co to jest ?

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Topic author
sslawek77
Posty: 446
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: pn 17 maja 2010, 20:06
Lokalizacja: z OSP
Kontakt:
Status: Offline

co to jest ?

Post autor: sslawek77 »

za co odpowiada to pokrętło przy chłodnicy? przy naszej tego niema

Obrazek
Awatar użytkownika

fireman90
Posty: 638
Rejestracja: sob 03 cze 2006, 10:58
Lokalizacja: śląskie
Status: Offline

Re: co to jest ?

Post autor: fireman90 »

8)
Ostatnio zmieniony śr 19 paź 2011, 17:41 przez fireman90, łącznie zmieniany 1 raz.
Jajakobyły

Topic author
sslawek77
Posty: 446
Rejestracja: pn 17 maja 2010, 20:06
Lokalizacja: z OSP
Kontakt:
Status: Offline

Re: co to jest ?

Post autor: sslawek77 »

kolego chyba musisz troszkę zweryfikować swoją wiedzę na temat budowy motopompy, bo dławica to jest na wale a nie na bloku chłodnicy, ( widoczne na zdjęciu po niżej po prawej stronie z czarnym łepkiem pokrętła), o ile każda ori po5 ma własnie to do uszczelniania, tak nie każda ma to o co ja pytam

lasuch23
Posty: 8
Rejestracja: ndz 13 lut 2011, 19:34
Status: Offline

Re: co to jest ?

Post autor: lasuch23 »

Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .

miro61
Posty: 36
Rejestracja: śr 08 lut 2012, 18:55
OSP (gm., woj.): Skrzyszów(Godów,śląskie)
Status: Offline

Re: co to jest ?

Post autor: miro61 »

lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.

Topic author
sslawek77
Posty: 446
Rejestracja: pn 17 maja 2010, 20:06
Lokalizacja: z OSP
Kontakt:
Status: Offline

Re: co to jest ?

Post autor: sslawek77 »

miro61 pisze:
lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.

kolego a jak można uzupełniać chłodnice od dołu?? chyba tylko pod ciśnieniem a tam żadna złączka nie występuje...

więc obstaje za wcześniejszym stwierdzeniem, że służyło to do wymiany wody chłodzącej przy nie przerwanej pracy pompy...

miro61
Posty: 36
Rejestracja: śr 08 lut 2012, 18:55
OSP (gm., woj.): Skrzyszów(Godów,śląskie)
Status: Offline

Re: co to jest ?

Post autor: miro61 »

sslawek77 pisze:
miro61 pisze:
lasuch23 pisze:Jest to zawór przez który możesz uzupełnić stan wody w chłodnicy podczas pracy (podawania wody). Czyli poprzez ten zawór można utrzymać bardzo niską temp. silnika. Woda z układu chłodzenia miesza się z wodą do celów gaśniczych .
Zawór ten nie służy do obniżania temperatury silnika. Służy tylko do uzupełnienia wody w chłodnicy i był montowany w pierwszych sztukach PO5, jednak producent szybko się z tego wycofał.

kolego a jak można uzupełniać chłodnice od dołu?? chyba tylko pod ciśnieniem a tam żadna złączka nie występuje...

więc obstaje za wcześniejszym stwierdzeniem, że służyło to do wymiany wody chłodzącej przy nie przerwanej pracy pompy...
Mylisz się. -Podczas pracy pompy w pompie występuje wysokie ciśnienie i skutkiem otwarcia tego zaworu będzie rozerwanie węży łączących silnik z chłodnicą, a oprócz tego woda będzie wyciekać pod dużym ciśnieniem z końcówki przelewowej chłodnicy oraz otworu odpowietrzającego w korku. A wodę w chłodnicy uzupełnia się poprzez korek z góry. Jak myślisz, dlaczego producent zrezygnował z montażu tych zaworów? (bo to było awaryjne) - a jeśli Cię nie przekonałem to proponuje sprawdzić w starej instrukcji obsługi PO5 wydanej przez producenta GZUT Gliwice.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat