Konserwator - dokumentacja

Wszelkie sprawy dotyczące Straży Pożarnych od strony prawnej.

Topic author
BedBoy
Posty: 20
https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
Rejestracja: pn 26 lis 2012, 09:26
OSP (gm., woj.): Krzeszwice, Małopolska
Status: Offline

Konserwator - dokumentacja

Post autor: BedBoy »

Jaką dokumentację musi prowadzić kierowca-konserwator w Ochotniczej Straży Pożarnej??

Jakie z tych dokumentów muszą znajdować się na garażu, czy też pojeździe??

Czy kierowca-konserwator mając badania upoważniające do kierowania samochodem uprzywilejowanym może uczestniczyć w akcjach ratowniczo-gaśniczych, gdy nie posiada badań uprawniających go do udziału w takowych akcjach??
Awatar użytkownika

GLM
Posty: 478
Rejestracja: wt 30 sie 2011, 16:15
OSP (gm., woj.): Długa Koscielna
Status: Offline

Re: Konserwator - dokumentacja

Post autor: GLM »

Kierowca - konserwator jak chce jechać samochodem strażackim - (uprzywilejowanym) musi posiadac wkładkę od Wójta?/ Burmistrza , a obecnie wydaje Starostwo pow. musi miec kurs podstawowy/ badania lekarskie/ ubezpieczenie . Oczywiście mam mysli wyjazd do pożaru itp.
Święty Florianie patronie nasz ,miej w opiece naszą Straż
Awatar użytkownika

paweljo13
Posty: 21
Rejestracja: sob 28 sty 2012, 18:48
OSP (gm., woj.): Turobin, lubelskie
Status: Offline

Re: Konserwator - dokumentacja

Post autor: paweljo13 »

Z dokumentów oprócz tego u nas jest jeszcze karta zużycia paliwa. Tam wpisuje się m.in daty wyjazdów, cel, ilośc przebytych kilometrów, symbole faktur i ilośc zakupionego paliwa. Z tego się rozliczają nasi kierowcy.
Awatar użytkownika

Jarek
Posty: 308
Rejestracja: wt 28 gru 2010, 12:44
OSP (gm., woj.): Dolice (Gmina Dolice, woj. Zachodniopomorskie)
Status: Offline

Re: Konserwator - dokumentacja

Post autor: Jarek »

U nas kierowca konserwator oprócz oczywiście obowiązkowych badań i kursu podstawowego ma również kurs kierowców konserwatorów OSP, poza tym wszelkie obecnie stosowane uprawnienia na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych. To minimum od którego należy zacząć. Dodatkowo, prowadzi karty paliwowe każdego jednego urządzenia zużywającego paliwo (na każde osobna karta) i z tego paliwa rozlicza się z UG, jest odpowiedzialny za utrzymanie gotowości bojowej pojazdów oraz ich stan, również czystość. Obowiązkowo posiada również dowody rejestracyjne i ubezpieczenie pojazdów, wiadomo, potrzebne w razie kontroli np. policji. Jaśli prowadzicie jakieś prace naprawcze, techniczne, biorąc na siebie zapłatę to dobrze by było aby też miał gdzies w remizie jakieś faktury (chociaż kopie) na to wszystko, co i gdzie zostało naprawione wymienione, jako dowód na to iż to miało miejsce. U nas jest również odpowiedzialny za konserwacje sprzętu ratowniczego, a więc serwisy hydro, oleje w agregatach, piłach, pompach itp. Wszystkie sprawy techniczne, związane z użytkowaniem urządzeń oraz ich serwisami technicznymi. Również Aparaty ODO. Należy pamiętać o półrocznych przeglądach, kontrolach uszczelek itp. Sporo ma tego na głowie, a czasem jeszcze mu się zdarzy prowadzić auto do pożaru ;)

Topic author
BedBoy
Posty: 20
Rejestracja: pn 26 lis 2012, 09:26
OSP (gm., woj.): Krzeszwice, Małopolska
Status: Offline

Re: Konserwator - dokumentacja

Post autor: BedBoy »

A co w sytuacji gdy kierowca nie posiada badań lekarskich zezwalających na udział w akcjach ratowniczo - gaśniczych?? Jest jakaś możliwość aby wyjechał na akcje??
Awatar użytkownika

Jarek
Posty: 308
Rejestracja: wt 28 gru 2010, 12:44
OSP (gm., woj.): Dolice (Gmina Dolice, woj. Zachodniopomorskie)
Status: Offline

Re: Konserwator - dokumentacja

Post autor: Jarek »

Oczywiście nie może wtedy brać udziału w działaniach ratowniczych, więc nie może jechać na akcje.
Awatar użytkownika

fireman90
Posty: 638
Rejestracja: sob 03 cze 2006, 10:58
Lokalizacja: śląskie
Status: Offline

Re: Konserwator - dokumentacja

Post autor: fireman90 »

Jarek pisze:nie może jechać na akcje.

Tu pojawia się (nie nazywając dosadnie) niespójność przepisów, bo jak wspomniałeś
Jarek pisze:U nas kierowca konserwator... ma... wszelkie obecnie stosowane uprawnienia na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych.
czyli na podstawie innych przepisów (PoRD) może prowadzić takowy pojazd, więc dlaczemu miałby nie dowieźć "załogi" na miejsce akcji ?
Jajakobyły
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat