Witam,
w najbliższym czasie czeka mnie zakup przetwornicy z 24v na 12v do naszego stara 244. Chciałem kupić coś to posłuży nam długie lata. Praktycznie będzie zasilała radiotelefon motorola. Jakie polecacie bo nie chce kupić jakiegoś chińskiego badziewia co po tygodniu się spali albo uszkodzi radiotelefon.
przetwornica z 24v na 12v
-
Topic author - Posty: 279
- https://dekodeco.com.pl/producent-mebli-na-wymiar-w-warszawie-nowoczesne-kuchnie/
- Rejestracja: pn 13 kwie 2009, 14:29
- OSP (gm., woj.): Kopojno (gm. Zagórów, woj. Wielkopolskie)
- Kontakt:
- Status: Offline
-
- Posty: 138
- Rejestracja: pn 30 maja 2011, 09:46
- OSP (gm., woj.): Strzebieszew,Domaniewice,Łódzkie
- Status: Offline
Re: przetwornica z 24v na 12v
Daj sobie spokój z przetwornicą. Pociągnij przewód prosto od akumulatora, załóż bezpiecznik zaraz za aku i wszystko. Taka przetwornica kosztuje sporo pieniędzy raczej. A to masz pewne źródło i mniej roboty.
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
"co nie uśmierci to podwójnie wzmocni mnie"
-
Topic author - Posty: 279
- Rejestracja: pn 13 kwie 2009, 14:29
- OSP (gm., woj.): Kopojno (gm. Zagórów, woj. Wielkopolskie)
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: przetwornica z 24v na 12v
Taka przetwornica to koszt około 100-150zł tak że nie jest jeszcze tak strasznie.
Elektryk odradzał nam rozwiązanie z podłączeniem pod jeden akumulator bo akumulatory będą wtedy nierówno rozładowywane.
Elektryk odradzał nam rozwiązanie z podłączeniem pod jeden akumulator bo akumulatory będą wtedy nierówno rozładowywane.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: czw 12 sty 2012, 17:01
- OSP (gm., woj.): Tuliszków,wielkopolskie
- Status: Offline
Re: przetwornica z 24v na 12v
Witam.
Widzę, że kolega strażak102 nie do końca wie o czym mówi. Owszem takie podłączenie będzie działać, ale po pewnym czasie użytkowania pojawią się problemy z ładowaniem, żywotnością akumulatora, a nawet może dochodzić do rozładowywania akumulatora po wyłączeniu silnika(np.podczas postoju w garażu). Przerabiałem ten temat kilkukrotnie, mam na to kilka prostych "patentów", ale jedynym właściwym rozwiązaniem jest przetwornica. Wtedy i tylko wtedy wszystko (radiostacja, akumulatory i cała instalacja elektryczna w samochodzie) będzie działać poprawnie, właściwie, niezawodnie i bez żadnych "niechcianych" efektów.
Koszt to ok. 150zł., ale można popatrzeć za używaną na auto-szrocie; moc ok. 20 A wystarczy z pewnością.
Kolego katopo jesteś moim dalszym sąsiadem. Polecam firmę POLRADKOM z Kramska k/Konina, tam napewno Ci coś "mądrego" doradzą.
Ja zamontowałem w naszym starze przetwornicę firmy CK Elektromechanika. Jest to produkt Polski z tym, że ma już kilka lat, bo jako nowa była zamontowana na Jelczu 004, a po wycofaniu Jelcza "trafiła" na Stara, nie ważne, że jest wielkości cegły-nigdy nie było z nią problemu.
Pozdrawiam
Widzę, że kolega strażak102 nie do końca wie o czym mówi. Owszem takie podłączenie będzie działać, ale po pewnym czasie użytkowania pojawią się problemy z ładowaniem, żywotnością akumulatora, a nawet może dochodzić do rozładowywania akumulatora po wyłączeniu silnika(np.podczas postoju w garażu). Przerabiałem ten temat kilkukrotnie, mam na to kilka prostych "patentów", ale jedynym właściwym rozwiązaniem jest przetwornica. Wtedy i tylko wtedy wszystko (radiostacja, akumulatory i cała instalacja elektryczna w samochodzie) będzie działać poprawnie, właściwie, niezawodnie i bez żadnych "niechcianych" efektów.
Koszt to ok. 150zł., ale można popatrzeć za używaną na auto-szrocie; moc ok. 20 A wystarczy z pewnością.
Kolego katopo jesteś moim dalszym sąsiadem. Polecam firmę POLRADKOM z Kramska k/Konina, tam napewno Ci coś "mądrego" doradzą.
Ja zamontowałem w naszym starze przetwornicę firmy CK Elektromechanika. Jest to produkt Polski z tym, że ma już kilka lat, bo jako nowa była zamontowana na Jelczu 004, a po wycofaniu Jelcza "trafiła" na Stara, nie ważne, że jest wielkości cegły-nigdy nie było z nią problemu.
Pozdrawiam
Re: przetwornica z 24v na 12v
Kolego, nie udzielaj innym takich rad... To, że bazujesz na dziadostwie to nie znaczy, że inni mają tak robić. Tego typu podłączenie jest błędem i prowadzi do takich konsekwencji, o jakich napisał kamyk01.strazak102 pisze:Daj sobie spokój z przetwornicą. Pociągnij przewód prosto od akumulatora, załóż bezpiecznik zaraz za aku i wszystko. Taka przetwornica kosztuje sporo pieniędzy raczej. A to masz pewne źródło i mniej roboty.