Strona 1 z 1

sportowy tłumik do po-5

: pn 12 mar 2012, 06:15
autor: sslawek77
czy posiada ktoś ten "sportowy" tłumik u siebie ??

http://allegro.pl/motopompa-po5-tlumik- ... 56947.html

Re: sportowy tłumik do po-5

: wt 13 mar 2012, 10:04
autor: miro61
Witam -tuning tłumika sportowego polega na wycięciu jego środka, przez co spaliny wydostają się bez oporu, co ma wpływ na zwiększenie mocy śilnika. Wadą tego jest głośniejsza praca silnika.

Re: sportowy tłumik do po-5

: wt 13 mar 2012, 12:17
autor: Artur
No to muszę chyba coś napisać na ten temat, tak mnie kiedyś podkusiło i zrobiłem tak jak napisał kolega "miro61 " efekt taki był że głośna jak diabli, ogniem dawało z tłumika a siły wcale więcej nie było. Wróciliśmy do wersji oryginalnej czyli wspawałem z powrotem to co z niego wyrzuciłem i nie ma co udoskonalać fabryki na temat tłumika tak mi się wydaje.

Re: sportowy tłumik do po-5

: wt 13 mar 2012, 13:42
autor: sslawek77
wydech w 2T ma znaczenie i pusty to nienajlepsza rzecz, a my taki mamy bo juz jest stary i dla tego chce kupic nowy, który ma "bebechy", a sie zastanawiam czy ten co jest wystawiony to tylko taki chwyt marketingowy, bo pompy na hamownie sie nie da zabrac :mrgreen: , czy rzeczywiscie jest dopracowywany pod obciążeniem i ustawiony na lepsze parametry niz oryginalny który jest 100 zł tanszy.

Re: sportowy tłumik do po-5

: wt 13 mar 2012, 20:14
autor: marcink46
Cóż, sprzedający to "fachman" od pomp, więc tłumik zapewne przetestowany więc raczej nie pogorszy osiągów....4KM? ...już po samej budowie kolanek widać iż nie poprawia przepłukiwania cylindrów tak jak należy.....ja bym nie brał! Czemu nie 14 KM? ...przy tej pojemności, podniesionym stopniu sprężania i dostrojonym wydechu jest to całkiem możliwe 8) Jedyne ograniczenia to duży skok tłoka i "słabe" czasy rozrządu, ale te za to łatwo zmieniać :idea:

Re: sportowy tłumik do po-5

: wt 15 sty 2013, 23:16
autor: jerzy988
a gdzie ty masz rozrzad w po 5

Re: sportowy tłumik do po-5

: śr 16 sty 2013, 15:53
autor: marcink46
jerzy988 pisze:a gdzie ty masz rozrzad w po 5
Ano jest, nawet w starej WSK i nówka chińskim skuterze 2T też jest, choć żaden traktorzysta pewnie nigdy o nim nie słyszał. Zamiast robić wielkie oczy ...wpisz w google np: " symetryczny rozrząd tłokowy" ...albo policz sobie:)
Obrazek

Re: sportowy tłumik do po-5

: śr 16 sty 2013, 20:23
autor: jerzy988
to twoim zdaniem jest rozrząd ? to sa cykle pracy tłoka ssanie ,spręzanie praca ,wydech, dwusów ma połaczone 2 cykle razem, w żadnej mechanice nie nazywa sie to rozrządem chociaż zgodze sie z toba że może to być rozrzad .mnie uczono że rozrząd to zepół kół zębatych lub pasek napedzający wałek rozrządu który zamyka lub otwiera zawory

Re: sportowy tłumik do po-5

: czw 17 sty 2013, 09:03
autor: marcink46
[/quote]
jerzy988 pisze:to sa cykle pracy tłoka ssanie ,spręzanie praca ,wydech, dwusów ma połaczone 2 cykle razem
No i o to chodzi, jak słusznie zauważyłeś silnik 2T ma tylko dwa cykle (suwy) i wykonuje je w czasie jednego obrotu wału wokół własnej osi ...czyli wykonuje obrót o 360 stopnie. Dlatego nazywa się to rozrządem tłokowym bo za czas otwarcia poszczególnych okien a zatem i sterowania napływem mieszanki odpowiadają ruchy tłoka w cylindrze. Głownie chodzi o czas na jaki pozostaje otwarte dane okno, mierzony między czasem jego otwarcia i zamknięcia. W S15, Syrence i wielu innych dwusuwach mamy tradycyjny rozrząd symetryczny, niestety jego czasy w naszych PO-5 są dość słabe i niejednakowe, np. przykładowo mierzony przeze mnie blok miał różnice dochodzące do 10 stopni względem dwóch takich samych okien w każdej tulei. Oczywiście wszystko można wyliczyć, poprawić lub zmienić charakterystykę silnika lecz nie jest to zabawa dla amatorów. Przykładowo: silnik mojego motocykla ma rozrząd na wydechu ponad 180 st, jeśli taki czas miał by silnik S15 to jego wał korbowy rozpadłby się na kawałki niszcząc cały silnik.
jerzy988 pisze:mnie uczono że rozrząd to zepół kół zębatych lub pasek napedzający wałek rozrządu który zamyka lub otwiera zawory
Tak działa rozrząd w silniku czterosuwowym.

Re: sportowy tłumik do po-5

: czw 28 sie 2014, 16:57
autor: strażak39
Podłącze się do tego tematu o tłumiku mimo tego że już dawno nikt nie pisał tu taj nic a nie ma sensu zakładać podobnego. Otóż tak się składa że właśnie rozleciał nam się oryginalny tłumi przy naszej P05 i nie ma sensu już go sklejać bo to już było robione kilka razy wiec trzeba zakupić nowy. Pytanie czy wart kupić ten nowy taki jak zakładają w motopompach po remoncie ? (m.in p. Wyszogrodzki z Nieborowa czy też p.Klecha z Pierzchna) Czy te tłumiki faktycznie lepiej"odbierają" spaliny i poprawiają się nieco osiągi ? Ma ktoś taki i jakieś doświadczenia z tym związane ?

Re: sportowy tłumik do po-5

: pt 20 lut 2015, 10:53
autor: hoign
Rozrządy do 5 są teraz rzadko spotykane i nie warto w nie inwestować.