PODPIS KWALIFIKOWANY

Dyskusja o aktualnych wydarzeniach odnoszących się do typowych sytuacji życia codziennego. Informacje z pierwszej ręki obejmujące tematy przyciągające uwagę.

Topic author
jerzyski2
Posty: 47
Rejestracja: ndz 30 paź 2011, 14:34
OSP (gm., woj.): ochotnicza Straż Pożarna
Status: Offline

PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: jerzyski2 » pn 11 lut 2019, 19:45

Witam, mam pytanie, czy składał może już ktoś w ostatnim czasie sprawozdanie finansowe za rok 2018 do US w formie elektronicznej? Od 23.01 czekam i nie tylko ja na decyzję MF związaną z wystąpieniem ZG ZOSP RP o zmianę decyzji odnośnie składania sprawozdań. Czy zna ktoś może jakąś furtkę obejścia w/w zmian lub sposób na wysłanie sprawozdania?
Dodam że nie stanowi problemu CIT 8, ale nikt przynajmniej u nas nie potrafi podołać wyzwaniu wysyłki sprawozdania finansowego

janek65
Posty: 21
Rejestracja: pn 26 paź 2015, 10:27
OSP (gm., woj.): Krasna Góra g.Niemodlin w. opole
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: janek65 » wt 12 lut 2019, 14:28

Koszt podpisu elektronicznego to 400zł.na dwa lata. Co ZG załatwi u ministra ,chyba niewiele. U nas jest tak : udaliśmy się do biura rachunkowego, poprosiliśmy ładnie księgową o pomoc w rozliczeniu. Daliśmy upoważnienie aby biuro w naszym imieniu wysłało rozliczenie, a księgowa ma podpis elektroniczny.

Topic author
jerzyski2
Posty: 47
Rejestracja: ndz 30 paź 2011, 14:34
OSP (gm., woj.): ochotnicza Straż Pożarna
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: jerzyski2 » wt 12 lut 2019, 17:17

Tak znam koszty, i tak jak mówiłem z cit-em nie ma problemu, tylko chodzi o sprawozdanie finansowe. Czy wasza księgowa wysłała sprawozdanie bez waszych podpisów? Pytam ponieważ z tego co mówią inni i nasz związek(na stronie głównej) potrzeba jest kilka podpisów zarządu na sprawozdaniu.Tego to za bardzo nie rozumiem, bo statut mówi iż dokumenty finansowe podpisują prezes lub wiceprezes i skarbnik.
I przeszło to bez żadnych problemów?

jgk
Posty: 64
Rejestracja: wt 08 gru 2015, 20:17
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: jgk » śr 13 lut 2019, 10:49

Napiszę tak
Sprawozdanie finansowe – uporządkowane przedstawienie sytuacji finansowej i finansowych wyników działalności podmiotu.
Dokumenty finansowe Służą one do rejestracji wpływów i wypływów środków pieniężnych w firmie.
Operacje finansowe można podzielić na cztery grupy: Operacje kasowe,operacje bankowe,kompensaty.inne operacje.itd. i tego dotyczy zapis statutowy.

Topic author
jerzyski2
Posty: 47
Rejestracja: ndz 30 paź 2011, 14:34
OSP (gm., woj.): ochotnicza Straż Pożarna
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: jerzyski2 » śr 13 lut 2019, 18:57

jgk pisze:
śr 13 lut 2019, 10:49
Napiszę tak
Sprawozdanie finansowe – uporządkowane przedstawienie sytuacji finansowej i finansowych wyników działalności podmiotu.
Dokumenty finansowe Służą one do rejestracji wpływów i wypływów środków pieniężnych w firmie.
Operacje finansowe można podzielić na cztery grupy: Operacje kasowe,operacje bankowe,kompensaty.inne operacje.itd. i tego dotyczy zapis statutowy.
Tak, tylko pytanie brzmi jak to wysłać do US w wersji elektronicznej a nie papierowej? Podpis kwalifikowany (ile w rzeczywistości tych podpisów) a może profil zaufany(w jaki sposób). Dzisiaj dzwoniłem na infolinię krajowej informacji skarbowej i dowiedziałem się dodatkowo że już od października ub roku, wszystkie stowarzyszenia nawet te nie prowadzące działalności gospodarczej muszą składać sprawozdania także do KRS

jgk
Posty: 64
Rejestracja: wt 08 gru 2015, 20:17
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: jgk » czw 14 lut 2019, 14:53

Napisałeś że nie rozumiesz dlaczego mają wszyscy podpisywać skoro w statucie jest zapis ze może prezes wice i skarbnik.
To że nie rozwiązuje to kwestii jak to zrobić prawidłowo , tez wiem, zapytam moich rządzących czy już to zrobili jeśli tak to w jaki sposób się z tym uporali. Co do składania oświadczeń to pani dobrze powiedziała że od 2018 a coś mi świta że chyba od października lub listopada,jak powiedziałem o tym moim to też byli w szoku.
Dzwoniłeś zatem czego się dowiedziałeś poza tym że obowiązek od zeszłego roku.Pani zasugerowała jakieś możliwości oprócz pozyskania podpisu itd, czy stwierdziła że nie jest od tego.

Topic author
jerzyski2
Posty: 47
Rejestracja: ndz 30 paź 2011, 14:34
OSP (gm., woj.): ochotnicza Straż Pożarna
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: jerzyski2 » czw 14 lut 2019, 20:15

Witam ponownie.
Powiem tak, może i nie jestem specjalistą od spraw finansowych, ale przynajmniej myślałem że cokolwiek wiem na ten temat, niestety po moim telefonie na infolinie skorygowałem moją domniemaną wiedzę na cokolwiek do minimum. Już teraz to kompletnie niczego nie rozumiem albo ta osoba która próbowała mi wcisnąć jakieś informacje też nie miała o tym zielonego pojęcia. Dokładnie tak jak z tym składaniem sprawozdania do KRS-u. Przecież jednostki nie prowadzące działalności gospodarczej nigdy takiego obowiązku nie miały.Ogólnie mówiła tak jak wszyscy, że potrzebny jest podpis kwalifikowany, że ilość tych podpisów uzależniona każdorazowo od danego stowarzyszenia, mówiła że można także spróbować profilem zaufanym, ale na pytanie czy może być to skan dokumentu wysłany przez profil zaufany to już niestety nic! Wspomniała też że jak wyślemy sprawozdanie do KRS-u to już nie będzie potrzeby ponownej wysyłki do US .
Pozdrawiam

jgk
Posty: 64
Rejestracja: wt 08 gru 2015, 20:17
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: jgk » śr 20 lut 2019, 13:46

To co pani powiedziała Ci odnośnie składania dokumentu tylko do KRS to faktycznie tak jest, bo od momentu wprowadzenia obowiązku składania dokumentów w formie elektronicznej, to KRS po otrzymaniu sprawozdania ma obowiązek przesłać ten dokument za nas do US.
Tak jak pisałem dopytałem chłopaków czy złożyli sprawozdanie i okazuje się że nie i nie mają zamiaru wykładać dużej kasy aby to zrobić.
Najciekawsze w tym wszystkim jest to że przepis wszedł w życie w zeszłym roku bodajże 1 października a ZOSP obudził się 25 01 2019 i wielce pisze pismo do ministerstwa.Jakaś kpina rychło w czas.Wynika z tego że w ogóle nie śledzą tego co ma związek z stowarzyszeniami od których pobierają kasę.

Topic author
jerzyski2
Posty: 47
Rejestracja: ndz 30 paź 2011, 14:34
OSP (gm., woj.): ochotnicza Straż Pożarna
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: jerzyski2 » czw 21 lut 2019, 07:30

Witam.
MOŻE KOMUŚ SIĘ TO PRZYDA !
Ja już jestem po wysłaniu wszystkich dokumentów do US (sprawozdanie finansowe +CIT 8) i nieprawdą jest że trzeba mieć drogie podpisy kwalifikowane i to jeszcze przez wszystkich członków zarządu. Można powiedzieć że nasz związek tylko straszy poza tym nic!
Dociekałem, dociekałem i znalazłem trop po którym udało się sprawę załatwić. Znalazłem taki artykuł z 15 lutego z którego jasno wynika że przy pomocy EPUAP także można i to bezpłatnie coś takiego wykonać: https://publicystyka.ngo.pl/jak-podpisa ... nego-epuap
Potem już tylko należy postępować zgodnie z instrukcją i bez problemu wysyłamy wniosek do US. Dla jasności nie dawało mi to spokoju i udałem się do mojego US celem zapytania o konieczność złożenia sprawozdania do KRS. I jednak według Pani z US, w dalszym ciągu my nie prowadzący działalności nie mamy takiego obowiązku. Tylko wpisani do krajowego rejestru sądowego przedsiębiorców taki obowiązek posiadają!
W skrócie:
1. Musimy założyć na EPUAP tak zwany profil zaufany (tego nie wiem do końca ale u nas założyliśmy tylko w trójkę: prezes, wiceprezes i skarbnik)
2. Następnie jedna osoba w ramach swojego profilu zakłada dodatkowe konto OSP na swoim profilu
3 Następny krok - zapraszamy do konta OSP wszystkich którzy będą ten podpis składać. oni muszą wyrazić zgodę na zaproszenie
4. Następnie tworzymy i dołączamy do konta OSP wszystkie dokumenty w formacie PDF i wysyłamy do US wybranego z listy dostępnej w EPUAP
Może jest to w wielkim skrócie i trzeba trochę pogłówkować ale jak ktoś ma trochę wiedzy dotyczącej poruszania się ogólnych tajnikach korzystania z dzisiejszych dobrodziejstw wysyłania czegokolwiek w formie elektronicznej to na pewno sobie z tym bez problemu poradzi.
Jednego tylko nie wiem, bo osoba w US także nie potrafiła mi tego wytłumaczyć, czy na pewno wszyscy członkowie zarządu muszą w EPUAP - profilem zaufanym taki podpis złożyć. U mnie na razie złożyliśmy tylko w trójkę, ale ważne że poszło i najwyżej będziemy wzywani do złożenia korekty.
Pozdrawiam

marcin_op
Posty: 526
Rejestracja: czw 07 lut 2008, 21:34
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: marcin_op » pt 01 mar 2019, 22:50

Ja mam w głowie inny pomysł, i za niedługo będę go testował.
Od 4.03.2019 r. wchodzą dowody osobiste tzw. elektroniczne, czyli z czipem. Jest informacja że nowe dowody będą posiadały funkcję podpisu elektronicznego. Ja osobiście 4.03 składam wniosek o nowy dowód osobisty, pewnie do 2 tyg. go dostanę i wtedy sprawdzę czy faktycznie można nim podpisywać dokumenty, jeżeli tak, to wszystkie osoby z zarządu wymienią dowody na nowe i będzie po problemie :)

Luis
Posty: 50
Rejestracja: wt 19 kwie 2016, 14:11
OSP (gm., woj.): Ochotnicza Straż Pożarna Płociczno
Kontakt:
Status: Offline

Re: PODPIS KWALIFIKOWANY

Post autor: Luis » pn 11 mar 2019, 20:12

jerzyski2 pisze:
czw 21 lut 2019, 07:30
Witam.
MOŻE KOMUŚ SIĘ TO PRZYDA !
Ja już jestem po wysłaniu wszystkich dokumentów do US (sprawozdanie finansowe +CIT 8) i nieprawdą jest że trzeba mieć drogie podpisy kwalifikowane i to jeszcze przez wszystkich członków zarządu. Można powiedzieć że nasz związek tylko straszy poza tym nic!
Dociekałem, dociekałem i znalazłem trop po którym udało się sprawę załatwić. Znalazłem taki artykuł z 15 lutego z którego jasno wynika że przy pomocy EPUAP także można i to bezpłatnie coś takiego wykonać: https://publicystyka.ngo.pl/jak-podpisa ... nego-epuap
Potem już tylko należy postępować zgodnie z instrukcją i bez problemu wysyłamy wniosek do US. Dla jasności nie dawało mi to spokoju i udałem się do mojego US celem zapytania o konieczność złożenia sprawozdania do KRS. I jednak według Pani z US, w dalszym ciągu my nie prowadzący działalności nie mamy takiego obowiązku. Tylko wpisani do krajowego rejestru sądowego przedsiębiorców taki obowiązek posiadają!
W skrócie:
1. Musimy założyć na EPUAP tak zwany profil zaufany (tego nie wiem do końca ale u nas założyliśmy tylko w trójkę: prezes, wiceprezes i skarbnik)
2. Następnie jedna osoba w ramach swojego profilu zakłada dodatkowe konto OSP na swoim profilu
3 Następny krok - zapraszamy do konta OSP wszystkich którzy będą ten podpis składać. oni muszą wyrazić zgodę na zaproszenie
4. Następnie tworzymy i dołączamy do konta OSP wszystkie dokumenty w formacie PDF i wysyłamy do US wybranego z listy dostępnej w EPUAP
Może jest to w wielkim skrócie i trzeba trochę pogłówkować ale jak ktoś ma trochę wiedzy dotyczącej poruszania się ogólnych tajnikach korzystania z dzisiejszych dobrodziejstw wysyłania czegokolwiek w formie elektronicznej to na pewno sobie z tym bez problemu poradzi.
Jednego tylko nie wiem, bo osoba w US także nie potrafiła mi tego wytłumaczyć, czy na pewno wszyscy członkowie zarządu muszą w EPUAP - profilem zaufanym taki podpis złożyć. U mnie na razie złożyliśmy tylko w trójkę, ale ważne że poszło i najwyżej będziemy wzywani do złożenia korekty.
Pozdrawiam
Jakie dokumenty wysłaliście w PDF ?
ODPOWIEDZ