Strona 1 z 1
					
				Co wybrac.
				: ndz 23 wrz 2012, 20:02
				autor: gruby12
				Witam wszystkich.
Nasza osp pozyskała środki na zakup samochodu ratowniczo gaśniczego z napędem 4x4.
Ze  względów garażowych mamy do wyboru mana albo mercedesa atego teraz jaką wybrac zabudowę Stolarczyk czy Bocar  i który pojazd wybrac proszę piszcie co macie w swojch jednostkach i jak się sprawują te pojazdy. pozdrawiam i dzięki
			 
			
					
				Re: Co wybrac.
				: ndz 23 wrz 2012, 22:13
				autor: Artur
				coś mi się wydaje że musicie ogłosić przetarg na takie auto tylko wszystko zależy jak napiszecie specyfikację tego samochodu
			 
			
					
				Re: Co wybrac.
				: ndz 23 wrz 2012, 22:18
				autor: banan998
				
			 
			
					
				Re: Co wybrac.
				: pn 24 wrz 2012, 07:52
				autor: GBA
				Kolego jeśli chodzi o podwozie to zdecydowanie MAN. Świetne auto. Co do zabudowy stolarczyka to warto wcześniej orientacyjnie pogadać z właścicielem firmy stolarczyk i bocar. Zabudowa stolarczyka nie będę oszukiwał trochę biedna, ale jak się zorientujesz, że stać Cię na zabudowę spełniającą oczekiwania to napisz dobry SIWZ. To bardzo istotne, gdyż kolega na innym forum pisał, że np. na dachu zamiast lamp ostrzegawczych led lub strobo stolarczyk założył najtańsze na rynku obrotowe bomby. Dlatego należy napisać dobry SIWZ. Należy wcześniej porozmawiać z właścicielami firm bo wymyślić można wszystko pytanie tylko, czy nas stać. Do mojej JRG kupowano MANa od Stolarczyka i trochę mało ergonomicznie pomyślane skrytki, ale już sobie przerobiliśmy, a pieniądze jakie za niego zapłaciła KM PSP uzasadniają to dlaczego np. nie ma wysuwanych szuflad.
Jeśli chodzi o Atego to moim zdaniem trochę słabsze auto niż MAN, ale znajomi ochotnicy go mają i wcale nie narzekają, a widziałem, że w terenie nieźle sobie radzi. Tylko jakbyś chciał Atego to moim zdaniem tylko BoCar bo fajne zabudowy robi.
			 
			
					
				Re: Co wybrac.
				: pn 24 wrz 2012, 08:09
				autor: Fistach
				Bocar zdecydowanie robi lepsze zabudowy niż Stolarczyk. Ale wszystko zależy od tego jak napiszesz SIWZ. Ważne aby napisać, że  zbiornik na paliwo  nie może być w przedniej skrytce itd. bo wtedy nie stracisz miejsca tak jak my mamy ;/ Oczywiście przy pisaniu SIWZ należy cały czas pamiętać o kosztach.
			 
			
					
				Re: Co wybrac.
				: wt 25 wrz 2012, 22:15
				autor: FFWPIETRAS
				MAN TGM i tylko MAN TGM
Ze względu na KABINE
Ze względu na brak stosowania ADBLUE
			 
			
					
				Re: Co wybrac.
				: czw 27 wrz 2012, 08:45
				autor: Sylwek
				Zgadzam się, że MAN to bardzo dobre podwozie dla straży. Wiele jednostek je sprawdziło i użytkuje z powodzeniem. Ale Mercedes z tego co słyszałem też się podciągnął i już nie ma takich problemów jak zaraz po wprowadzeniu. 
Problem z MANem była firma która to zabudowuje... właściwie przez wiele lat miała monopol na podwozia. A monopol to monopol - postępowanie z wieloma jednostkami było bardzo nieładne, w stylu "bierz co dajemy a jak nie pasuje to wypad". 
Samochody trafiały do jednostek z gołymi pułkami do samodzielnego montowania sprzętu, były odstępstwa od SIWZu i od wymagań przepisów. W ostatnich latach przez takie postępowanie wiele jednostek (w tym i moja) rezygnowało z MANa na rzecz lepszego traktowania przez firmy karosujące. 
Co do AdBlue to nie przesadzaj - jakoś przez 2 lata nie mamy z tym żadnego problemu ani w kwestii nadmiernych kosztów ani kłopotliwej obsługi. 
Co do kabiny to także rewelacji nie ma (z resztą jak we wszystkich średniakach). Plus, że nie jest to doklejka tylko fabryczna kabina ale np Scania ma dużo lepsze kabiny... tylko, że to oczywiście już tylko w autach ciężkich ze względu na DMC podwozia.
			 
			
					
				Re: Co wybrac.
				: czw 27 wrz 2012, 15:05
				autor: lord
				jeżeli masz zaniski garaż to daj sobie spokój z mane , stolarczyk zastosuje małe koła i z mana zrobi się tzw jelonek a na poczatku będą ci mówić że wszystko będzie ok a potem musicie dobudować garaż wysoki
			 
			
					
				Re: Co wybrac.
				: wt 02 paź 2012, 10:44
				autor: smaciejos
				Albo można obniżyć podłogę w garażu my tak obniżaliśmy o 30 cm, wychodzi taniej jak budowa nowego garażu