Strona 1 z 1

18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: wt 09 sie 2016, 23:37
autor: budder
Witam,
Zawsze za mną chodziła straż pożarna, chciałbym w końcu zrobić coś w tym kierunku i pójść do OSP jednak do najbliższej jednostki (mieszkam w Gdańsku) mam 18km. Czy mam jakiekolwiek szanse się dostać ? Obecnie pracuję 8-16 pn-pt.
Na zawodowca oczywiście nie mam już szans - mam 26 lat i całkiem inną pracę.

P.S. Wiem, że na tym się nie zarabia itd. po prostu poczułem potrzebę pomocy innym a straż zawsze mnie kręciła.

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: śr 10 sie 2016, 06:52
autor: strazaksam998
chyba nie ma sensu. Zanim ty dojedziesz do jednostki na akcję to chłopaki już dawno będą na miejscu

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: śr 10 sie 2016, 11:22
autor: budder
Dzięki za odpowiedź !
Może warto iść na same szkolenia (przygotowanie) z tego co mi wiadomo to trwa rok. W ten rok to ja zmienię stancję ze dwa razy :)
Czy jeżeli zrobiłbym szkolenie w jednej jednostce to mogę się z czasem przenieść do innej ?

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: śr 10 sie 2016, 15:05
autor: Pueblo998
tak można się z czasem przenieść nie ma z tym problemu :) w Gdańsku są przecież jednostki OSP - to Gdańsk aż taki duży? :)

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: śr 10 sie 2016, 15:31
autor: budder
Są, ale chyba ten Gdańsk jest spory jednak :D Znalazłem 3 OSP:
- Grupa Poszukiwawczo-Ratownicza OSP Gdańsk (to jest chyba tylko od poszukiwań - 10km ale przez jedne z najbardziej zakorkowanych ulic, czas dojazdu to przynajmniej 25min)
- Sobieszewo - 20km
- Klukowo - 17km

18km mam do Żukowa - daleko ale dobrą drogą i chyba tam bym był najszybciej.

Także te odległości są spore.

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: śr 10 sie 2016, 20:49
autor: bryczek
U nas jak ktos ma 5 km i dojazd np. 5 minut to juz niestety nie ma szans żeby zdążyć na akcję. No ale moim zdaniem warto może akurat akcja się trafi jak bedziesz na miejscu w jednostce, a po za tym OSP to nie tylko akcje . :)

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: pt 19 sie 2016, 21:35
autor: Pueblo998
nie zdawałem sobie z tego sprawy że to takie odległości, po drugie pchać się przez "miasto" to bez sensu. Nie ma co na wyjazdy nie ma szans żeby zdążyć chyba że na jakieś zapowiedziane typu "podmiany" w związku z akcją długotrwałą.... Zmieniaj stancję jeden strażak więcej to jedna mniej osoba do ratowania :) a tak na poważnie to jak czujesz się na siłach żeby podjąć się takiego wyzwania to czemu nie, pamiętaj że nawet strażak ochotnik ma swoje obowiązki ;)

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: pt 19 sie 2016, 22:36
autor: star
warto...pamietaj nie jeżdzenie na sygnałach robi z ciebie stazaka...umiejetnosci i wiedza....po szkoleniu bedziesz wiedział wiecej jak somsiedzi ,koledzy i tp....mozna pomagac bez wozu strazackiego

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: pt 19 sie 2016, 23:28
autor: budder
Dzięki ! Właśnie o to mi chodziło, chciałem się czegoś więcej dowiedzieć, sytuacje są różne w życiu, nigdy nie wiadomo kiedy się przyda. Możecie mi powiedzieć ile trwa szkolenie wstępne i jakie wymogi trzeba spełniać ?

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: sob 20 sie 2016, 10:38
autor: TadekB
Oczywiście, że warto. Jeśli naprawdę chcesz. Fakt, na pierwszy rzut się raczej nie załapiesz. Ale czasem akcje są długotrwałe, potrzebne są podmianki, a wówczas takie rzeczy organizuje się z wyprzedzeniem - jest czas dojechać. Po drugie - akcje i działania w OSP są różnego rodzaju. Mamy pompowania, poszukiwania ludzi, usuwanie owadów - część z tych wezwań nie wykonuje się "od ręki". Moja OSP realizuje systematycznie zabezpieczenia (lub jak kto woli "obstawy"), które są organizowane na konkretny termin. Pomijając udział w akcjach - jak już napisał ktoś wcześniej sam udział w szkoleniu i ćwiczeniach bardzo dużo daje. Nigdy nie wiadomo, kiedy taka wiedza się przyda. Zawsze istnieje możliwość przeniesienia się do innej OSP, jeśli zmiana miejsca zamieszkania na to pozwala. To OSP powinna określić sens przyjmowania Cię na członka i ewentualnych szkoleń.

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: sob 20 sie 2016, 15:10
autor: karol1118
Trochę daleko o Żukowo duża Osp i pewnie mają dużo strażaków więc nie wiem czy będą zainteresowani współpracą, ale spróbować można

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: sob 20 sie 2016, 15:10
autor: karol1118
Trochę daleko o Żukowo duża Osp i pewnie mają dużo strażaków więc nie wiem czy będą zainteresowani współpracą, ale spróbować można

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: wt 03 sty 2017, 08:15
autor: Zyzial
Pewnie że warto! Ja mieszkałem 300 m od remizy teraz niestety 20km. Co prawda nie wyjeżdżam często do akcji , ale również nie zamierzam się z niej wypisywać. Straż to nie tylko pożary. Wspólne spotkania, szkolenia, zawody i inne rzeczy dla których warto być Strażakiem nie zależnie od miejsca zamieszkania.... :D

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: czw 19 sty 2017, 15:07
autor: MagdaKessler
nie mógłbyś do straży pożarnej w swoim mieście się zgłosić na jakis staż albo coś takiego?




demontaż BGA

Re: 18km do najbliższej OSP - czy warto ?

: czw 09 mar 2017, 15:09
autor: Pueblo998
MagdaKessler pisze:nie mógłbyś do straży pożarnej w swoim mieście się zgłosić na jakis staż albo coś takiego?




demontaż BGA

Czytaj post dopiero pisz!