Zakup sprzętu / księgowania

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.

Topic author
annaspiewak
Posty: 4
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: śr 20 lut 2013, 09:42
Status: Offline

Zakup sprzętu / księgowania

Post autor: annaspiewak »

Witam serdecznie. Zacznę od tego, że jestem księgową ale laikiem jeśli chodzi o księgowania w OSP. Znajomy prezes OSP poprosił mnie o pomoc / poradę jak ma zaksięgować zakup sprzętu do ratownictwa medycznego LUKAS. Przedłożył mi umowę (3 strony: OW ZOSP RP, Gmina, OSP) na podstawie której Gmina przekazuje część środków na dofinansowanie zakupu, sprzęt - faktura jest na OSP, resztę kwoty płaci OW ZOSP RP. Wiem jak by to zrobić (tzn. zaksięgować) w PSP ale nie mam pojęcia jak w OSP. Znajomy mowi mi o książce skarbnika? Jak zaewidencjonować dofinansowanie z OW ZOSP RP? jak zaprowadzić ewidencję zakupionego środdka trwałego. Bardzo proszę o podpowiedź od A do Z jak dla laika. Z góry dziękuje za pomoc i wyrozumiałość co do mej niewiedzy :)

jarek.osp
Posty: 36
Rejestracja: czw 17 maja 2012, 12:09
OSP (gm., woj.): Łodygowice (Śląskie)
Status: Offline

Re: Zakup sprzętu / księgowania

Post autor: jarek.osp »

Ja prowadzę w OSP pełną księgowość i w sumie z tego co wiem to każda OSP powinna prowadzić pełną księgowość. LUKAS to prędzej sprzęt do ratownictwa technicznego ale to tak na marginesie.

Jak wygląda przekazanie przez gminę środków? Jest to dotacja celowa na rachunek bankowy OSP? Dostawcą sprzętu jest OW ZOSP RP?
Awatar użytkownika

seligow
Posty: 679
Rejestracja: pn 15 mar 2010, 13:31
OSP (gm., woj.): Seligów woj.Łódzkie
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zakup sprzętu / księgowania

Post autor: seligow »

jarek.osp pisze:z tego co wiem to każda OSP powinna prowadzić pełną księgowość
:shock:
Tyle razy wałkowane a tu kolejny kwiatek...
Jeżeli OSP nie prowadzi działalności gospodarczej, to OSP nie musi prowadzić pełnej księgowości
Amen