finansowanie OSP przez Gminy za pomocą dotacji... ?!?!
-
Topic author - Posty: 8
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: pt 11 sty 2008, 16:42
- Lokalizacja: Jarszewo, powiat kamieński
- Kontakt:
- Status: Offline
finansowanie OSP przez Gminy za pomocą dotacji... ?!?!
Witam serdecznie,
czy jest pratykowana gdzieś w Polsce zasada finansowania Ochotniczych Straży Pożarnych przez Urzędy Gminy za pomocą dotacji ????
Nasz Burmistrz chce ogłosić konkurs na dotacje dla Stowarzyszeń ( OSP ) z pulą 150.000 zł ( taka kwota jest w budżecie Gminy za utrzymanie OSP w 2008 roku ) - z tej dotacji każda OSP ( a mamy 6 w Gminie, w tym 2 w KSRG ) ma SAMA finansować sobie zakup paliwa, ubezpieczenia strażaków i samochodów, media, ewentualne remonty oraz zakup sprzętu no i etaty kierowców.
Wszystko było by ok, gdyby nie fakt, iż dotacje przyznaje Rada Miejska, które jest stronnicza jeśli chodzi o OSP, a do tego wszystkiego dochodzi księgowość.
Cała sprawa rozpoczęła się o tego, iż Radca Prawny przedstawił opinię, z której wynika, iż kierowcy OSP nie mogą być utrzymywani prze Gmine
Druhny i Druhowie, jeśli macie chęć, przedstawcie w miarę szczegółowo jak u Was odbywa się właśnie finansowanie OSP na podstawie DOTACJI dla poszczególnych jednostek OSP.
Pozdrawiam
czy jest pratykowana gdzieś w Polsce zasada finansowania Ochotniczych Straży Pożarnych przez Urzędy Gminy za pomocą dotacji ????
Nasz Burmistrz chce ogłosić konkurs na dotacje dla Stowarzyszeń ( OSP ) z pulą 150.000 zł ( taka kwota jest w budżecie Gminy za utrzymanie OSP w 2008 roku ) - z tej dotacji każda OSP ( a mamy 6 w Gminie, w tym 2 w KSRG ) ma SAMA finansować sobie zakup paliwa, ubezpieczenia strażaków i samochodów, media, ewentualne remonty oraz zakup sprzętu no i etaty kierowców.
Wszystko było by ok, gdyby nie fakt, iż dotacje przyznaje Rada Miejska, które jest stronnicza jeśli chodzi o OSP, a do tego wszystkiego dochodzi księgowość.
Cała sprawa rozpoczęła się o tego, iż Radca Prawny przedstawił opinię, z której wynika, iż kierowcy OSP nie mogą być utrzymywani prze Gmine
Druhny i Druhowie, jeśli macie chęć, przedstawcie w miarę szczegółowo jak u Was odbywa się właśnie finansowanie OSP na podstawie DOTACJI dla poszczególnych jednostek OSP.
Pozdrawiam
zapraszam: www.jarszewo.osp.org.pl
Re: finansowanie OSP przez Gminy za pomocą dotacji... ?!?!
Witam
Radca Prawny niestety ma rację - Gmina nie może finansować jednostki OSP a tym samym utrzymywać (zatrudniać) kierowców OSP.
U mnie Gmina ponosi koszty związane z tzw. utrzymaniem gotowości bojowej jednostek - obowiązki wynikające m.in. z ustawy o ochronie ppoż. (ubezpieczenie, zakup umundurowania specjalnego, sprzętu, ekwiwalent itp.)
Kierowca jest zatrudniony w gminie nie jako kierowca OSP ale jako gminny konserwator mienia komunalnego (czy jakoś tak) - wcześniej na umowę zlecenie.
Za bezpieczestwo w gminie odpowiada Burmistrz/Wójt - co się stanie jak do konkursu staną wszystkie wasze 6 jednostek a tylko jedna wygra ten konkurs, co będzie z pozostałymi jednostkami ? A co się stanie jak żadna z waszych jednostek nie stanie do tego konkursu ? - w jaki sposób Wójt/Burmistrz będzie realizował zadanie zapewnienia m.in. bezpiezeństwa pożarowego w swojej gminie ?
Te pieniądze nie są przeznaczane dla jednostek OSP ale na zapewnienie bezpieczeństwa w gminie i jest to zadanie Wójta/Burmistrza a nie strażaków ochotników (z tego co pisałeś wnioskuję, że Burmistrz chce te obowiązki przerzucić na was).
Radca Prawny niestety ma rację - Gmina nie może finansować jednostki OSP a tym samym utrzymywać (zatrudniać) kierowców OSP.
U mnie Gmina ponosi koszty związane z tzw. utrzymaniem gotowości bojowej jednostek - obowiązki wynikające m.in. z ustawy o ochronie ppoż. (ubezpieczenie, zakup umundurowania specjalnego, sprzętu, ekwiwalent itp.)
Kierowca jest zatrudniony w gminie nie jako kierowca OSP ale jako gminny konserwator mienia komunalnego (czy jakoś tak) - wcześniej na umowę zlecenie.
Za bezpieczestwo w gminie odpowiada Burmistrz/Wójt - co się stanie jak do konkursu staną wszystkie wasze 6 jednostek a tylko jedna wygra ten konkurs, co będzie z pozostałymi jednostkami ? A co się stanie jak żadna z waszych jednostek nie stanie do tego konkursu ? - w jaki sposób Wójt/Burmistrz będzie realizował zadanie zapewnienia m.in. bezpiezeństwa pożarowego w swojej gminie ?
Te pieniądze nie są przeznaczane dla jednostek OSP ale na zapewnienie bezpieczeństwa w gminie i jest to zadanie Wójta/Burmistrza a nie strażaków ochotników (z tego co pisałeś wnioskuję, że Burmistrz chce te obowiązki przerzucić na was).
-
- Posty: 38
- Rejestracja: pn 08 sty 2007, 20:13
- Status: Offline
Witam zainteresowanych.
To Burmistrz/Wójt/Prezydent odpowiadają za ochrnę p.poż na swoim terenie Do konkursu na zabezpieczenie ochrony p.poż może stanąć tylko takie stowarzyszenie które posiada statut pożytku publicznego.Sprawozdanie finansowe składa się z trzech stron po 600zł kazda. Nie wiem czy stać każdą jednostkę na uchwalenie na zebraniu statutu Pożytku Publicznego? Kiedyś słyszałem o finansowaniu przez samorząd jednostek OSP poprzez dotację celową ?Pozdrawiam K-nt Gminny
To Burmistrz/Wójt/Prezydent odpowiadają za ochrnę p.poż na swoim terenie Do konkursu na zabezpieczenie ochrony p.poż może stanąć tylko takie stowarzyszenie które posiada statut pożytku publicznego.Sprawozdanie finansowe składa się z trzech stron po 600zł kazda. Nie wiem czy stać każdą jednostkę na uchwalenie na zebraniu statutu Pożytku Publicznego? Kiedyś słyszałem o finansowaniu przez samorząd jednostek OSP poprzez dotację celową ?Pozdrawiam K-nt Gminny
Nie tylko stowarzyszenie które posiada statut pozytku publicznego. Może stanąć każde stowarzyszenie. No chyba że organizator konkursu postawi taki warunek.
A u mnie gmina ponosi wszystkie koszty zwiazane z działalnoscią OSP. I zatrudnia na umowę zlecenie konserwatorów sprzętu. I dwa lata temu otrzymaliśmy z gminy dotację na zakup sprzętu.
Jaki z tego wniosek? Co gmina to inna interpretacja tego co można a co nie można.
A u mnie gmina ponosi wszystkie koszty zwiazane z działalnoscią OSP. I zatrudnia na umowę zlecenie konserwatorów sprzętu. I dwa lata temu otrzymaliśmy z gminy dotację na zakup sprzętu.
Jaki z tego wniosek? Co gmina to inna interpretacja tego co można a co nie można.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: pn 08 sty 2007, 20:13
- Status: Offline
Re: finansowanie OSP przez Gminy za pomocą dotacji... ?!?!
Witam koledzy mamy w jednostce problem z otrzymaniem dotacji na remont remizy 10 tyś bo mamy remize na własność i w odpowiedzi dostaliśmy pismo że niemogą dotować remontu remizy która jest własnością osp.My na ten remont pisaliśmy projekt i dostaliśmy 35 tyś całość projektu 60 tyś troche nam brakuje ale trudno najwyżej weźmiemy kredyt .Mam pytanie czy ktoś też ma remize na własność i nie dostaje dotacji ? Maże ma ktoś jakieś prawne wytłumaczenie tego ? Pozdrawiam Kom Gminny OSP
-
- Posty: 571
- Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 10:15
- OSP (gm., woj.): OSP Posada Zarszyńska
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: finansowanie OSP przez Gminy za pomocą dotacji... ?!?!
Znam jedną jednostkę która ma remizę albo na własność OSP albo na własność ZOSP RP i dostali kasę na remont właśnie od związku
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek