PROSZE O OPINIE O NOWYCH GCBA

Ciekawostki i nowości sprzętowe oraz problemy dotyczące sprzętu używanego w Strażach Pożarnych.

Topic author
erdz998
Posty: 3
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: pn 29 mar 2010, 21:41
OSP (gm., woj.): SZEMROWICE- OPOLSKIE
Status: Offline

PROSZE O OPINIE O NOWYCH GCBA

Post autor: erdz998 »

Witam prosze o szczere opinie tych co niedawno kupili i użytkują nowe samochody GCBA 4x4 .
Mamy problem nie potrafimy sie zdecydować na marke , producenta zabudowy i jaka zabudowa kompozyt czy stal nierdzewna , ma to być samochód z układem schowków 7 ( 3+3+1 ) pojemnośc zbiornika wody od 4000 l i kabina 6 osobowa Ps. oglądaliśmy prawie wszystko i co tu wybrać sami nie wiemy ?
Ostatnio zmieniony śr 29 wrz 2010, 18:45 przez erdz998, łącznie zmieniany 1 raz.

Sylwek
Posty: 684
Rejestracja: czw 14 kwie 2005, 08:26
Kontakt:
Status: Offline

Re: PROSZE O OPINIE O NOWYCH GCBA

Post autor: Sylwek »

Odwiedź firmy zabudowujące i pooglądaj. Taki samochód to wydatek rzędu 800 tys warto wydać tysiaka lub dwa na wycieczki, żeby się zorientować kto, co i za ile może Wam zaoferować. Warto pojechać do PSP i zobaczyć co tam mają ciekawego na garażach. Zacząć oczywiście trzeba od napisania maili z zapytaniem o cenę, dostępność podwozi i czas realizacji zamówienia (obecnie ze względu na dotacje UE robią się kolejki) - namiary na firmy bardzo łatwo znajdziesz w internecie.

To co się mi podoba nie koniecznie spodoba się Tobie ale przy sporych funduszach ja bym celował w Scanię. Obecnie GCBA robi Szczęśniak (chyba ma największy przerób na tym podwoziu), Wawrzaszek i Bocar.
Awatar użytkownika

Tomi112
Posty: 58
Rejestracja: sob 30 maja 2009, 08:06
OSP (gm., woj.): _____________woj.lubelskie_____________
Status: Offline

Re: PROSZE O OPINIE O NOWYCH GCBA

Post autor: Tomi112 »

Szczęśniak i Wawrzaszek w tym roku chyba nie dadzą rady zrobić jeśli chodzi o wykonawce to bym polecał tego drugiego ale jak macie jakąś kasę z zewnątrz bo na pewno samej jednostki nie stać :) to jesteście ograniczeni terminem rozliczenia się
A co do Scanię to jak na razie jest dobra jak na GCBA ale ostatnio słyszałem że w serwisie wymieniali jakąś pompę a na niej pisało made in china to już zaczynam tracić zaufanie do tej marki

Chodzi o tą 420 spotkał ktoś się z druhów z taką sytuacją?

FFWPIETRAS
Posty: 54
Rejestracja: ndz 18 maja 2008, 23:52
Lokalizacja: MYSŁOWICE - JANÓW
Status: Offline

Re: PROSZE O OPINIE O NOWYCH GCBA

Post autor: FFWPIETRAS »

Ja powiem tak samochód pożarniczy składa się z podwozia i zabudowy. Podwozie ( czyli kabina, silnik, rama ) to jest jeden temat, a zabudowa pożarnicza to jest drugi temat, jeżeli chcesz poznać opinie o jakimś samochodzie to porozmawiaj na temat z kierowcami co takimi autkami jeżdzą w ruchu międzynarodowym. Porozmawiaj z tymi co jeżdzą Scania, Volvem, Man-em, Mercedesem, Iveco, Renault-em itp. - wyciągnij wnioski.
Natomiast w sprawie zabudowy pożarniczej to już musisz porozmawiać z kolegami strażakami co użytkują te wynalazki.

Moje zdanie na temat zbiornika wody:
Zbiornik wykonany ze stali nierdzewnej z falochronami wzdłużnymi i falochronami poprzecznymi, no i oczywiście z filtrem bocznikowym pomiędzy zbiornikiem a autopompą ( żeby jakieś ciało obce nie uszkodziło pompy )



a tu podrzucam linki poglądowo:

na południe od Polski robi się to tak:

www.rls.cz/index.php
www.tht.cz
www.zht.cz

na wschód od Polski robi się to tak:

http://www.autokraz.com.ua/rus/prod/civ/spec-ac-60.php
http://titalcompany.com/eng/eng
http://www.poztechnika.ru/auto_4.php
http://www.poztechnika.ru/auto_5.php

Sylwek
Posty: 684
Rejestracja: czw 14 kwie 2005, 08:26
Kontakt:
Status: Offline

Re: PROSZE O OPINIE O NOWYCH GCBA

Post autor: Sylwek »

Dlaczego zbiornik ma być z kwasówki? Mam podobne zdanie ale chciałbym poznać Twoje uzasadnienie.

Przy okazji, jeśli przyjmie się taki założenie to zbiorniki metalowe obecnie z 4 największych firm robi chyba tylko Szczęśniak. ISS, Stolarczyk i Bocar - kompozyty.

PS: na części fotek firm zza południowej granicy widać logo polskich firm zabudowujących :)
Awatar użytkownika

Sławko
Posty: 71
Rejestracja: śr 15 lis 2006, 18:01
Lokalizacja: OSP Zagrodno
Status: Offline

Re: PROSZE O OPINIE O NOWYCH GCBA

Post autor: Sławko »

Zbiornik z blachy kwasoodpornej jest odporny na czynniki korozyjne, jest również bardzo odporny na działania czynników mechanicznych. Do niedawna uważałem, iż zbiornik kompozytowy nie różni się od zbiornika z kwasiaka. Odporność mechaniczna, to jest subtelna różnica.
Moje obserwacje trwają od kilku lat. Wydaje się, że samochody pożarnicze są na tyle mocne, że nie ma to wielkiego znaczenia, i owszem są solidne.
Podstawą solidności współczesnych samochodów ciężarowych jest rama samochodu. Aby wytrzymywała jak najdłużej jest bardzo elastyczna. Wracam tu do zbiornika kompozytowego. Niepodważalną zaletą tego zbiornika jest odporność na korozje. Ale elastyczna rama samochodu przenosi na zabudowane na niej nadwozie różne siły (wstrząsy, delikatne skręcanie itp.). Aby wyeliminować niepożądane siły zbiorniki montowane są na różnego rodzaju ruchomych podporach. Jednak z moich obserwacji wynika, że zbiorniki kompozytowe w mocno eksploatowanych samochodach po pewnym czasie pękają tworząc uciążliwe wycieki. Są łatwe do usunięcia lecz pojawiają się co pewien czas. Średnio pierwsze pęknięcia pojawiają się po 3-5 latach. Głównym czynnikiem jest eksploatacja samochodu, szczególnie rodzaje prowadzonych akcji - na utwardzonym terenie czy w trudnym terenie.
Dlaczego kompozyty są tak bardzo popularne? Oczywiście cena. Co do montażu, to większości firm zbiorniki z kwasiaka mają w opcji, w podstawowej wersji podają kompozyt, aby zmniejszyć wyjściową cenę całości zabudowy. Ja osobiście postawił bym jednak na kwasiaka.
Ale to moja opinia.
Jak dobrze być strażakiem :-)
Slawko OSP - forum www.strażak.pl

FFWPIETRAS
Posty: 54
Rejestracja: ndz 18 maja 2008, 23:52
Lokalizacja: MYSŁOWICE - JANÓW
Status: Offline

Re: PROSZE O OPINIE O NOWYCH GCBA

Post autor: FFWPIETRAS »

Sylwek pytasz dlaczego nierdzewka ???

-- odpowidam:

- przede wszystkim odporność mechaniczna,

- w zbiorniku ze stal nierdzewnej łatwo przymocować falochrony poprzeczne i wzdłużne przy pomocy spawu, a w zbiorniku kompozytowym ( epoxy/pianka/epoxy ) potrzeba zastosować wzmocnienia konstrukcyjne,

- kolejna sprawa to klejenie pęknięcia w przypadku kompozytu zostaje poklejona tylko jedna warstwa ( zewnętrzna ) natomiast usunięcie pęknięcia nierdzewki pozostaje usunięte w 100% przy pomocy spawu,



nie spotkałem się ze zbiornikami w wykonaniu firmy Plastisol więc nic nie moge o nich powiedzieć
www.plastisol.com/Default.aspx?branch=brandweer


jeżeli chodzi o żywice i epoksydy polecam poczytać tu: www.prolam.pl/oferta.html

natomiast jeżeli chodzi o zabudowe to ja tylko akceptuje taką:
stelaż profile alu, żaluzje firmy MCD, blachy zewnętrzne alu, zbiornik woda/piana stal nierdzewna,
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat