co to jest ?
: wt 18 paź 2011, 20:15
Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
miro61 pisze:Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
Mylisz się. -Podczas pracy pompy w pompie występuje wysokie ciśnienie i skutkiem otwarcia tego zaworu będzie rozerwanie węży łączących silnik z chłodnicą, a oprócz tego woda będzie wyciekać pod dużym ciśnieniem z końcówki przelewowej chłodnicy oraz otworu odpowietrzającego w korku. A wodę w chłodnicy uzupełnia się poprzez korek z góry. Jak myślisz, dlaczego producent zrezygnował z montażu tych zaworów? (bo to było awaryjne) - a jeśli Cię nie przekonałem to proponuje sprawdzić w starej instrukcji obsługi PO5 wydanej przez producenta GZUT Gliwice.sslawek77 pisze:miro61 pisze:Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
kolego a jak można uzupełniać chłodnice od dołu?? chyba tylko pod ciśnieniem a tam żadna złączka nie występuje...
więc obstaje za wcześniejszym stwierdzeniem, że służyło to do wymiany wody chłodzącej przy nie przerwanej pracy pompy...