Regulamin pracy Zarządu OSP

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.

pg998
Posty: 1
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: wt 01 lut 2011, 14:57
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: pg998 »

Witam, czy jest możliwe aby jedna osoba pełniła dwie funkcje w zarządzie OSP (np. skarbnik + gospodarz lub inna kombinacja)?
Awatar użytkownika

seligow
Posty: 679
Rejestracja: pn 15 mar 2010, 13:31
OSP (gm., woj.): Seligów woj.Łódzkie
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: seligow »

pg 998, raczej takie coś nie jest możliwe. Zarząd to zarząd, każdy ma swoją funkcję...
Ostatnio zmieniony pt 27 maja 2011, 10:40 przez seligow, łącznie zmieniany 1 raz.
Starszy sikawkowy
Awatar użytkownika

Jarek
Posty: 308
Rejestracja: wt 28 gru 2010, 12:44
OSP (gm., woj.): Dolice (Gmina Dolice, woj. Zachodniopomorskie)
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: Jarek »

seligow pisze:
"Wzorcowy Statut OSP"

Do aspirancik - Niech wybiorą kogoś innego, a później zebranie zarządu i wchodzisz Ty... Pewien nie jestem, ale chyba da się to zrobić w ten sposób i będzie wg. przepisów.
Chyba niestety nie da się tak.

Na zebraniu członkowie wybierają zarząd. Na tym samym zebraniu zarząd przydziela określone funkcje poszczególnym osobą. A następnie członkowie zebrania udzielają absolutorium dla nowego zarządu. Czyli że zgadzają się by zarząd miał taką "postać" a nie inną. Więc raczej kiepski pomysł.

Moim zdaniem pisemne oświadczenie wystarczy. Jak Ktoś zgłosi Twoją kandydaturę i Cię wybiorą.

bartex
Posty: 7
Rejestracja: ndz 30 sty 2011, 14:14
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: bartex »

Witam pomysł nawet niezły z tym regulaminem. I własnie w zwiazku z tym ze ktos cos takiego napisał mam pytanie, czy autor tego regulaminu korzystał z jakiejs sciagu, tz. czy sa jakies akty prawne precyzujace funkcje czlonkow zarzadu. pozdrawiam

ospp23
Posty: 9
Rejestracja: wt 15 mar 2011, 12:04
OSP (gm., woj.): Pokój, Opolskie
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: ospp23 »

mam pytanie czy Obowiązki mogą wisieć na tablicy informacyjnej w OSP dla wiadomości ludzi?
Awatar użytkownika

pierre_hp
Posty: 13
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 22:36
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: pierre_hp »

Druhu SELIGOW. Statut wzorcowy tzn Statut Przykładowy. Ilość osób w składzie Zarządu jest określona dokładnie w Statucie danej OSP i może się nieznacznie różnić. Ilość osób i skład Zarządu zatwierdza Walne Zebranie i wcale nie jest tak jak piszesz ".. niech wybiorą kogoś innego a potem zebranie Zarządu i wchodzisz.." Otóż jeśli wybiorą kogoś innego to znaczy że na Walnym Zebraniu została ta osoba zaakceptowana i ustalony stan ilościowy i osobowy Zarządu. Zarząd sam nie może zwiększyć ustalonej przez "Walne" ilości i składu Zarządu, a jedynie dokooptować w miejsce rezygnujących, odwołanych lub odchodzących z różnych przyczyn ze składu Zarządu w czasie kadencji druhów w wysokości do 1/3 ustalonego ilościowo składu. Tzn. jeśli "Walne"ustaliło skład w ilości 7 druhów, to w czasie kadencji Zarząd może dokooptować do swego składu w miejsce odchodzących z różnych przyczyn maksymalnie 2 osoby.
Awatar użytkownika

seligow
Posty: 679
Rejestracja: pn 15 mar 2010, 13:31
OSP (gm., woj.): Seligów woj.Łódzkie
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: seligow »

seligow pisze:
Niech wybiorą kogoś innego, a później zebranie zarządu i wchodzisz Ty...
Dogi pierre_hp nie zrozumiałeś mnie. Chodzi o taką sytuacje: wg statutu jednostki XYZ w zarządzie może zasiadać 7 os. Na zebraniu nie mógł z przyczyn osobistych (np. choroba) pojawić się druh NN, murowany kandydat na naczelnika (10 lat stażu naczelnika, kursy i doświadczenie). W takiej sytuacji wybieramy 7 os. wraz z naczelnikiem, który później ustępuje na rzecz pana NN. Naciągane, ale zgodne z prawem i żaden sąd się nie przyczepi...
Starszy sikawkowy
Awatar użytkownika

pierre_hp
Posty: 13
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 22:36
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: pierre_hp »

Witaj druhu SELIGOW.
Zrozumiałem dobrze. Gdybyś przeczytał mój tekst to zauważyłbyś, że napisałem iż Zarząd może dokooptowac w miejsce osób ustępujących ( rezygnujących z pracy w Zarządzie z różnych powodów ). Jeśli więc ten "inny" wybrany złoży pisemną rezygnację, a Zarząd ją przyjmie, to oczywiście w to miejsce można dokooptowac inną osobę ( np. kandydata który nie mógł byc na "Walnym" ale wyraził zgodę na objęcie danej funkcji ). Oczywiście w formie uchwał, osobno o odwołaniu i osobno o powołaniu. Jest to zgodne ze statutem.
Pozdrawiam serdecznie druhów.
Awatar użytkownika

casec
Posty: 25
Rejestracja: wt 03 maja 2011, 13:23
OSP (gm., woj.): OSP Wieliczka, gm. Wieliczka, woj. Małopolskie
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: casec »

pg998 pisze:Witam, czy jest możliwe aby jedna osoba pełniła dwie funkcje w zarządzie OSP (np. skarbnik + gospodarz lub inna kombinacja)?
Moim zdaniem jest jeżeli walne ustanowiło skład osobowy w postaci 5 członków, to jedna z osób (jeżeli da radę) może wykonywać obowiązki skarbnika i gospodarza, ale nie inaczej.

DanielOSP
Posty: 255
Rejestracja: śr 23 lis 2011, 20:03
OSP (gm., woj.): warmińsko-mazurskie
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: DanielOSP »

Odnośnie Regulaminu Pracy Zarządu OSP, czy określając zadania poszczególnych członków Zarządu należy wziąć pod uwagę jakieś inne akty prawne niż Statut OSP? Czy są jakieś inne akty prawne, które określają co należy do obowiązków poszczególnych osób, czy tez każda jednostka może przypisywać zadania członkom wg indywidualnych potrzeb OSP? Czy jest gdzieś określone w jakim okresie czasu od zebrania sprawozdawczo-wyborczego należy go przyjąć?

korsarz
Posty: 41
Rejestracja: ndz 21 lis 2010, 14:05
OSP (gm., woj.): Bochotnica,lubelskie
Status: Offline

Re: Regulamin pracy Zarządu OSP

Post autor: korsarz »

Witam.
W mojej jednostce sekretarz zrezygnował z pełnienia swojej funkcji. Zarząd niepowołań nikogo na jego miejsce. W takiej sytuacji kto podpisuje legitymacje i Plan działalności na rok 2012 Ochotniczej Straży Pożarnej?
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat