Strona 2 z 2

Re: Finase w OSP

: ndz 24 lut 2013, 13:27
autor: acer
Doszły mnie słuchy że Wójtowie, Burmistrzowie chcą wprowadzić zmiany w utrzymywaniu OSP. Tzn np w Gminie jest 10 jednostek OSP budżet na te jednostki to 160.000 zł i Gmina ta kase podzieli na te jednostki i każda jednostka ma sie utzymać przez cały rok za te pieniądze. Czyli opłaty za paliwo, naprawy, ubezpieczenia itp. Wiąże się to z tym że zwiększy sie papierologia w OSP, wszystkie faktury trzeba bedzie zbierac i przedstawic w Gminie sie z nimi za przekazanie pieniedzy na gotowosc bojową. tylko co bedzie jak w danym roku bedzie duzo akcji i braknie kasy na paliwo Gmina nie chetnie bedzie chciała dac powie że trzeba było oszczędzać. Czy u was już to wprowadzają ?

Re: Finase w OSP

: ndz 24 lut 2013, 13:36
autor: darek1688
acer pisze:Doszły mnie słuchy że Wójtowie, Burmistrzowie chcą wprowadzić zmiany w utrzymywaniu OSP. Tzn np w Gminie jest 10 jednostek OSP budżet na te jednostki to 160.000 zł i Gmina ta kase podzieli na te jednostki i każda jednostka ma sie utzymać przez cały rok za te pieniądze. Czyli opłaty za paliwo, naprawy, ubezpieczenia itp. Wiąże się to z tym że zwiększy sie papierologia w OSP, wszystkie faktury trzeba bedzie zbierac i przedstawic w Gminie sie z nimi za przekazanie pieniedzy na gotowosc bojową. tylko co bedzie jak w danym roku bedzie duzo akcji i braknie kasy na paliwo Gmina nie chetnie bedzie chciała dac powie że trzeba było oszczędzać. Czy u was już to wprowadzają ?
U mnie coś takie coś jest od dwóch lat i co roku brakuje nam pieniędzy. Wtedy idzie pismo do gminy o zwiększenie (bo np. było dużo wyjazdów) i zwiększają pule. Łaski nie robią.

Re: Finase w OSP

: ndz 24 lut 2013, 13:45
autor: Kamil21
Doszły mnie słuchy że Wójtowie, Burmistrzowie chcą wprowadzić zmiany w utrzymywaniu OSP. Tzn np w Gminie jest 10 jednostek OSP budżet na te jednostki to 160.000 zł i Gmina ta kase podzieli na te jednostki i każda jednostka ma sie utzymać przez cały rok za te pieniądze. Czyli opłaty za paliwo, naprawy, ubezpieczenia itp. Wiąże się to z tym że zwiększy sie papierologia w OSP, wszystkie faktury trzeba bedzie zbierac i przedstawic w Gminie sie z nimi za przekazanie pieniedzy na gotowosc bojową. tylko co bedzie jak w danym roku bedzie duzo akcji i braknie kasy na paliwo Gmina nie chetnie bedzie chciała dac powie że trzeba było oszczędzać. Czy u was już to wprowadzają ?
heh a co jak zostanie coś z tych pieniędzy? to co na drugi rok przechodzą:)

Re: Finase w OSP

: ndz 24 lut 2013, 16:12
autor: acer
Z tego co sie orientuję to np Gmina ci da 20.000 zł a ty do 30 grudnia wydałeś 18.000 zł i jak przedstawiasz faktury w urzedzie to wiedza ze zostało ci 2.000 zł i musisz wrócic bo na drugi rok nie przechodza czyli najlepiej je wydac kupić sprzęt albo np Paliwo do samochodów albo do kanistrów zeby było na drugi rok w razie W.

Re: Finase w OSP

: ndz 24 lut 2013, 17:06
autor: slawek.998
Nigdzie nie pisze że tak ma być lecz jest to jedna z opcji finansowania OSP przez gminy.

Re: Finase w OSP

: pn 25 lut 2013, 10:57
autor: jarek.osp
U nas ten system funkcjonuje już od kilku lat i według mnie jest bardzo dobry. Jako skarbnik OSP prowadzę sobie w excellu ewidencję środków gminnych, bez ograniczeń mogę robić zakupy do 500zł, powyżej 500zł muszę zadzwonić do gminy w celu zrobienia zamówienia. Opisaną fakturę oddaje do gminy. Pula jest podzielona na paragrafu typu: materiały, usługi, telefon i jedyne co się z tym wiąże muszę pilnować aby na danym paragrafie mieć określoną sumę - jeżeli braknie w ciągu roku to pismo do gminy o przesunięcie między paragrafami. Jak braknie nam kasy to pismo z uzasadnioną prośbą i wójt zawsze co nieco dorzuci, jednak środki dodatkowe aby nie przeciągać wykorzystujemy głównie na paliwo. Jak zostanie - to w ostatnich dniach grudnia kupujemy jakieś wyposażenie, aby wykorzystać cały budżet.
Jak dla mnie takie rozwiązanie ma same zalety, w sumie to Zarząd OSP decyduje o przeznaczeniu tych środków i wydaje je praktycznie tak jak uważa za stosowne.

Re: Finase w OSP

: pn 25 lut 2013, 12:14
autor: acer
Czyli mam rozumiec np: na paliwo masz 6.000 zł, na usługi 2.000zł i na materiały 2.000 zł i raczej starasz sie nie pczekroczyc tej kwoty chyba że braknie na paliwo wtedy musisz. Jeszcze zapytam ile jest u ciebie jednostek w gminie ? jaki jest budzet i ile dostaliscie np na tamten rok czy na ten? ile macie na paliwo itp ? Jak byś mógł podac ze szczegułami to bede wdzięczny

Re: Finase w OSP

: pn 25 lut 2013, 13:13
autor: Raku
W mojej gminie tak jest i nie ma większych problemów. Wystarczy, że umowa jest dobrze skonstruowana np:

Dotacja celowa może być przeznaczona na sfinansowanie następujących wydatków z zakresu ochrony p.poż i ratownictwa:
pkt 3. zakup etyliny, oleju napędowego, olejów silnikowych, wody destylowanej i innych płynów eksploatacyjnych do samochodów, motopomp i innego sprzętu pożarniczego oraz remonty i naprawy samochodów pożarniczych

Po prostu są wypisane pkt na które OSP może przeznaczyć dotację, z jednoczesnym nie podawaniem kwoty (bo kto może przewidzieć ile wyda na paliwa itp), jeżeli OSP ma dotację np 10 tyś to te 10 tyś może przeznaczyć na same paliwa, może też przeznaczyć 2 zł. Dobry zapis w umowie i nie ma żadnego problemu.

Re: Finase w OSP

: pn 25 lut 2013, 13:38
autor: jarek.osp
Co do podziału to dokładnie tak jak mówisz to wygląda, w gminie mamy tylko 4 jednostki OSP. Tzn starasz się nie przekroczyć - źle to jest ujęte - to co nam trza to kupujemy, jak braknie kasy to piszemy prośbę z umotywowaniem o dodatkowe środki, ale te dodatkowe staramy się przeznaczać głównie na paliwo.

Re: Finase w OSP

: wt 26 lut 2013, 01:45
autor: tad30
Witam.
Gratuluję tym jednostkom OSP, które dostają tyle pieniążków ile im trzeba. Widać bogata gmina i ludzie w niej przychylni.
Pozdrawiam.

Re: Finase w OSP

: wt 26 lut 2013, 07:07
autor: OSP Nastazin
Do jarek.osp,a jaki macie budżet? chodzi o wszystkie 4 jednostki