Rozliczanie dotacji KSRG
: pn 19 paź 2015, 21:52
Witam
Mam pytanie związane ze szczegółami rozliczania dotacji KSRG w Komendach Miejskich/Powiatowych PSP.
Jak to u was wygląda?
Czy macie duże problemy z rozliczeniem dotacji, jeżeli zmieniły się ceny tzn. niższe od tych zadeklarowanych we wnioskach o dotację?
Czy szczegółowo rozliczana jest każda rzecz z faktury pod kątem kwoty zakupu, czy też pod uwagę brana jest tylko ogólna suma bez wyszczególniania?
Pytam, ponieważ od dłuższego czasu próbujemy zmienić formę rozliczania dotacji KSRG na taką, gdzie nie rozliczamy każdej pozycji z faktury a całość dotacji. Sprawia to wiele problemów bo własnych środków mamy jak na lekarstwo.
U nas pisząc wniosek o dotację zmuszeni jesteśmy szczegółowo wypisać każdy artykuł z podaniem ceny jednostkowej ogólnej, w tym dodatkowo kwotę z dotacji i kwotę ze środków własnych. Po otrzymaniu faktury okazało się, że ceny niektóry rzeczy spadły w dół. I tu pojawił się problem gdyż planowana kwota przeznaczona z dotacji okazała się wyższa i PSP nie chce nam takiego rozliczenia przyjąć.
Przykład:
Pierwotna wartość np. hełmu strażackiego wynosiła 600 zł, w tym zaplanowaliśmy 550 zł z dotacji i 50 zł z własnych środków (tak zostało wpisane we wniosku).
Po otrzymaniu faktury i jej zapłaceniu, podczas rozliczania okazało się, że kwota zakupu tegoż hełmu brutto na fakturze to 500 zł. w PSP twierdzą, że jeżeli wpisaliśmy 550 zł z dotacji w planie, to nie może być niższa bo różnicę będziemy musieli zwrócić do KSRG.
Nadmienię tylko, że ogólna kwota zakupów zwiększyła się znacznie od zaplanowanych a ich to nie obchodzi.
Jeżeli pod uwagę wezmę ogólną kwotę dotacji to wszystko się zgadza, bo i tak wydatkowano więcej niż wynika z planu. Problem jest w szczegółach jednostkowych.
W tym przypadku pytam was tylko o formę rozliczania - szczegółowa czy ogólna.
Czy u was też tak wymagają planowania i rozliczania zakupów z dotacji KSRG ???
Mam pytanie związane ze szczegółami rozliczania dotacji KSRG w Komendach Miejskich/Powiatowych PSP.
Jak to u was wygląda?
Czy macie duże problemy z rozliczeniem dotacji, jeżeli zmieniły się ceny tzn. niższe od tych zadeklarowanych we wnioskach o dotację?
Czy szczegółowo rozliczana jest każda rzecz z faktury pod kątem kwoty zakupu, czy też pod uwagę brana jest tylko ogólna suma bez wyszczególniania?
Pytam, ponieważ od dłuższego czasu próbujemy zmienić formę rozliczania dotacji KSRG na taką, gdzie nie rozliczamy każdej pozycji z faktury a całość dotacji. Sprawia to wiele problemów bo własnych środków mamy jak na lekarstwo.
U nas pisząc wniosek o dotację zmuszeni jesteśmy szczegółowo wypisać każdy artykuł z podaniem ceny jednostkowej ogólnej, w tym dodatkowo kwotę z dotacji i kwotę ze środków własnych. Po otrzymaniu faktury okazało się, że ceny niektóry rzeczy spadły w dół. I tu pojawił się problem gdyż planowana kwota przeznaczona z dotacji okazała się wyższa i PSP nie chce nam takiego rozliczenia przyjąć.
Przykład:
Pierwotna wartość np. hełmu strażackiego wynosiła 600 zł, w tym zaplanowaliśmy 550 zł z dotacji i 50 zł z własnych środków (tak zostało wpisane we wniosku).
Po otrzymaniu faktury i jej zapłaceniu, podczas rozliczania okazało się, że kwota zakupu tegoż hełmu brutto na fakturze to 500 zł. w PSP twierdzą, że jeżeli wpisaliśmy 550 zł z dotacji w planie, to nie może być niższa bo różnicę będziemy musieli zwrócić do KSRG.
Nadmienię tylko, że ogólna kwota zakupów zwiększyła się znacznie od zaplanowanych a ich to nie obchodzi.
Jeżeli pod uwagę wezmę ogólną kwotę dotacji to wszystko się zgadza, bo i tak wydatkowano więcej niż wynika z planu. Problem jest w szczegółach jednostkowych.
W tym przypadku pytam was tylko o formę rozliczania - szczegółowa czy ogólna.
Czy u was też tak wymagają planowania i rozliczania zakupów z dotacji KSRG ???