Strona 1 z 1

Kalendarze- jak się rozliczyć

: czw 22 gru 2011, 17:28
autor: skulski5
Witam. Mam pytanie odnośnie kalendarzy strażackich. Jak sie z nich rozliczyć ? Kalendarze zakupił nam sponsor i jak to wpisać w księgowość? Zorganizowaliśmy zbiórkę pieniężną po wsi do puszek a kalendarze dawaliśmy w podziękowaniu. Czy każdemu kto ofiarował jakiś grosz,to powinniśmy na każdą osbę wypisać druk KP? Pomóżcie. Jak to rozliczyć

Re: Kalendarze- jak się rozliczyć

: czw 22 gru 2011, 18:04
autor: sloikk
również się dołączam do pytania, ponieważ dziś przyszły kalendarze i jutro chcemy je rozdawać. Może jakąś listę przygotować etc..

Re: Kalendarze- jak się rozliczyć

: czw 22 gru 2011, 19:35
autor: Sernik
My piszemy kwoty z nazwiskiem lub nr domu w zeszycie np. p. Kowalski - 10 zł. no i potem zliczamy i podpisują się na końcu zbierający w tym dniu do tego zeszytu i wprowadzamy całość jako darowizna mieszkańców w całej zebranej kwocie np. 3000 zł. i w następnej pozycji zakup kalendarzy na określoną kwotę

Re: Kalendarze- jak się rozliczyć

: pt 23 gru 2011, 00:12
autor: slawek.998
W naszej jednostce traktujemy to jako zbiórka uliczna i całą kwotę księgujemy w jednej pozycji.

Re: Kalendarze- jak się rozliczyć

: pt 23 gru 2011, 06:08
autor: Artur
Koledzy! tylko nie zapomnijcie o tym by dopisać obok ten przychód jako darowiznę i że jest przeznaczona na działalność statutową bo Urząd Skarbowy może się przyczepić i można zapłacić karę.

Re: Kalendarze- jak się rozliczyć

: pt 23 gru 2011, 19:21
autor: Banan
z zapisem jako zbiórka uliczna to bym uważał. nie wiem czy dobrze się orierntuje ale na takie coś chyba trzeba mieć pozwolenie. najbezpieczniej jest zrobić tak jak napisał slawek.998 czyli wystawić KP z zapisem dobrowolna wpłata na działalność statutową.

Re: Kalendarze- jak się rozliczyć

: ndz 25 gru 2011, 12:42
autor: fireman90
Kwestię zbiórek publicznych wyjaśniono m.in. tu http://www.fip.ngo.pl/x/69554
Przepisy co prawda z lat 30-tych, ale nowszych chwilowo nikt nie wymyślił (prócz chyba jednego rozporządzenia).
Sernik pisze:My piszemy kwoty z nazwiskiem lub nr domu w zeszycie np. p. Kowalski - 10 zł. no i potem zliczamy
U nas jest podobnie, a w sprawozdaniu finansowym na Walne przychód z tego tytułu wpisujemy w rubryce "darowizny i zbiórki publiczne"