Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.
Awatar użytkownika

Topic author
manfred
Posty: 37
Rejestracja: śr 15 gru 2010, 20:51
OSP (gm., woj.): Południowa Wielkopolska
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Status: Offline

Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Post autor: manfred » czw 24 paź 2013, 22:33

Czołem Druhowie!
Jak w tej chwili wygląda sprawa sprowadzenia auta pożarniczego z zagranicy? Jakie są opłaty i procedura przerejestrowania?
Pozdrawiam!

fajerman-1
Posty: 193
Rejestracja: ndz 30 kwie 2006, 11:15
Status: Offline

Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Post autor: fajerman-1 » sob 26 paź 2013, 21:34

Należy zacząć od tego ze taki sprowadzony przed wprowadzeniem do podziału bojowego musi posiadać......... Świadectwo dopuszczenia CNBOP..................... BO TO JEST Polska UE nie wystarcza

dzidzi998
Posty: 172
Rejestracja: wt 11 lis 2008, 11:30
Status: Offline

Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Post autor: dzidzi998 » ndz 27 paź 2013, 08:21

Nie jest tak z tym tworem CNBOP. Przejdź się kolego do swojej komendy i się spytaj komendanta jakie papiery potrzebują do włączenie takiego auta, bo z tego co się orientuje to tylko podkarpacki komendant dzicał z tym CNBOP a inni tego nie wymagali. Podejdz do wydziału komunikacyjnego i też ci dużo powiedzą odnośnie papierów jakie wymagają. Popytaj może ktoś w okolicy sprowadzał takie auto z zagranicy, może komenda już wprowadzała do podziału takie auto i mają namiary na inne OSP. Trochę chęci i ruszenie tyłka na dobre Ci wyjdzie.
Awatar użytkownika

czester0
Posty: 252
Rejestracja: pt 30 sty 2009, 22:31
Status: Offline

Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Post autor: czester0 » pt 01 lis 2013, 21:08

Fajerman ma rację. Auto możesz sprowadzić , zarejestrować ale nie wprowadzisz go na podział bojowy bez świadectwa dopuszczenia. Podobno wprowadzono ten przepis ze względu na niebezpieczne samochody z zagranicy. HAHAHAHA
Awatar użytkownika

misiu8514
Posty: 136
Rejestracja: ndz 28 cze 2009, 16:43
OSP (gm., woj.): kujawsko-pomorskie
Status: Offline

Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Post autor: misiu8514 » sob 02 lis 2013, 08:53

Świadectwo dopuszczenia dla pojazdu z zagranicy jest wydawane dla konkretnego pojazdu,czyli trzeba zostawić auto na "testy" w CNBOP i koszt podobno waha się od 30-50 tyś zł :twisted: ,więc warto pomyśleć czy gra jest warta świeczki :D

slawek.998
Posty: 516
Rejestracja: ndz 31 gru 2006, 11:16
Status: Offline

Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Post autor: slawek.998 » sob 02 lis 2013, 16:18

Awatar użytkownika

seligow
Posty: 679
Rejestracja: pn 15 mar 2010, 13:31
OSP (gm., woj.): Seligów woj.Łódzkie
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:
Status: Offline

Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Post autor: seligow » ndz 03 lis 2013, 07:02

Józefów... hehe
O tych całych dopuszczeniach to słyszałem tylko z tego forum. Prawo prawem, a życie życiem. Jakiś małopolski komendancina z bożej łaski nie chciał wpisać auta na podział - jego sprawa, ale jak zapytałem u siebie w PSP o ten temat to tylko uśmiechy zobaczyłem. Po drugie, to auto dostaje certyfikat na 5 lat. Czyli po 5 latach teoretycznie powinno znowu przejść badania...
A tak w ogóle, to nie można odrzucać certyfikatów z innych państw UE. Jak znajdę podstawę p. to napiszę.
Starszy sikawkowy

Fistach
Posty: 919
Rejestracja: pn 06 cze 2011, 17:21
OSP (gm., woj.): Kraków, Małopolska
Status: Offline

Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Post autor: Fistach » ndz 03 lis 2013, 07:28

seligow pisze:Józefów... hehe
Czyli po 5 latach teoretycznie powinno znowu przejść badania...
Nie tylko to - ale każde auto w PSP/OSP/ZSP itd..
seligow pisze: A tak w ogóle, to nie można odrzucać certyfikatów z innych państw UE. Jak znajdę podstawę p. to napiszę.
Oczywiście, że nie można. W Unii Europejskiej obowiązują Dyrektywy Unijne i z nimi związane normy zharmonizowane, które są obowiązkowe do stosowania. Skutkuje to uzyskaniem świadectwa CE pozwalającego na sprzedaż produktu na terenie UE. Poprzez wykonanie produktu zgodnie z normami zharmonizowanymi domniemuje się, że został on wykonany w zgodzie z obowiązującymi standardami i jest bezpieczny w używaniu (chociaż wszyscy producenci (porządni) ubrań specjalnych, samochodów itd. mają swoje stanowiska testowe.

Wprowadzanie wymogów typu certyfikat z Józefowskiego CNBOP (jako obowiązkowy) jest nielegalne - co stwierdził Europejski Trybunał Sprawiedliwości.:
http://www.kommunen-in-nrw.de/mitgliede ... 1e8fadcfcd

W szczególności chciałbym zwrócić uwagę na ten fragment:
in Nordrhein-Westfalen müssen die Helme von einer dort niedergelassenen Stelle zertifiziert werden.
Tłumaczenie moje (dość luźne ale sens jest ten sam oczywiście):
w Nordrhein-Westfalen hełmy muszą być certyfikowane na miejscu przez specjalną instytucję tam się znajdującą.
czemu sprzeciwił się Europejski Trybunał Sprawiedliwości.

szubert
Posty: 3
Rejestracja: pt 23 paź 2015, 12:36
Status: Offline

Re: Auto pożarnicze sprowadzone z zagranicy.

Post autor: szubert » wt 03 lis 2015, 11:14

Bardzo dziękuję za wszystkie cenne wskazówki. Mam nadzieję że będę mógł się kiedyś odwdzięczyć.
ODPOWIEDZ