Jeśli w Starze nie ma linii szybkiego natarcia i nie ma stopnia wysokiego ciśnienia to myślę, że nie ma większego sensu wkładać w to pieniędzy w linię z węża niezapadającego, prądownicę i zwijadło.
Szybkie natarcia na niskim ciśnieniu stosują w starszych pojazdach Niemczech - jest to najczęściej 30 m węża niezapadajacego się na zwijadle o średnicy ok 40 mm. Stosowanie małych średnic np 22 czy nawet 17 i długości 60 a nawet 90 metrów ma sens jeśli autopompa ma stopień wysokiego ciśnienia (40 bar) inaczej prąd gaśniczy jest mało efektywny.
Koledzy którzy używają Starów najczęściej robią szybkie natarcie z 1 lub 2 połączonych W52 i prądownicy układając je w harmonijkę - wydaje mi się, że to jest najbardziej optymalne rozwiązanie pod względem kosztów i efektywności.
Zerknij tez do tego tematu
http://www.zosprp.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=2950