GCBA 8/XX na 2 osiach

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.
Awatar użytkownika

Topic author
machines
Posty: 139
Rejestracja: ndz 21 sie 2011, 12:25
Status: Offline

Re: GCBA 8/XX na 2 osiach

Post autor: machines » pn 09 sty 2012, 10:52

FFWPIETRAS pisze:Jeżeli zrobi ktoś tą zabudowe w sposób rozsądny to wyjdzie całkiem fajne autko, i wcale nie trzeba trzy osiowego podwozia żeby mieć zbiornik 5000 wody

przykładem niech bedzie ta zabudowa 7500 ltr. wody:
http://www.pktrucks.com/stock/view/iv24 ... -tank-new/

albo 15000 wody:
http://www.pktrucks.com/stock/view/me23 ... -tank-new/

ten 7,5 tyś to 4x4 a nas ma jedną oś napędową...
Obrazek
Obrazek
Copyright © 2012 by machines. All rights reserved.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

pietruch
Posty: 160
Rejestracja: czw 17 mar 2011, 12:24
OSP (gm., woj.): Rogów, lubelskie
Kontakt:
Status: Offline

Re: GCBA 8/XX na 2 osiach

Post autor: pietruch » pn 09 sty 2012, 13:37

FFWPIETRAS pisze:Jeżeli zrobi ktoś tą zabudowe w sposób rozsądny to wyjdzie całkiem fajne autko, i wcale nie trzeba trzy osiowego podwozia żeby mieć zbiornik 5000 wody

przykładem niech bedzie ta zabudowa 7500 ltr. wody:
http://www.pktrucks.com/stock/view/iv24 ... -tank-new/

albo 15000 wody:
http://www.pktrucks.com/stock/view/me23 ... -tank-new/

Jakiś ja jestem chyba ślepy.
Może reszta userów gdzieś na foto widzi pojazd pożarniczy???
Co Ty tu pokazujesz cysterne??
5000 litrów do tego autopompa, cała zabudowa, wszystkie graty, to nie waży Twoim zdaniem??
Nawet nie wiesz jak szybko waga rośnie.

yenn
Posty: 1
Rejestracja: wt 10 sty 2012, 16:45
OSP (gm., woj.): opolskie, polska
Status: Offline

Re: GCBA 8/XX na 2 osiach

Post autor: yenn » wt 10 sty 2012, 17:41

machines pisze:
slawek.998 pisze:Auto z przeznaczeniem tylko na drogi utwardzone-asfaltowe.Nie podniecajcie się mocą bo w terenie to nic niepomoże.
Nikt się nie podnieca no ale lepsze to niż nic a poza tym nie stać nas na inne... Chciałem się upewnić czy będzie się nadawać.... co ja piszę raczej chciałem się upewnić że tym autem nie wjedziemy w teren ;/

Zdjęcia skrytek dodam wkrótce, ponieważ teraz jest samo podwozie. Mogę powiedzieć że zmieści się motopompa szlamowa, motopompa pływająca, agregat, szybkie natarcie noi jeszcze skrytki na węże i inny sprzęt.


Poczytajcie wy pierwsze przepisy w polsce :) 5 ton na oś, więc nie gadajcie głupot bo 3 osiowy renault kerax ledwo się mieści w normach :)
Awatar użytkownika

Topic author
machines
Posty: 139
Rejestracja: ndz 21 sie 2011, 12:25
Status: Offline

Re: GCBA 8/XX na 2 osiach

Post autor: machines » śr 11 sty 2012, 18:34

yenn pisze:
machines pisze:
slawek.998 pisze:Auto z przeznaczeniem tylko na drogi utwardzone-asfaltowe.Nie podniecajcie się mocą bo w terenie to nic niepomoże.
Nikt się nie podnieca no ale lepsze to niż nic a poza tym nie stać nas na inne... Chciałem się upewnić czy będzie się nadawać.... co ja piszę raczej chciałem się upewnić że tym autem nie wjedziemy w teren ;/

Zdjęcia skrytek dodam wkrótce, ponieważ teraz jest samo podwozie. Mogę powiedzieć że zmieści się motopompa szlamowa, motopompa pływająca, agregat, szybkie natarcie noi jeszcze skrytki na węże i inny sprzęt.


Poczytajcie wy pierwsze przepisy w polsce :) 5 ton na oś, więc nie gadajcie głupot bo 3 osiowy renault kerax ledwo się mieści w normach :)

Możesz podać jakiś link potwierdzający twoje słowa ?
Obrazek
Obrazek
Copyright © 2012 by machines. All rights reserved.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

pietruch
Posty: 160
Rejestracja: czw 17 mar 2011, 12:24
OSP (gm., woj.): Rogów, lubelskie
Kontakt:
Status: Offline

Re: GCBA 8/XX na 2 osiach

Post autor: pietruch » czw 12 sty 2012, 12:11

yenn pisze:
Poczytajcie wy pierwsze przepisy w polsce :) 5 ton na oś, więc nie gadajcie głupot bo 3 osiowy renault kerax ledwo się mieści w normach :)
To żeś popłynął teraz.
Po co czytać wystarczy użyć mózgu zamiast pisać głupoty.
Przy 5 tonach nacisku na oś, taki kerax by musiał ważyć max 15 ton

http://wawrzaszek.pl/Renault%20Kerax%20 ... d_172.html
tu link do keraxa od ISS
powiedz mi jakim cudem w polu DMC widnieje wartość 26000 kg????

2. Udział masy na oś (osie) napędową (napędowe) pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25%, a w odniesieniu do samochodu osobowego udział masy na oś przednią nie może być mniejszy niż 30%; dotyczy to pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 marca 1998 r.
§ 4. Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, za oś wielokrotną zaś - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych 'osiami składowymi', w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.
§ 5. 1. Nacisk osi pojedynczej, z zastrzeżeniem ust. 4, nie może przekraczać 80 kN.
2. Nacisk osi wielokrotnej nie może przekraczać sumy dopuszczalnych nacisków osi składowych.
3. Nacisk osi składowej, z zastrzeżeniem ust. 4, nie może przekraczać przy odległości od sąsiedniej bliższej osi składowej:
1) do 1,20 m - 57,5 kN,
2) powyżej 1,20 m do 1,30 m - 65,0 kN,
3) powyżej 1,30 m - 72,5 kN.
4. Pojazd, którego nacisk osi pojedynczej przekracza wielkości określone w ust. 1, lecz nie przekracza 100 kN, a dla osi napędowej pojazdu, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. b), przy zastosowaniu koł bliźniaczych 115 kN, oraz pojazd, którego nacisk osi składowej przekracza wielkości określone w ust. 3, może uczestniczyć w ruchu na:
- drogach krajowych oznaczonych numerami jednocyfrowymi i dwucyfrowymi, z wyłączeniem dróg wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia,
- odcinkach dróg krajowych oznaczonych numerami trzycyfrowymi, ze znakami z obrzeżem składającym się z białych i czarnych kwadratów, wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia,
- odcinkach dróg oznaczonych znakami zakazu wjazdu pojazdów o nacisku osi większym niż 100 kN,
- drogach leżących w ciągu dróg wymienionych w pkt 1 - 3 oraz na trasach regularnej komunikacji autobusowej w granicach administracyjnych miast.
5. Nacisk osi składowej pojazdu, o którym mowa w ust. 4, nie może przekraczać przy odległości od sąsiedniej bliższej osi składowej:
1) do 1,10 m - 57,5kN,
2) powyżej 1,10 m do 1,20 m - 65,0 kN,
3) powyżej 1,20 m do 1,30 m - 72,5 kN,
4) powyżej 1,30 m, z zastrzeżeniem pkt 5 - 80,0 kN,
5) powyżej 1,30 m, przy osi podwójnej, dla osi napędowej - 100,0 kN, pod warunkiem że łączny nacisk nie przekracza 160,0 kN.



Podstawy prawne
Dz.U.98.40.232 Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków i trybu wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych.

Dz.U.99.44.792 Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Dz.U.98.40.232
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 19 marca 1998 r. w sprawie warunków i trybu wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych.
(Dz. U. z dnia 28 marca 1998 r.)

Na podstawie art. 61 ust. 14 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, Nr 123, poz. 779 i Nr 160, poz. 1086)

Żeby było prosto: ogólnie 8 ton, na drogach krajowych większości wojewódzkich - 10ton przy bliźniakach max 11,5 tony.

FFWPIETRAS
Posty: 54
Rejestracja: ndz 18 maja 2008, 23:52
Lokalizacja: MYSŁOWICE - JANÓW
Status: Offline

Re: GCBA 8/XX na 2 osiach

Post autor: FFWPIETRAS » pt 25 maja 2012, 22:37

pietruch
zabudowa 7500 wody oraz 15000 wody podałem jako przykład że istnieje techniczna możliwość !!!

Jako ciekawostka
TGM 18.330
DMC 18000 kg
MASA WŁASNA PODWOZIA 6550 kg
POJEMNOSC ZBIORNIKA 5000 ltr. (5000 kg)
jakim cudem ZABUDOWA + WYPOSAŻENIE + ZBIORNIK + AUTOPOMPA waży 6350 kg !!!
ODPOWIEDZ