Strona 1 z 1

BIP i księgowa w OSP

: wt 01 mar 2011, 22:47
autor: QRT
Witam byłem ostatnio na takim szkoleniu z zakresu "Zarządzanie organizacją pozarządową" dowiedziałem się tam wielu ciekawych rzeczy np każde stowarzyszenie musi mieć Biuletyn Informacji Publicznej ewentualnie może być to strona internetowa z najważniejszymi danymi. Jako że OSP jest stowarzyszeniem również musi taki BIP posiadać. Podstawą prawną jest konstytucyjna zasada jawności określona w art. 61 Konstytucji, wskazująca, iż „Obywatel ma prawo do informacji o działalności (…)” więcej na www.standardy-ngo.pl . Ale to jest mniejszy problem od tego roku stowarzyszenie musi mieć pełną księgowość zaznaczam że to jest uchwała wchodząca w życie 01.01.2011 roku więc nowość ;-). Czeka mnie ogrom zmian w naszej OSP. Do tego dochodzi ustawa o ochronie danych osobowych więc muszę pozbierać nowe deklaracje członkowskie z adnotacją, że zgadam się na przetwarzanie danych osobowych itd... Proszę o komentarze i ewentualną pomoc jak rozwiązać tą sprawe z księgową jak to jest u Was. Pozdrawiam

Re: BIP i księgowa w OSP

: śr 02 mar 2011, 09:35
autor: seligow
1. Nie wiem czy BIP jest potrzebny w OSP, ponieważ wszystkie środki inwestowane z budżetu gminy są zamieszczane w internecie, w sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy. Władze OSP można znaleźć w e-krs. A co więcej można napisać w biuletynie?
2. Co do pełnej księgowości to z tego co wiem dotyczy jednostek prowadzących działalność gospodarczą, chyba że coś się zmieniło.
3. Ochrona danych to łatwiej na zebraniu zrobić pismo że "Wyrażam zgodę... itd." listę pod spodem i podpisy

Re: BIP i księgowa w OSP

: śr 02 mar 2011, 18:48
autor: Ksiegowy
Pełną księgowość trzeba było prowadzić już i wcześniej tylko nikt tego nie robił lub bardzo, bardzo rzadko. I nie ma zanczenia czy jest prowadzona działalność godpodarcza czy nie. BIP też powinien być oczywiście. Tylko skąd brać na to pieniądze. Miesięcznie pełna księgowość kosztuje w biurze rachunkowym minimalnie myślę jakieś 800-900 PLN z racji że niewiele się dzieje, niewiele dokumentów. Może jak ktoś ma układy w wyjątkowych sytuacjach mniej. Utrzymanie strony BIP 400 PLN rocznie. Skąd na to brać? A gdzie sprzęt umundurowanie itp.... Pozdrawiam