Strona 1 z 1

co to jest ?

: wt 18 paź 2011, 20:15
autor: sslawek77
za co odpowiada to pokrętło przy chłodnicy? przy naszej tego niema

Obrazek

Re: co to jest ?

: wt 18 paź 2011, 22:51
autor: fireman90
8)

Re: co to jest ?

: śr 19 paź 2011, 07:25
autor: sslawek77
kolego chyba musisz troszkę zweryfikować swoją wiedzę na temat budowy motopompy, bo dławica to jest na wale a nie na bloku chłodnicy, ( widoczne na zdjęciu po niżej po prawej stronie z czarnym łepkiem pokrętła), o ile każda ori po5 ma własnie to do uszczelniania, tak nie każda ma to o co ja pytam

Re: co to jest ?

: sob 10 gru 2011, 12:41
autor: lasuch23
Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .

Re: co to jest ?

: wt 28 lut 2012, 20:02
autor: miro61
lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.

Re: co to jest ?

: śr 29 lut 2012, 07:14
autor: sslawek77
miro61 pisze:
lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.

kolego a jak można uzupełniać chłodnice od dołu?? chyba tylko pod ciśnieniem a tam żadna złączka nie występuje...

więc obstaje za wcześniejszym stwierdzeniem, że służyło to do wymiany wody chłodzącej przy nie przerwanej pracy pompy...

Re: co to jest ?

: śr 29 lut 2012, 10:43
autor: miro61
sslawek77 pisze:
miro61 pisze:
lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.

kolego a jak można uzupełniać chłodnice od dołu?? chyba tylko pod ciśnieniem a tam żadna złączka nie występuje...

więc obstaje za wcześniejszym stwierdzeniem, że służyło to do wymiany wody chłodzącej przy nie przerwanej pracy pompy...
Mylisz się. -Podczas pracy pompy w pompie występuje wysokie ciśnienie i skutkiem otwarcia tego zaworu będzie rozerwanie węży łączących silnik z chłodnicą, a oprócz tego woda będzie wyciekać pod dużym ciśnieniem z końcówki przelewowej chłodnicy oraz otworu odpowietrzającego w korku. A wodę w chłodnicy uzupełnia się poprzez korek z góry. Jak myślisz, dlaczego producent zrezygnował z montażu tych zaworów? (bo to było awaryjne) - a jeśli Cię nie przekonałem to proponuje sprawdzić w starej instrukcji obsługi PO5 wydanej przez producenta GZUT Gliwice.