
- Lokalizacja: z OSP
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: co to jest ?
miro61 pisze:Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
kolego a jak można uzupełniać chłodnice od dołu?? chyba tylko pod ciśnieniem a tam żadna złączka nie występuje...
więc obstaje za wcześniejszym stwierdzeniem, że służyło to do wymiany wody chłodzącej przy nie przerwanej pracy pompy...
-
- Posty: 36
- Rejestracja: śr 08 lut 2012, 18:55
- OSP (gm., woj.): Skrzyszów(Godów,śląskie)
- Status: Offline
Re: co to jest ?
Mylisz się. -Podczas pracy pompy w pompie występuje wysokie ciśnienie i skutkiem otwarcia tego zaworu będzie rozerwanie węży łączących silnik z chłodnicą, a oprócz tego woda będzie wyciekać pod dużym ciśnieniem z końcówki przelewowej chłodnicy oraz otworu odpowietrzającego w korku. A wodę w chłodnicy uzupełnia się poprzez korek z góry. Jak myślisz, dlaczego producent zrezygnował z montażu tych zaworów? (bo to było awaryjne) - a jeśli Cię nie przekonałem to proponuje sprawdzić w starej instrukcji obsługi PO5 wydanej przez producenta GZUT Gliwice.sslawek77 pisze:miro61 pisze:Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
kolego a jak można uzupełniać chłodnice od dołu?? chyba tylko pod ciśnieniem a tam żadna złączka nie występuje...
więc obstaje za wcześniejszym stwierdzeniem, że służyło to do wymiany wody chłodzącej przy nie przerwanej pracy pompy...