problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzadu
-
Topic author - Posty: 3
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: śr 10 kwie 2013, 15:56
- Status: Offline
problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzadu
Witam mamy problem w naszej osp. Po ostatnich wyborach do zarządu usuneliśmy stary zarząd włącznie z prezesem.Problem tkwi w tym, iż stary prezes nie chce się z nami spodkać i przekazać nam dokumentacji sprzętu oraz ksiąg ewidencji. sprawa jest poważna ponieważ członkowie nowego zarządu nie byliśmy dopuszczani do tych ksiąg, wiemy tylko wzrokowo co było na stanie ale po wizycie w urzędzie dowiedzieliśmy się o sprzęcie ,który powinien być na stanie osp ,ale go tam nie ma .Proszę o poradę jak tę sprawę ugryźć. W grę wchodza pieniądze , a żaden z nas nie chce odpowiadać finansowo za sprzęt którego nie ma, nie z naszego powodu. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc z waszej strony , bo taka sytuacja zdarzyła się chyba po raz pierwszy w osp.Pozdrawiam
-
- Posty: 16
- Rejestracja: wt 16 sie 2011, 14:01
- OSP (gm., woj.): Lichnowy/pomorskie
- Status: Offline
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
Proponuję dokonać tzw. spisu z natury mienia ruchomego w obecności Komendanta Gminnego ZOG ZOSP RP i pracownika Urzędu Gminy. Wystąpić z pismem do UG o sporządzenie wykazu wyposażenia
będącego na stanie OSP a zakupionego z środków samorządowych. Wystąpić pisemnie listem
poleconym ( za potwierdzeniem odbioru ) do Prezezsa OSP o wydanie w określonym terminie np.
7 czy 14 dni dokumentacji finansowej i księgi inwentarzowej ( książki gospodarza ) należącej do OSP. Jeżeli jednostka jest w KSRG można wystąpić do KP PSP o informację na temat wysokości uzyskiwanych dotacji z ostatnich kilku lat oraz o przekazanie kserokopii faktur lub umożliwienia wglądu do faktur na podstawie których jednostka OSP rozliczała się z uzyskanych dotacji.
Po wykonaniu tych czynności pozostanie rozważenie czy sprawą zainteresować organa ścigania
bo jeżeli Prezes OSP nadal będzie uchylał się od wydania dokumentacji bo być może chce coś ukryć
np. jakiś przekręt z zakupem wyposażenia lub sprzętu p.poż. zakupionego z środków publicznych.
Nie wykluczone że mogło rownież dojść do bezprawnego przywłaszczenia lub kradzieży sprzętu
należącego do OSP. Sprawą można zainteresować jeszcze np. Urząd Skarbowy zgłosić że były Prezes OSP po zmianie składu zarządu nie chce udostępnić udostępnić dokumentacji finansowej w związku z czym istnieje podejrzenie że mogło dojść do naruszenia przepisów skarbowych. Należy też dopilnować aby po zmianie zarządu OSP dokonać zmian w KRS
będącego na stanie OSP a zakupionego z środków samorządowych. Wystąpić pisemnie listem
poleconym ( za potwierdzeniem odbioru ) do Prezezsa OSP o wydanie w określonym terminie np.
7 czy 14 dni dokumentacji finansowej i księgi inwentarzowej ( książki gospodarza ) należącej do OSP. Jeżeli jednostka jest w KSRG można wystąpić do KP PSP o informację na temat wysokości uzyskiwanych dotacji z ostatnich kilku lat oraz o przekazanie kserokopii faktur lub umożliwienia wglądu do faktur na podstawie których jednostka OSP rozliczała się z uzyskanych dotacji.
Po wykonaniu tych czynności pozostanie rozważenie czy sprawą zainteresować organa ścigania
bo jeżeli Prezes OSP nadal będzie uchylał się od wydania dokumentacji bo być może chce coś ukryć
np. jakiś przekręt z zakupem wyposażenia lub sprzętu p.poż. zakupionego z środków publicznych.
Nie wykluczone że mogło rownież dojść do bezprawnego przywłaszczenia lub kradzieży sprzętu
należącego do OSP. Sprawą można zainteresować jeszcze np. Urząd Skarbowy zgłosić że były Prezes OSP po zmianie składu zarządu nie chce udostępnić udostępnić dokumentacji finansowej w związku z czym istnieje podejrzenie że mogło dojść do naruszenia przepisów skarbowych. Należy też dopilnować aby po zmianie zarządu OSP dokonać zmian w KRS
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
Mi się wydaję że po prostu nikt nie prowadził takich ksiąg i tego po prostu nie ma.
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
Księgi są,sprzęt na pewno jest-sprawdzalismy kopie faktur w UG ,orginaly ma prezes.Gdyby nie bylo na to dowodów nie pisałbym o sprawie.Dziekuje za pomoc.Jeżeli ktos mialby jeszcze cos do dodania proszę pisac.
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
No dobra, ale Ty piszesz o sprzęcie który zakupił UG i jest na stanie UG czy mówisz o sprzęcie który jest zakupiony ze środków własnych OSP.
Bo to co jest kupowane na FV na UG to UG ma to na stanie i oni zrobią ci wydruk sprzętu.
Ale co do rzeczy które są kupowane z własnej kasy OSP to UG nie ma nic do tego i nie wpisuje tego do siebie na stan i tutaj w grę wchodzi tylko jakaś księga inwentarzowa OSP.
Bo to co jest kupowane na FV na UG to UG ma to na stanie i oni zrobią ci wydruk sprzętu.
Ale co do rzeczy które są kupowane z własnej kasy OSP to UG nie ma nic do tego i nie wpisuje tego do siebie na stan i tutaj w grę wchodzi tylko jakaś księga inwentarzowa OSP.
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
Sprzęt był zakupiony ze środków własnych jednakże płaci UM my tylko przedstawiamy im faktury za sprzęt problem tkwi w tym,iż zarówno faktury jak i księgi inwentaryzacyjne są u 1 osoby ,która nie zamierza się z nimi zjawić w straży celem przekazania nowemu zarządowi, a bez tych dokumentów nie jestesmy w stanie wykazać całkowitej ilości sprzętu ,który jest na stanie osp w dodatku UM ,który utrzymuje naszą osp nie prowadzi inwentaryzacji "środków nietrwałych-poniżej 3500 zł " jedynie posiada kopie faktur.W dodatku powiedziano nam w UM ,żebyśmy załatwili sobie to sami oni nie mają już nic do tego. Nie wiem już co zrobić z tym "gościem" ;chcemy sporządzić protokół przyjęcia bez przekazania ze strony starego zarządu z zaznaczeniem ,że przyjmujemy tylko sprzęt który istnieje w strażnicy (stan faktyczny)-poprzedni zarząd nie przekazał ksiąg.Nie wiem tylko czy to jest zgodne z prawem i czy uda nam się odzyskać potem te księgi i sprzęt ,który ma w domu. a jest tego na kilka tysięcy ,a nie chce żeby mu to uszło płazem przecież to jest osp a nie dom charytatywny . w ostateczności rozważam opcję podania tego faktu na policję jako przywłaszczenie mienia:/. tylko czy kopie tych faktór za sprzęt będzie mógł być dowodem. Dziękuję za wszelkie propozycje w tej sprawie
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
Jeśli masz twarde dowody ze Prezes , czy ktos z byłego zarządu trzyma sprzęt zakupiony dla OSP i nie chce go odda . Zgłoś to do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa i tyle . Co niektórzy piszą trochę głupio wszystko powinno wrócić łącznie z dokumentacją , to jest cenne na równi ze sprzętem
Święty Florianie patronie nasz ,miej w opiece naszą Straż
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
Przecież jedno z drugim się wyklucza. Jeśli płaci UM to nie są to środki własne OSP i jeśli UM dokonuje płatności to na 100% oryginał FV musi być w UM. Środki własne to środki które ma skarbnik i UM nie ma żadnej władzy nad tymi środkami.kostek-83 pisze:Sprzęt był zakupiony ze środków własnych jednakże płaci UM my tylko przedstawiamy im faktury za sprzęt
-
- Posty: 88
- Rejestracja: wt 01 lut 2011, 19:37
- OSP (gm., woj.): OSP Zagościniec
- Status: Offline
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
A gdzie jest Komisja Rewizyjna, Komendant Miejsko Gminny, ewentualnie Walne Zebranie żeby go ustosunkować. Jest jeszcze jedna opcja, powiadomcie go najlepiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru że ma termin 7 dni na oddanie całej dokumentacji jak nie zgłaszacie sprawę na policję, ale to już ostateczność.
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
no i oddał w końcu?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: czw 28 lis 2013, 12:08
- OSP (gm., woj.): Bochnia Małopolska
- Status: Offline
Re: problemy z przekazaniem sprętu po wyborach nowego zarzad
i jak to się zakończyło