Różnice między napędem 4x4 a 4x2
-
Topic author - Posty: 64
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: śr 28 maja 2008, 23:15
- Status: Offline
Różnice między napędem 4x4 a 4x2
Witam,
mam takie pytanie... Jaka jest różnica w użytkowaniu samochodu GBA z napędem 4x4 a 4x2. Chodzi mi o to, czy np. jest duża różnica w dynamice jazdy, zwinności przy jeździe po drogach. Chodzi mi konkretnie o Mercedesa ATEGO.
mam takie pytanie... Jaka jest różnica w użytkowaniu samochodu GBA z napędem 4x4 a 4x2. Chodzi mi o to, czy np. jest duża różnica w dynamice jazdy, zwinności przy jeździe po drogach. Chodzi mi konkretnie o Mercedesa ATEGO.
Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2
Poczytaj: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7257958,4 ... emnic.html
pomimo, że dotyczy mniejszych autek niż Cię interesują myślę, że odrobina wiedzy na początek nie zaszkodzi...
O "dynamice jazdy" raczej nie decyduje to, czy auto jest 4x2 czy 4x4 a moc i moment obrotowy silnika i stosunek mocy do masy całkowitej pojazdu. O "zwinności" chyba decyduje promień skrętu - wystarczy porównać te dane bo są podawane w katalogach. Oczywiście nic z dobrego "małego" promienia 4x2 jeśli Twój teren jest taki, że auto Ci się zatopi. Trzeba się zdecydować co jest priorytetem i jak samochód ma być użytkowany... no i pamiętać że nowe 4x4 kosztuje jakieś 100 tys więcej niż 4x2.
PS: nie sądzę, żeby ktoś miał w jednostce 2 Mercedesy Atego, jednego 4x2 a drugiego 4x4, żeby to porównywać... poza tym i tak, pewnie każdy z nich jest dostępny z gamą conajmnije kilku silników.
pomimo, że dotyczy mniejszych autek niż Cię interesują myślę, że odrobina wiedzy na początek nie zaszkodzi...
O "dynamice jazdy" raczej nie decyduje to, czy auto jest 4x2 czy 4x4 a moc i moment obrotowy silnika i stosunek mocy do masy całkowitej pojazdu. O "zwinności" chyba decyduje promień skrętu - wystarczy porównać te dane bo są podawane w katalogach. Oczywiście nic z dobrego "małego" promienia 4x2 jeśli Twój teren jest taki, że auto Ci się zatopi. Trzeba się zdecydować co jest priorytetem i jak samochód ma być użytkowany... no i pamiętać że nowe 4x4 kosztuje jakieś 100 tys więcej niż 4x2.
PS: nie sądzę, żeby ktoś miał w jednostce 2 Mercedesy Atego, jednego 4x2 a drugiego 4x4, żeby to porównywać... poza tym i tak, pewnie każdy z nich jest dostępny z gamą conajmnije kilku silników.
Sylwek
www.strazak.pl
www.strazak.pl
-
- Posty: 5
- Rejestracja: pt 26 lut 2010, 07:56
- OSP (gm., woj.): gmbfgfdgfdgfgf woj
- Status: Offline
Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2
Mam sam komentarz ...Sylwek pisze:Poczytaj: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7257958,4 ... emnic.html
pomimo, że dotyczy mniejszych autek niż Cię interesują myślę, że odrobina wiedzy na początek nie zaszkodzi...
O "dynamice jazdy" raczej nie decyduje to, czy auto jest 4x2 czy 4x4 a moc i moment obrotowy silnika i stosunek mocy do masy całkowitej pojazdu. O "zwinności" chyba decyduje promień skrętu - wystarczy porównać te dane bo są podawane w katalogach. Oczywiście nic z dobrego "małego" promienia 4x2 jeśli Twój teren jest taki, że auto Ci się zatopi. Trzeba się zdecydować co jest priorytetem i jak samochód ma być użytkowany... no i pamiętać że nowe 4x4 kosztuje jakieś 100 tys więcej niż 4x2.
PS: nie sądzę, żeby ktoś miał w jednostce 2 Mercedesy Atego, jednego 4x2 a drugiego 4x4, żeby to porównywać... poza tym i tak, pewnie każdy z nich jest dostępny z gamą conajmnije kilku silników.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mexico hotels
-
- Posty: 12
- Rejestracja: wt 09 mar 2010, 19:06
- OSP (gm., woj.): Białystok, Podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Status: Offline
Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2
Jestem mechanikiem to mogę coś o tym powiedzieć.
4x4 to nie wszystko, muszą być do tego kompletu blokady mostów i takie załączane z kabiny a nie na piaście koła.
Różnica jest duża, jeździłem 2 autami Audi, napęd tylko na dupę i 4x4, 4x4 przyspiesza gorzej ale lepiej trzyma się w zakrętach, i możliwości terenowe są o wiele większe.
Pamiętajmy o tym iż jak mamy napęd tylko na dupę (czasem przód) to mamy lepsze przyspieszenie i większa ekonomia, a to dlatego iż w tym sposobie nie mamy reduktora który by zabierał dużo mocy. Jeśli autem ktoś ma zamiar popylać po wioskach to się opłaca wziąć 4x4, w mieście ten napęd do niczego się nie przyda i wciągnie tylko w koszty użytkownika.
4x4 to nie wszystko, muszą być do tego kompletu blokady mostów i takie załączane z kabiny a nie na piaście koła.
Różnica jest duża, jeździłem 2 autami Audi, napęd tylko na dupę i 4x4, 4x4 przyspiesza gorzej ale lepiej trzyma się w zakrętach, i możliwości terenowe są o wiele większe.
Pamiętajmy o tym iż jak mamy napęd tylko na dupę (czasem przód) to mamy lepsze przyspieszenie i większa ekonomia, a to dlatego iż w tym sposobie nie mamy reduktora który by zabierał dużo mocy. Jeśli autem ktoś ma zamiar popylać po wioskach to się opłaca wziąć 4x4, w mieście ten napęd do niczego się nie przyda i wciągnie tylko w koszty użytkownika.
Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2
Jest tutaj jakiś MODERATOR??!
Bo na tym forum zaczyna robić się już kompletny burdel...
Bo na tym forum zaczyna robić się już kompletny burdel...
Syrena wyje a ja jeszcze tutaj?!
Re: Różnice między napędem 4x4 a 4x2
Dokładnie jeśli macie tylko wyjazdy po utwardzonych drogach nie warto kupować 4x4. jeśli jeździcie do traw lasów lub macie górzyste ukształtowanie terenu to polecam 4x4, zresztą myślę że większość OSP zwłaszcza te poza wielkimi aglomeracjami powinna mieć 4x4 bo która taka jednostka nie gasi traw czy ściernisk.BoNes pisze:Jeśli autem ktoś ma zamiar popylać po wioskach to się opłaca wziąć 4x4, w mieście ten napęd do niczego się nie przyda i wciągnie tylko w koszty użytkownika.