![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zakup samochodu dla OSP
-
Topic author - Posty: 3
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: czw 22 maja 2008, 22:08
- Status: Offline
Zakup samochodu dla OSP
Mam pytanie. W bieżącym roku jednostka OSP planuje zakupić nowy samochód rat.-gasniczy. Częśc środków posiada Urząd Gminy natomiast ok. 40% jednostka. Jednostka ma środki z KSRG i dofinansowanie ze Związku OSP. Przetarg na zakup przeprowadzi UG. I moje pytanie brzmi... jak wglądac będzie sprawa faktury. Jednostka musi mieć na siebie żeby się rozliczyć ze środków ksrg... natomiast Gmina żeby dostać kredyt z funduszu ochrony środowiska. Jeśli ktos miał taki przypadek prosze o porade lub kontakt: marek.grzesiak@poczta.fm pozdrawiam wszystkich ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Zakup samochodu dla OSP
wszelkie rady udzielane są na forum aby przyszli uztykownicy mogli z nich tez skorzystac
Re: Zakup samochodu dla OSP
Druhowie
Rokrocznie mam doczynienia z tego typu problemami i chętnie znalazł bym jakieś rozwiązanie dla wszystkiech, choć to chyba nie możliwe ponieważ wszystko zależy jak została sformułowana umowa z WFOŚiGW, Urzędem Marszałkowskim itd. że nie wspomnę o różnej interpretacji przepisów przez poszczególne RIO...
Aby móc rozwiązać problem ustalmy zasady, których nie da się zmienić
1. F-ra musi być wystawiona na OSP - (oczywiście w przypadku korzystania z dotacji Związku)
2. Za przeprowadzenie postępowania odpowiada OSP
3. Wszelkie dokumenty związane z zadaniem podpisuje OSP
Różne rozwiązania poszczególnych pkt.
AD 1
- Niektórym z UG wystarczy zapis na f-rze "Płatnik Urząd Gminy"
- Są gminy, które pokrywają część kosztów poprzez dotacje dla OSP ale tutaj należy pamiętać o Art. 11 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- Jeżeli jest dotacja lub pożyczka z WFOŚiGW to należy dokładnie sprawdzić zapisy umowy. Często bywa tak że umowa zezwala na pokrywanie kosztów OSP. Jeżeli wnioskowane zadanie w WFOŚiGW jest nazwane "dotacja (pożyczka) na zakup XXXXXX dla OSP XXX" to sprawa jest dużo prostsza bo najczęściej do rozliczenia przyjmują f-ry wystawione na OSP. WFOŚiGW w temacie OSP raczej nie sprawia problemów (orientują się jak to wygląda) i nie napotkałem sytuacji w której konflikt zapisów pozbawił OSP dotacji. Podstawową sprawą jest to aby rozmawiać z osobami w WFOŚiGW, które będą to rozliczały wcześniej. Nie należy pozostawiać sprawy do dnia otrzymania f-ry. Zawsze można sporządzić aneks do umowy.
- Gorzej jest z Urzędem Marszałkowskim - tam czasem nie da się "odkręcić" zapisanych już zasad finansowania dlatego o konieczności f-ry na OSP trzeba rozmawiać już na etapie Wniosku. Spotkałem sporo przypadków, w których OSP czy też UG musiała zrezygnować z dotacji (wybierała wtedy z której zrezygnować / Związkowej czy z Urzędu tak aby sprostać zasadom określonym przez jedną ze stron)
- Pamiętajmy również o stawce vat
AD 2
Za przeprowadzenie postępowania odpowiada OSP a jeżeli przetarg ma prowadzić UG to musi mieć pełnomocnictwo na podstawie Ar. 15 ust. 2 Ustawy PZP. Zakreses pełnomocnictwa można rozszerzyć do podpisania umowy włącznie. Ważne aby zadanie nazwać "dostawa samochodu r-g xxxxxx dla OSP xxxx" Ponadto warto zapis umowy dot. płatności określić w sposób; "zamawiający zapewni zapłatę na konto..... " a nie zamawiający zapłaci ..." ponieważ kwotę dotacji płaci Związek.
Tu wszystko jest jasne i f-ra na OSP jest jak najbardziej na miejscu
AD 3
Pomimo tego, na danym terenie UG jest "jakby" organizacją nadrzędną OSP to w dokumentach dot dotacji większość dokumentów przyjmowanych jest jedynie z podpisem OSP. Pamiętajmy o tym przy protokołach odbioru, f-rach czy co najważniejsze cesji przekazania dotacji.
pozdrawiam i chętnie poczytam o konkretnych przykładach rozwiązania problemu współfinansowania.
Rokrocznie mam doczynienia z tego typu problemami i chętnie znalazł bym jakieś rozwiązanie dla wszystkiech, choć to chyba nie możliwe ponieważ wszystko zależy jak została sformułowana umowa z WFOŚiGW, Urzędem Marszałkowskim itd. że nie wspomnę o różnej interpretacji przepisów przez poszczególne RIO...
Aby móc rozwiązać problem ustalmy zasady, których nie da się zmienić
1. F-ra musi być wystawiona na OSP - (oczywiście w przypadku korzystania z dotacji Związku)
2. Za przeprowadzenie postępowania odpowiada OSP
3. Wszelkie dokumenty związane z zadaniem podpisuje OSP
Różne rozwiązania poszczególnych pkt.
AD 1
- Niektórym z UG wystarczy zapis na f-rze "Płatnik Urząd Gminy"
- Są gminy, które pokrywają część kosztów poprzez dotacje dla OSP ale tutaj należy pamiętać o Art. 11 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- Jeżeli jest dotacja lub pożyczka z WFOŚiGW to należy dokładnie sprawdzić zapisy umowy. Często bywa tak że umowa zezwala na pokrywanie kosztów OSP. Jeżeli wnioskowane zadanie w WFOŚiGW jest nazwane "dotacja (pożyczka) na zakup XXXXXX dla OSP XXX" to sprawa jest dużo prostsza bo najczęściej do rozliczenia przyjmują f-ry wystawione na OSP. WFOŚiGW w temacie OSP raczej nie sprawia problemów (orientują się jak to wygląda) i nie napotkałem sytuacji w której konflikt zapisów pozbawił OSP dotacji. Podstawową sprawą jest to aby rozmawiać z osobami w WFOŚiGW, które będą to rozliczały wcześniej. Nie należy pozostawiać sprawy do dnia otrzymania f-ry. Zawsze można sporządzić aneks do umowy.
- Gorzej jest z Urzędem Marszałkowskim - tam czasem nie da się "odkręcić" zapisanych już zasad finansowania dlatego o konieczności f-ry na OSP trzeba rozmawiać już na etapie Wniosku. Spotkałem sporo przypadków, w których OSP czy też UG musiała zrezygnować z dotacji (wybierała wtedy z której zrezygnować / Związkowej czy z Urzędu tak aby sprostać zasadom określonym przez jedną ze stron)
- Pamiętajmy również o stawce vat
AD 2
Za przeprowadzenie postępowania odpowiada OSP a jeżeli przetarg ma prowadzić UG to musi mieć pełnomocnictwo na podstawie Ar. 15 ust. 2 Ustawy PZP. Zakreses pełnomocnictwa można rozszerzyć do podpisania umowy włącznie. Ważne aby zadanie nazwać "dostawa samochodu r-g xxxxxx dla OSP xxxx" Ponadto warto zapis umowy dot. płatności określić w sposób; "zamawiający zapewni zapłatę na konto..... " a nie zamawiający zapłaci ..." ponieważ kwotę dotacji płaci Związek.
Tu wszystko jest jasne i f-ra na OSP jest jak najbardziej na miejscu
AD 3
Pomimo tego, na danym terenie UG jest "jakby" organizacją nadrzędną OSP to w dokumentach dot dotacji większość dokumentów przyjmowanych jest jedynie z podpisem OSP. Pamiętajmy o tym przy protokołach odbioru, f-rach czy co najważniejsze cesji przekazania dotacji.
pozdrawiam i chętnie poczytam o konkretnych przykładach rozwiązania problemu współfinansowania.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: czw 26 cze 2008, 07:51
- Status: Offline
Re: Zakup samochodu dla OSP
Witam,
Ja mam takie pytanie. Chcemy zakupić samochód za około 80 tys. Gmina dofinansuje nam połowę.
Samochód jest odkupywany od innej jednostki. Jak zrobić, aby nie trzeba było robić przetargu?
Pozdrawiam
Ja mam takie pytanie. Chcemy zakupić samochód za około 80 tys. Gmina dofinansuje nam połowę.
Samochód jest odkupywany od innej jednostki. Jak zrobić, aby nie trzeba było robić przetargu?
Pozdrawiam
Re: Zakup samochodu dla OSP
Witam
Niestety kwota na ten rok to 53 746 zł netto tak więc bez przetargu sie nie da chyba że...
Ja bym jednak zrobił szybkie postępowanie i już - możecie zrobić inną formę postępowania niż nieograniczony choć myślę że w nieograniczonym też jest parę wyjść i obrony przed sprowadzanym złomem.
Gdybyście mieli już konkretne pytania jestem w miarę możliwego czasu do dyspozycji
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu
Niestety kwota na ten rok to 53 746 zł netto tak więc bez przetargu sie nie da chyba że...
Ja bym jednak zrobił szybkie postępowanie i już - możecie zrobić inną formę postępowania niż nieograniczony choć myślę że w nieograniczonym też jest parę wyjść i obrony przed sprowadzanym złomem.
Gdybyście mieli już konkretne pytania jestem w miarę możliwego czasu do dyspozycji
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu
-
- Posty: 67
- Rejestracja: czw 26 cze 2008, 07:51
- Status: Offline
Re: Zakup samochodu dla OSP
Leon - dzięki za info, na pewno skorzystam jak będe potrzebował.
Teraz mam jeszcze takie pytanie - A co, jeśli samochód sprzedawany byłby w formie przetargu? Czy wtedy dało by się w nim uczestniczyć z pieniędzmi od burmistrza, czy raczej nie?
Teraz mam jeszcze takie pytanie - A co, jeśli samochód sprzedawany byłby w formie przetargu? Czy wtedy dało by się w nim uczestniczyć z pieniędzmi od burmistrza, czy raczej nie?