Etat kierowcy

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.

dzbi
Posty: 9
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: śr 07 maja 2008, 21:50
Status: Offline

Re: Etat kierowcy

Post autor: dzbi »

witajcie
zabrakło kilku informacji np.
pojazdem uprzywilejowany jest ten który wysyła niebieskie bądź czerwone sygnały świetlne wraz z sygnałami dźwiękowymi
pojazd pożarniczy w momencie nie wysyłania w/w sygnałów jest zwykłym pojazdem i kierować nim może każda osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje
etat kierowcy OSP w UM jest prawnie nie legalnym jestem po szkoleniu zrobionym przez Wyższą Szkołę Administracji Samorządowej w Warszawie i tam wyraźnie zostało powiedziane że umowa może być tylko w takiej formie umowa zlecenie umowa o dzieło w jednym i drugim przypadku należy wytyczyć zakres obowiązków stanowisko to konserwator sprzętu p.poż
a dlatego tak jest ponieważ żeby być jakimkolwiek pracownikiem zatrudnionym bezpośrednio przez gminę należy przejść szkolenie urzędnika samorządowego a żeby się dostać na szkolenie należy spełnić odpowiednie wymagania chyba że ktoś je spełnia i ma szkolenie wtedy może być zatrudniony na umowę o pracę na jakimkolwiek stanowisku np. sprzątaczka, kierowca
to tak w lekkim skrócie
co do pierwszej informacji do dotyczy także policji oznakowanej nieoznakowanej jeżeli jadą za wami z fotokamerą i tak samo łamią przepisy ruchu drogowego jak wy kierowca radiowozu podlega tej samej karze co wy, należy zgłosić ich dyspozytorowi zabezpieczenie nagrań z fotokamery a w sądzie tłumaczyć np. tak uciekałem przed goniącym pojazdem proszę mnie ukarać za pierwsze wykroczenie
4 sprawy wygrane w sądzie o których wiem
pozdrawiam

homonciak27
Posty: 9
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:07
OSP (gm., woj.): Bełchatów Łódzkie
Status: Offline

Re: Etat kierowcy

Post autor: homonciak27 »

Witam druhowie, troszkę się naszukałem ale znalazłem mnie interesujący temat więc proszę o kilka odpowiedzi.
Jestem prezesem jednostki OSP będącej na terenie miasta.
Wyjazdy do akcji ratowniczo - gaśniczych w 2011 roku to 231, zabezpieczeń operacyjnych terenu miasta 37.
Jesteśmy w KSRG od 1995 roku posiadamy 3 samochody, 2 średnie i jedno lekkie. To może tyle co do danych na temat jednostki, teraz w czym rzecz. Posiadamy dwóch kierowców którzy są zatrudnieni na umowę zlecenie przez urząd miasta jako kierowca - konserwator pobierają wynagrodzenie w wysokości 400 zł.miesiąc, Mamy również 3 kierowców rezerwowych, my nazywamy bardziej ich weekendowych ponieważ są kierowcami i po prostu 6 dni w tygodniu ich nie ma. Zostałem jako prezes wezwany do urzędu wraz z prezesem zarządu miejskiego i zostałem poinformowany przez kierownika z urzędu miasta (osoba która jest odpowiedzialna z ramienia um bezpośrednio) że od 2012 roku rezygnuje z w/w umów dla kierowców, stwierdzając fakt że mamy przecież 3 kierowców rezerwowych. Tłumaczyłem że tych ludzi 6 dni w tygodniu nie ma i że nie mając tych umów jednostka po prostu przestanie wyjeżdżać do akcji. Wtedy stwierdził że jeżeli nie wyjedziemy do poniesiemy konsekwencję z tego tytułu (możliwość wnioskowania od wydalenie z KSRG).Teraz tak, jakie mam podstawy prawne by prowadzić dalsze rozmowy na temat kierowców - by zostawić te umowy??? Dodam że stwierdził że jeżeli on utrzyma te umowy to nam od sierpnia nie kupi paliwa. Podpiera się tym że ma mały budżet że mu rada go ucięła, tylko że od ani radnych, ani komisji prawa i porządku publicznego nie dostaliśmy żadnego sygnału że coś jest nie tak. Naturalnym jest że jeżeli jest jakiś problem w budżecie to zostaje wezwany prezes i przedstawia takie argumenty by ten budżet utrzymać, tym bardziej że jesteśmy w mieście które liczy prawie 70 tyś mieszkańców.
Pieniędzy nie ma na nic dosłownie. Co dalej robić???
Ze strażackim pozdrowieniem

kronikarz
Posty: 244
Rejestracja: ndz 23 sie 2009, 12:08
Status: Offline

Re: Etat kierowcy

Post autor: kronikarz »

Nasza jednostka również jest zlokalizowana w mieście. Wyjazdów mamy trochę mniej bo około 70. Mamy 2 kierowców na etatach i 4 rezerwowych na 2 samochody w jednostce. Nikt nie robi problemu a wręcz namawiają do przeszkolenia większej ilości kierowców. Samochód powinien być przydzielony konkretnej osobie która będzie dbała i rozliczała paliwo bo jeżeli nie będzie kierowców na etacie to kto będzie rozliczał karty paliwowe? Trochę dziwna jest ta sytuacja. Można pozostawić sprawę do najbliższego rozliczenia kart i powiedzieć że w związku z brakiem posiadania umowy dla kierowców nie ma chętnych do zajmowania się tą sprawą. Można również wystosować pismo do KP PSP że w związku z brakiem podpisania umowy z kierowcą aktualnie jednostka nie gwarantuje pełnej gotowości bojowej. Proponuję pozostawić umowy a w sierpniu jak nie będzie pieniędzy na paliwo zgłosić w KP PSP wycofanie jednostki ze względu na brak paliwa.

homonciak27
Posty: 9
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:07
OSP (gm., woj.): Bełchatów Łódzkie
Status: Offline

Re: Etat kierowcy

Post autor: homonciak27 »

Tak tylko że na obecną chwilę ja nie mam w jednostce żadnego kierowcy i tu jest problem, co do pomocy PSP hm, prowadząc rozmowę odniosłem wrażenie że chyba za bardzo nie chcą się mieszać. Jest taka sytuacja że nawet nie chcą nam rozbudować narzędzi hydraulicznych, a tłumaczenie że w razie wypadku (jeżeli chodzi o zabezpieczenie miasta) nożyco rozpieraki mogą nie wystarczyć, pan kierownik twierdzi że jesteśmy tylko ochotnikami...
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat