Strona 1 z 1
Kompetencje i obowiązki Prezesa Gminnego i Powiatowego
: wt 10 paź 2006, 18:42
autor: Maneri
WItam serdecznie Druhny i Druhów,
zwracam się z wielką prośbą o pomoc. Proszę o podanie rozporządzeń, ustaw lub innych prawnych dokumentów w kwestii: Jakie kompetencje, obowiązki posiada Prezes Zarządu Gminnego, a jakie Powiatowego ?
Czy Prezes Zarządu Gminnego odpowiada za realizację budżetu OSP z kasy gminy?
Jak można odwołać Prezesa Gminnego? Czy ponosi on odpowiedzialność prawną lub inną? Co można zrobić jeśli Prezes Gminny uprawia samowolkę i wszystkie pieniądze kierują do swojej jednostki - nie będącej w KSRG, gdzie w Gminie są 2 inne w KSRG?
Proszę w miarę możliwości o odpowiedzi na emial:
maneri@wp.pl
Z góry serdecznie dziękuję. Pozdrawiamy
: śr 25 paź 2006, 22:22
autor: Tomasz Poręba
Te sprawy reguluje STATUT ZOSP RP:
http://www.zosprp.pl/php/index.php?mode ... d_dzial=37
Prezes Zarządu Oddziału Gminnego ZOSP RP nie odpowiada za realizacje budżetu OSP z kasy gminy za to odpowiada jednoosobowo Prezes OSP.
Pozdrawiam
: pn 30 paź 2006, 15:50
autor: Maneri
Panie Tomaszu, jak Prezes OSP odpowiada za budżet? U Nas jest tak, że aby dostać pare złotych trzeba mieć opinię Prezesa Gminego na wniosku do budżetu... doszło w tym roku nawet do sytuacji gdy ja składając wniosek do Gminej Komisji alkoholowej o dotacje na torbę medyczną musiałem mieć opinię Prezesowej ZGZOSPRP... dla mnie było to wtrącanie się tej kobiety w budżet alkoholówki, ale mniejsza z tym... Prosiłbym o jasną odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie
: pn 30 paź 2006, 20:19
autor: Tomasz Poręba
Chyba jednak nie zrozumiałem Druha:
miałem na myśli, że w pewnym sensie jset odowiedzialny za pozyskanie pieniędzy i tu może tą swoją odpowiedzialność podzielić również na inne osoby.
Myśląc o jednoosobowej odpowiedzialności za budżet myślałem o odpowiedzialności za prawidłowe wydatkowanie tych pieniędzy - już pozyskanych - z budżetu OSP. Jeżeli jeszcze nie o to chodzi to proszę o chwilę cierpliwości i dalsze naprowadzanie.
Sytuacja, którą Druh opisuje jest jakimś wewnętrznym prawem w tej konkretnej gminie. Nie żadnych innych praw, które regulowały by te kwestie. A swoją drogą to polecam lekturę opinii prawnej na temaf finansowania działaności OSP z budżetu gminy :
poz. 11 Zasady finansowania przez jednostki samorządu terytorialnego działalności ochotniczych straży pożarnych oraz formy przekazywania im składników majątkowych na :
http://www.zosprp.pl/php/index.php?mode ... ddzial=111
: wt 07 lis 2006, 15:36
autor: Maneri
Panie Tomaszu - czy Burmistrz może namaścić Prezesa Zarządu Gminnego jako osobę będącą odpiwedzialną za realizację budżetu gminy dotyczącą OSP???
U Nas tak jest i rodzi to taką o to sytuację, że Pani Prezes kieruje prawie 45% środków budżetowych do swojej jednostki - nie będącej w KSRG ! Moja jednostka jest głównym zapleczem dla PSP w Gminie - mamy cieknący dach, pusty samochód ( bez sprzętu ) i załamane ręcę. Nie możemy znaleść żadnych prawnych kruczków aby rozwiązać ten problem. Wystawiliśmy nawet swojego kandydata do wyborów na radnego bo tylko w tym widzimy nasze szanse i nie tylko bo chodzi tutaj o 2 jednostki KSRG.
Czy Zarząd Wojewódzki może wpłynąć jakoś na tą sprawę....
Pozdrawiam serdecznie
: czw 23 lis 2006, 14:14
autor: prezesbogdan
W takich przypadkach jak piszesz burmistrz może chcieć opinii prezesa Oddziału Gminnego. Problem jest tylko aby prezes nie działał stronniczo w takich sprawach. Burmistrz jest wykonawcą budżetu gminy i jeśli będzie chciał opinii w sprawach OSP to prezes powinien to zaopiniować.