Strona 1 z 1
Pytanie
: pn 02 kwie 2012, 17:35
autor: DyzioN
Witam Serdecznie. Jestem ochotnikiem w swojej jednostce już około 5 lat. Jesteśmy jednostką gminna oraz należymy do KSRG. Chciałbym sie dowiedzieć czy ja jako zwykły strażak bez jakiegoś kierowniczego stanowiska w swojej jednostce mogę sie starać o jakiekolwiek dofinansowanie dla swojej straży?? Oczywiście nie chodzi mi tu o to ze to mają być bardzo wielkie kwoty bo wiadomo ze nie jest to takie łatwe lecz chodzi mi o jakieś drobne kwoty przeznaczone na zakup niezbędnych sprzętów. Chodzi mi tu jakie są potrzebne dokumenty co bym musiał zrobić?? Jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ zależy mi na dobrym wizerunku naszej straży. Wkurza mnie to jak jeździmy na wszelkiego typu akcje i nie mamy odpowiednich sprzętów typu radiotelefony, latarki itp(długo by wymieniać) Niektórzy z was pewnie pomyślą dlaczego ja jako zwykły ochotnik zwracam sie z taka prośbą do was. Odpowiedz jest krótka. Mam dość wysłuchiwania od góry czego to nie będziemy mieli i czego nie kupią. a jak dotychczas to nic z tym nie robią tylko są obietnice.
Proszę o wskazówki.
Pozdrawiam DyzioN
Re: Pytanie
: pn 02 kwie 2012, 17:53
autor: Fistach
Starać o dofinansowanie czy przekazanie sprzętu może się każdy niezaleznie od funkcji czy ile jest w OSP. Co do wiedzy to powinieneś się znać na tym co chcesz pozyskać oraz na tym jak niektórych podejść

Jedna firma da Ci kasę a inna da Ci swój produkt i trzeba ocenić co od niej dostaniesz. Jeżeli chodzi o sfinalizowanie tej nazwijmy to "tranzakcji" to tu wchodzi w rolę (zazwyczaj) np. prezes czy naczelnik bo musi podpisać jakieś podanie albo umowę przekazania, chociaż ja kiedyś sam podpisywałem, że sprzęt został przekazany. Dobrze by było żebyś jednak dał znać zarzadowi, że się starasz coś od firmy X czy Y pozyskać.
Swoją drogą może swoim zachowaniem również ich zachęcisz do działania:)
W polu temat wpisz coś konkretniejszego a nie słowo pytanie bo za chwilę nie będzie nic można znaleźć.
Re: Pytanie
: pn 02 kwie 2012, 18:12
autor: DyzioN
Mam taką nadzieję że jak zobaczą że "młodzi" sie bardziej starają od nich to może sie trochę zmobilizują chociaż w to wątpię. Oczywiście w stosownym czasie poinformuję zarząd o moich i kolegów zamiarze. Jeśli chodzi o firmy to chodzi o firmy zajmujące sie sprzętem dla pożarnictwa czy o instytucje zajmujące się przekazywaniem sprzętu bądź przekazaniem funduszy?? Jak się do nich odzywać jakie są potrzebne dokumenty i od czego najlepiej zacząć?? Zdaje sobie sprawę ze moje pytania mogą być troszkę denne aczkolwiek zapał mój dążenia do celu jest ogromny a wiedza na ten temat jest znikoma.
Re: Pytanie
: pn 02 kwie 2012, 18:20
autor: Fistach
DyzioN pisze:Mam taką nadzieję że jak zobaczą że "młodzi" sie bardziej starają od nich to może sie trochę zmobilizują chociaż w to wątpię. Oczywiście w stosownym czasie poinformuję zarząd o moich i kolegów zamiarze. Jeśli chodzi o firmy to chodzi o firmy zajmujące sie sprzętem dla pożarnictwa czy o instytucje zajmujące się przekazywaniem sprzętu bądź przekazaniem funduszy?? Jak się do nich odzywać jakie są potrzebne dokumenty i od czego najlepiej zacząć?? Zdaje sobie sprawę ze moje pytania mogą być troszkę denne aczkolwiek zapał mój dążenia do celu jest ogromny a wiedza na ten temat jest znikoma.
Na początek przeglądnij forum bo jest sporo materiałów co od kogo i na co - przez ten czas zdążysz nabrać trochę doświadczenia i samemu zaczniesz uderzać do lokalnych biznesów.
Pisanie do firm sprzedających sprzęt ppoź jest generalnie skazane na niepowodzenie - nikt nie da Ci za darmo czegoś z czego się utrzymuje a jest to przeznaczone dla straży pożarnych.