Świeży Kierowca

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.
Awatar użytkownika

Topic author
KALWI626
Posty: 50
Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
Status: Offline

Świeży Kierowca

Post autor: KALWI626 » ndz 27 maja 2012, 22:57

Witam wszystkich. Potrzebuje paru wskazówek na temat kierowania samochodem Star 244 GBA 2,5/16 Ponieważ za niedługi czas zostanę pierwszym kierowcą w OSP więc chciałbym się dowiedzieć coś o tym sprzęcie co jak :)
Awatar użytkownika

strazak102
Posty: 137
Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: strazak102 » pn 28 maja 2012, 20:06

Po swoich odczuciach, samochód ma dość duży promień skrętu. Jeździłem starszym modelem i młodszym, jeden był ze wspomaganiem, drugi bez, jeden miał synchronizację skrzyni a drugi nie. Jeżeli trochę pojeździsz to się przyzwyczaisz. Ogólnie nie ma większych problemów podczas kierowania tym samochodem.
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"

"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
Awatar użytkownika

Topic author
KALWI626
Posty: 50
Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: KALWI626 » pn 28 maja 2012, 20:17

Ok dzięki za radę :)

ospglinik
Posty: 506
Rejestracja: czw 19 sty 2012, 18:21
OSP (gm., woj.): glinik,podkarpackie
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: ospglinik » pn 28 maja 2012, 20:34

no i na zakrętach uważaj żebyś nie wypadł smigaj na drodze wolno:)
Awatar użytkownika

Topic author
KALWI626
Posty: 50
Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: KALWI626 » pn 28 maja 2012, 20:35

aha słyszałem że wywrotne są :)

1Radek
Posty: 148
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 00:23
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: 1Radek » pn 28 maja 2012, 22:36

Jeździłem starem 244 przez 5 lat. Tak samo jak ty wsiadłem po zdaniu prawka za kółko. Nie są wywrotne te samochody, chodź gdy ostro w zakręt wchodzisz to się nie źle wygina. Super bryka do jazdy po polu po ściernisku itp. Przez rowy też przejdziesz spokojnie.nie ma co urwać. Jeździłem starem bez wspomagania, trochę ciężko było gdy miałeś mało miejsca do zawrócenia. Uważaj na hamulce. Na początku to do 60km na godzinę a potem na maksa.
Awatar użytkownika

Topic author
KALWI626
Posty: 50
Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: KALWI626 » pn 28 maja 2012, 22:38

dzięki a jak z autopompą w tym sprzęcie?
Awatar użytkownika

strazak102
Posty: 137
Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: strazak102 » wt 29 maja 2012, 10:33

Ja u siebie nie mam większych problemów z autopompą, praktycznie wgl nie mam. Jedyne co, to musisz słuchać jak pracuję autopompa, bo gdy już jest końcówka wody to zaczyna się zmieniać odgłos jej pracy. Jeżeli nie leją wody to staraj się zmniejszać obroty do niższej wartości, ta autopompa nie ma przelewu( nie chłodzi się samoczynnie. tylko mieli tą samą wodę przez co ona się rozgrzewa i można przegrzać autopompę). Staraj się nie dawać też zbyt dużego ciśnienia, raczej nie przekraczaj 8 bar, są to już stare pompy i nie wiadomo jak się będą zachowywały przy takiej pracy przez dłuższą chwilę.
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"

"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
Awatar użytkownika

Topic author
KALWI626
Posty: 50
Rejestracja: ndz 27 maja 2012, 07:59
OSP (gm., woj.): Modliszewice gm., Końskie Świętokrzyskie
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: KALWI626 » wt 29 maja 2012, 21:18

a jeszcze na co trzeba zwracać uwagę najbardziej?
Awatar użytkownika

strazak102
Posty: 137
Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: strazak102 » śr 30 maja 2012, 13:28

Podczas jazdy zwracaj uwagę na manometr ciśnienia układu pneumatycznego i temperaturę płynu chłodzącego. Jeżeli ciśnienie będzie się zbliżało do końca skali, to coś jest nie tak z zaworami. Można wtedy puknąć w regulator ciśnienia czymś, bo mógł się zawiesić. A temperaturę, to wiadomo ocb.
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"

"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"

karol1118
Posty: 501
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 18:10
Status: Offline

Re: Świeży Kierowca

Post autor: karol1118 » śr 30 maja 2012, 18:59

Kolego jeżdżę 244 oraz 266 od dawna i tak jak koledzy pisali fatalny skręt wynika to z przedniego napędu . Brak mocy te samochody mają slabe silniki i w terenie od razu najlepiej wl. reduktor . Gdy zalnczasz naped lub blokadę to zawsze na postoju . I gdy byś kogoś wyciągał to uważaj na sprzeglo (latwo spalic) a i hebel wylańczac trzeba .
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny
ODPOWIEDZ