Strona 1 z 1

Przeróbka motopompy po5

: wt 11 kwie 2017, 22:55
autor: marcint2333m3
Witam , zbliżają się zawody strażackie i jak co roku ten sam problem . a mianowicie zasysanie motopompy. dużo jednostek u nas ma to przerobione , coś w chłodnicy coś jakoś wirnik . chcemy zrobić to sami , mamy w osp mechaników i jesteśmy w stanie zrobić to sami . chodzi mi o jakieś w wskazówki , wiemy że w chłodnicy można zrobić aby motopompa była bez chłodzenia i woda szła od razu na zawór ale jak to zrobić , po drugie wirnik jak to z tym ? i ile można splanować głowice .

Re: Przeróbka motopompy po5

: śr 21 lut 2018, 10:44
autor: marcint2333m3
Witam dlatego że nie widze na forum żadnych konkretów jeśli chodzi o przygotowanie motopompy do zawodów a moim zdaniem jak juz kazdy przerabia to kazdy powinien mieć dostęp do takich danych
Jesli ktoś cośchce sie dowiedzieć to pisać , wstawię zdjecia i powiem co i jak przerobić nie płaca zakładom co to robia krocie . koszt zrobienia takiej motopompy samemu to jakies 1000 zł

Re: Przeróbka motopompy po5

: wt 03 kwie 2018, 08:18
autor: Wrevris
Może poszukaj na youtube jakiegoś poradnika albo na blogach, myslę że łatwiej znaleźć gotowy poradnik niż czekać aż ktoś tutaj da dobrą rade
http://plusgum.pl/blog/2017/11/28/opony ... z-kolcami/

Re: Przeróbka motopompy po5

: pn 23 kwie 2018, 12:03
autor: Wrevris
I jak wyszedł projekt?? coś przerabialiście?
http://plusgum.pl/blog/2017/10/27/opony ... l-control/

Re: Przeróbka motopompy po5

: śr 07 lis 2018, 21:23
autor: marcint2333m3
tak jest, projekt się udal i zawody wygrane . została założona rurka kierunkowa w chłodnicy, dzięki temu woda nigdzie się nie rozchodzi i nie ma oporów tłoczenia ( tylko trzeba uważać bo motopompa jest bez chłodzenia) zakupione i założone wirniki sportowe dzięki czemu poprawiło się tłoczenia. wycięci co drugiej lopatki w kierownicach pierwszego i drugiego stopnia , co poprawiło ssanie i tłoczenie. rozwiercenie wylotu aparacie zasysajacym , rozwiercenie w glowicy wylotu spalin do aparatu zasysajaceto i rozwiercenie dolotu w aparacie zasysajacym , nowy grzybek w aparacie i dobrze dopasowany , mocniejsza sprężyna aby lepiej dociskala smoczek. wywalenie wnętrza zaworu tłocznego. szlif cylindra na 6 ( tłoki i pierścienie na zamówienie ) , kranik paliwa o większej przepustowości oraz rozwiercenie dyszy w gaźnik . po tych przeróbkach zasysa w 2,5 do 3 s ( na sportowym smoku ssawnym ) pełny czas z ssaniem i tłoczeniem na obydwu rotach ( przy skroconych wezach , każdy po Pol metra) 16, 17 s

Re: Przeróbka motopompy po5

: czw 08 lis 2018, 11:37
autor: jgk
Fajnie tylko co mają powiedzieć ci którzy mają motopompę bez przeróbek? Pożyczycie im na zawodach, my tak robiliśmy jeśli mieliśmy sprzęt w lepszej kondycji niż inni. Dziś temat umarł wszyscy startują na tym samym sprzęcie mam na myśli motopompę pozostaje szybkość dokładność dzięki temu się wygrywa

Re: Przeróbka motopompy po5

: czw 08 lis 2018, 13:19
autor: marcint2333m3
Też jestem tego zdania że kazdy powinien mieć równe szasne ale niestety u nas kazdy staje na włąsnej po 5 i takich jednostek które nic nie grzebały to jest mało . Wiec nie ma wyboru jeśli chce sie wygrać to trzeba kombinować tak jak inni ... a nie zapowiada sie aby było inaczej