Strona 1 z 1
Dotacja dla OSP
: wt 13 kwie 2010, 10:04
autor: woj409
Witam kolegów druhów.Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób jest wygodniej rozliczać się z gminą z kosztów utrzymania jednostki OSP?Czy przez sukcesywne rozliczanie faktur(refakturowanie i noty obciążeniowe) czy przez otrzymanie dotacji rocznej od gminy(miasta) i rozliczanie się z zgodnie z umową (kwartalnie czy półrocznie) ? Jeśli ktoś ma doświadczenie w tej drugiej formie proszę o kontakt
Re: Dotacja dla OSP
: wt 13 kwie 2010, 19:25
autor: sedi
nie mam doświadczenia z 2 formą ale myślę że najlepsze jest bieżące rozliczanie wszystkie papierki na bieżąco.
My szczerze pieniędzy nawet nie dotykamy idzie zamówienie gostek z gminy szuka i zamawia i płaci a my dostajemy sprzęt.
Re: Dotacja dla OSP
: sob 26 mar 2011, 10:49
autor: guzik132
Mam pytanie odnośnie możliwości otrzymania dotacji na zakup lub remont sprzętu pożarniczego z budżetu powiatu. Czy może ona być udzielona na podstawie art. 219 ust. 2 ustawy o finansach publicznych "Z budżetu jednostki samorządu terytorialnego mogą być udzielane dotacje
przedmiotowe również innym podmiotom niż wymienione w ust. 1, o ile odrębne przepisy tak stanowią" w powiązaniu z art. 32 ust. 3b ustawy o ochronie przeciwpożarowej "Jednostki samorządu terytorialnego mogą przekazywać ochotniczym strażom pożarnym środki pieniężne w formie dotacji" oraz oraz art. 29 tejże ustawy: Koszty funkcjonowania jednostek ochrony przeciwpożarowej pokrywane są z:1) budżetu państwa,2) budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Czy powyższe zapisy odnoszą się tylko i wyłącznie do gminy?