star 266

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Topic author
misza
Posty: 40
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: sob 08 sty 2011, 20:22
Status: Offline

star 266

Post autor: misza »

Witam kolegów , mam pytanie w sprawie napędów w starze 266 a mianowicie czy przednia oś jest załączana osobno czy jest spięta cały czas i czy przednia oś posiada blokadę mostu. Wszędzie szukam odpowiedzi i są różne jedni mówią że ma blokadę mostu inni że nie. Proszę o jakąś podpowiedź i pozdrawiam :D

karol1118
Posty: 501
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 18:10
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: karol1118 »

Przedni most dolanczasz oddzielnie , a blokade ma tytlko na tylkne osie
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny
Awatar użytkownika

artur_wyszonki
Posty: 272
Rejestracja: wt 10 sty 2012, 16:30
OSP (gm., woj.): OSP Wyszonki Kościelne (gm. Klukowo woj. podlaskie)
Lokalizacja: Wyszonki Kościelne (Podlaskie)
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: artur_wyszonki »

z prawej strony przy desce są dwa przełączniki, gorny to przedni naped, a dolny to blokada dwóch tylnych mostów

Topic author
misza
Posty: 40
Rejestracja: sob 08 sty 2011, 20:22
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: misza »

A ten napęd na przód jest załączany elektrozaworem pneumatycznie czy może mechanicznie tą ostatnią dźwignią z prawej strony kierowcy? Bo u nas jest on cały czas włączony i nie możemy go rozpiąć.

bobson
Posty: 111
Rejestracja: pn 28 maja 2012, 20:49
OSP (gm., woj.): MOSP Kowal gm. Kowal woj. kuj-pom
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: bobson »

Skoro jak zauwazyles jest wlaczany przez przelacznik jes on pneumatyczny. sprawdz czy dochodzi prad i powietrze
a dzwignie ostatnia masz od przystawki tzn wyciagarki. a ta druga to biegi terenowe. zreszta gdzie masz kierowce?? on powinien to wiedziec

Topic author
misza
Posty: 40
Rejestracja: sob 08 sty 2011, 20:22
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: misza »

Niedawno żeśmy go zakupili. A dziś znaleźliśmy przerwane przewody od elektrozaworów i tył się załącza ale przód nie chce się rozłączyć a jeżeli chodzi o tą dźwignię to ona ma dwa położenia i przełączona do przodu to właśnie wyciągarka a do tyłu to ponoć przedni napęd.?

marcinosp
Posty: 2
Rejestracja: sob 19 sty 2013, 17:33
OSP (gm., woj.): gmina sulików woj dolnosląskie
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: marcinosp »

W jednostce mamy stara 266 z 89 roku z tzw nowym typem deski rozdzielczej tzn z kwadratowymi kontrolkami. Przedni napęd dołączany jest za pomocą włącznika umieszczonego na lewej sciance tablicy rozdzielczej,nad nim jest włącznik blokady dwóch tylnych mostów. W lewym górnym rogu tablicy wskazników jest umieszczony dwupozycyjny włącznik do wyciągarki. Wspomniana przez Ciebie dzwignia obok dzwigni zmiany biegów służy do włączenia reduktora i ma 3 położenia biegi szosowe,luz i terenowe. Nasze auto nie posiada blokady przedniego mostu i nigdy nie spotkałem 266 z taka blokadą.

karol1118
Posty: 501
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 18:10
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: karol1118 »

W jednostce mamy stara 266 z 89 roku z tzw nowym typem deski rozdzielczej tzn z kwadratowymi kontrolkami. Przedni napęd dołączany jest za pomocą ;_włącznika umieszczonego na lewej sciance tablicy rozdzielczej,nad nim jest włącznik blokady dwóch tylnych mostów. W lewym górnym rogu tablicy wskazników jest umieszczony dwupozycyjny włącznik do wyciągarki. Wspomniana przez Ciebie dzwignia obok dzwigni zmiany biegów służy do włączenia reduktora i ma 3 położenia biegi szosowe,luz i terenowe. Nasze auto nie posiada blokady przedniego mostu i nigdy nie spotkałem 266 z taka blokadą.[/quote]
Dokladnie jak kolega napisal mamy tak samo. Spróbujcie do przodu i do tylu poszarpac może wyskoczy czasem tak sie zdarza de nie chcę sie rozpiac
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny

Topic author
misza
Posty: 40
Rejestracja: sob 08 sty 2011, 20:22
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: misza »

No właśnie, że jeździliśmy nim i nic dalej przód spięty ta wajcha to wiem że do polowych i szosowych ale jest jeszcze jedna dalej z taką zapadką i według książki fabrycznej jest to dźwignia do załączania mechanicznego wyciągarki-dźwignia w przód i załączania napędu przedniego- dźwignia w tył, a na przystawce koło skrzyni biegów jest siłownik pneumatyczny i cięgło od tejże właśnie dźwigni dlatego tu moje pytanie jak ją się załącza bo nie wiemy czy po prostu zapiekł się jakiś mechanizm czy siłownik pneumatyczny nie odbija być może zerwała się sprężyna na nim, dziś działamy dalej :mrgreen:

Topic author
misza
Posty: 40
Rejestracja: sob 08 sty 2011, 20:22
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: misza »

Znalazłem taki filmik na którym widać blokadę przodu i dlatego też w poście powyższym pytałem o to
http://www.youtube.com/watch?v=0Tp1o8qJ ... HQ&index=2

karol1118
Posty: 501
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 18:10
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: karol1118 »

na tym filmiku faktycznie widac ze kreca sie obydwa przednie kola ale to w przypadku takiego samego podloza pod kolami to normalna sprawa nawet bez blokady...
Piękniejszy od ciszy jest tylko dźwięk syreny

walmar3
Posty: 2
Rejestracja: ndz 06 cze 2010, 22:27
OSP (gm., woj.): Lubiechów, gm. Małomice
Status: Offline

Re: star 266

Post autor: walmar3 »

karol1118 pisze: wt 05 lut 2013, 18:45 Przedni most dolanczasz oddzielnie , a blokade ma tytlko na tylkne osie
Kolego blokada jest na wszystkie mosty załączana jednym przełącznikiem również na przód, załączanie przedniego mostu to siłownik pneumatyczny na skrzyni rozdzielczej, w wersjach 12V prawa strona tablicy zegarów na bocznej ściance dwa przełączniki przedni most i poniżej blokada, w nowszej 24V już klawisz dwupozycyjny, lub dwa klawisze, dźwignia z zapadką to załączanie wyciągarki w starszych wersjach starów, w nowszych już weszło załączanie elektropneumatyczne.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat